Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 juni 2014

Av Malin wiper - 18 juni 2014 18:00

  

Nu har jag satt igång med mina morgonpromenader och i dag blev det 45 minuter, jag hamnade till slut i denna fina parkoas med vatten "Linnarbäcksparken". När jag promenerade in där så kom två arbetsfordon och fixade med nåt men jag såg inte vad på en gång 


  

Här ser man resultatet dom pyntar ut parken ännu mer i år och fågellivet börjar bli stort och man hör kvitter och kvackande överallt.


  

Här ser man hur vackert det är


  

Jag hade inte fikat på morgonen så jag gick upp till Preem som ligger ovanför parken och köpte mig kaffe, smörgås, lokavatten och en tidning. Det skall inte bli nån vana utan jag unnade mig det första gången för att kunna sitta där och njuta lite, det kom förbi dagisgrupper och andra som var ute och promenerade runt sjön och det var rena meditationen att sitta där och känna all stress rinna bort. Jag fick bara i mig halva smörgåsen för jag har på nåt konstigt vis mindre sug nu efter både mat och fika. I morgon så testar vi med halvfastan (5:2) igen och ser hur det går för mår man lite psykiskt bättre så har man inte samma sug.


  

Jag hittade ingen papperskorg att slänga skräpet i så jag gick en bit för att kolla och då såg jag att det fanns en och den var sponsrad av olika företag i kommunen. Man får byta påse själv och slänga när det blir fullt och det funkar med vissa men inte alla. Det stod bänkar och bord bakom denna tunna men dom som suttit där hade ändå slängt allt på marken så det låg plastpåsar, cigarettfimpar, små tetrapack med saft eller juice, pop cornpåsar mm. Bedrövligt att dom inte kan gå dom få stegen till soptunnan


 

Bredvid en liggbänk stod denna cykelkorg som jag antar blivit stulen från en cykel eller suttit på en stulen cykel eller också nån som glömt den där. Två tomma cigarettpaket låg i korgen. Kom sen att tänka på att jag kanske skulle ha lämnat in korgen på Preem.


  

Här åker grävskopan och traktorn iväg efter väl utfört arbete

 

   

En annan liten bänkoas att slå sig ner på. I morgon kommer jag att gå strandpromenaden och då minst 1 timme och sen skall jag lägga på lite tid när jag fått bättre kondis. Min lungfunktion har jag inga problem med nu så jag antar att inhalatorn gjort sitt till.  

 


Om man ändå vore så här graciös... . Det är en secretarybird som främst är en mark rovfågel. Klicka här för att komma in på en sida och läsa om denna fågel  

 

 


#Bänkoas #Secretarybird #Linnarbäcksparken

Av Malin wiper - 18 juni 2014 13:00

  

För ett tag sen besökte jag Wide Outlet i Skillingaryd för jag behövde lite sportigare kläder för jag skall börja promenera varje morgon när vi fått lite mer ordning hemma. Dom har kvalitetskläder till lågpris. På bilden ser ni en av ägarna som varit där så länge jag bott i Vaggeryd. Hon är allid glad och hjälpsam. Tyvärr fick jag inte helt bort det gula i bilden för hon var så fint brun



Klicka här för att komma in på deras hemsida 


  

Dom har en uppsjö av hattar, kepsar och andra huvudbonader för män. 



Lite deckarstil a´la Telly Savalas i Kojak. Telly Savalas föddes 1922 och var en skådespelare och sångare, son till en grekisk invandrare. Telly Savalas dog 1994 72 år gammal




   

Vad sägs om denna i "Filmgangster look"?

 

  

Många kepsar i olika färger och dessa är lite höga på jässan. Dom känns lite mer som "Baseballs kepsar" 

 


The Baseballs med Mo Hotta Mo Betta            


  

Sportkläder, overaller och regnkläder har dom gott om


  

Jättesnygg färgstark bag


      

Olivgrön jacka med svarta byxor och sen ser man in i en annan lokal där dom har ännu mer fynd


#Wides #Sport #Baseballs #Kepsar #Hattar #Kojak 

Av Malin wiper - 18 juni 2014 08:00

     






  När jag inte orkat nåt annat så har jag kollat på film och serier och det gratis på Netflix bland annat denna som är ett brittiskt Polisdrama från 2012 och heter "Line of Duty".  Serien är skapad av Jed Mercurio och den sändes på BBC Two 26 juni 2012, serien blev mäkta populär och jag tycker själv den var både spännande och välspelad, regissör är Bryan Ramirez. Man fick även en inblick i huvudpersonernas liv så den är verkligen ett drama också. Jag hade svårt att slita mig från polisserien så den höll hög klass. Klicka här för att komma in på filmsajten 



Klicka här för att komma in på IMDb och läsa om serien och vilka skådespelare som är med 

 

   

Här ser ni dom tre huvudpersonerna som serien kretsar runt och den som spelade ett snäpp bättre i sin rollkaraktär var skådespelaren till höger som heter Lennie James man kunde riktigt känna hans känslor för han spelade ut hela sitt register  

 

 

Jag ger filmen 4 polisbilar av 5 i betyg

 

 

 

       

 

 

 

 

 


Hoppas ni får en filmiskt skön dag...       

 




#Line #Netflix #Polisdrama 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards