Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 juni 2014

Av Malin wiper - 15 juni 2014 10:15

  

Jag och min man satt på Vårdcentralen för jag hade fått sån klåda, sveda och utslag på halsen sen vi började flytta men det blev bättre några dagar men sen började det igen och spred sig ner mot bröstet. När vi satt där så sa nån: Det är fredag den 13:e i dag...   och då tänkte jag: Nej! har det inte varit tillräckligt nu. Vad jag misstog mig för där stod en läkare som såg ut som en glad Italienare...     och ropade upp mitt namn, det visade sig att han hette Gregor Chalfen och jag kände hur jag slappnade av än om jag fick fart i benen och höll på att välta men då tog han tag i mig och sa: denna vägen på ett spralligt vis och när vi närmade oss dörren så måtte han ha sett min fart för han sa, inte så bråttomt för då kan du fastna i dörren, den var inte helt öppen...   

 

Läkaren sa att jag fått en allérgisk reaktion och frågade om jag var stressad. Berättade då om att jag motvilligt höll på att flytta och kände mig deppad. då sa han att då kan en underliggande allérgi bryta ut och så har jag tänkt själv också men nu fick jag svart på vitt. Dessutom visade jag en bula på halsen som jag inte haft förut och han förklarade det som så att det var en svullen sköldkörtel så han skickade mig på provtagning. Sen fick jag en Cortisonsalva som ni ser på bilden för att smörja in på halsen 2 gånger/dag. Läkaren var verkligen charmerande och trevlig så jag gick med lättade steg därifrån men tänkte sen att på Apoteket dom sista åren har det inte varit så muntert så jag var beredd på att nåt skulle hända som fick mig ur balans, men tji vad jag bedrog mig där också. Det var som om alla gått på charmkurs för man riktigt kände i luften en bra stämning och kvinnan som tog emot mitt recept log så fint så jag slappnade av än en gång och dom hade gjort om lite med en hälsohylla i mitten som lättade upp lokalen lite. 

 

 

Tänk att fredag den 13: kan överraska så...  

 

 

Tack för era kommentarer som värmde. Jag kan inte hålla mig borta från bloggen helt längre utan kommer ut lite då och då. Jag har varit lite gnällig men sina känslor rår man inte på och nu känns det som det lättat lite och jag måste styra upp mig själv så jag inte åker på nåt mer kroppsligt. Vi hänger upp lite saker varje dag på väggarna men i vardagsrummet ser det fortfarande så belamrat ut så man vill helst vända i dörren...  .  I morgon kommer jag att beta av min länklista så ni får alla besök av mig. Sköt om er kära ni och ha en solig och njutningsfull dag.

  

 

   

 

#Fredag #Vårdcentralen #Apoteket #Gregor

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards