Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 5 juni 2014

Frejas Bod!

Av Malin wiper - 5 juni 2014 16:00

     

I går var vi till Frejas Bod, second hand och lämnade in lite mer saker.  Vi lyckades  komma därifrån utan att ha handlat nåt...  Fast det kliade i fingrarna för vi såg en hel del grejer som vi hade velat ha men nu gör vi ju oss av med saker så det går inte för sig.

 

 

Klicka här för att se vad jag skrev sist jag var till Frejas Bod. Klicka här för att läsa om Frejas Bod. Klicka här för att komma in på deras facebook 

 

   

Vi gick inte in genom huvudingången eftersom vi skulle lämna saker och utanför stod dessa två gamla läckra sparkar och väntade på vintern...   

 

   

Ett lysande rött sminkbord i avskalad stil som säkert skulle bli jättefint om man slipade och målade om bordet

 

   

En sån här stol fast i rött tyg har jag själv framför mitt sybord och det är en kvalitetsstol som är ergonomiskt utformad. Det är en Kinnarp kontorsstol som kostar mellan 900-1500 kr begagna, och är en offentlig möbel. Vi köpte vår på second hand också och den är som ny precis som denna. Dom vill ha ca 150 kr för stolen. Klicka här för att komma in på Kinnarps möbler 

 

   

Så här ser min stol ut som jag köpte i 13 oktober 2012 på Röda korsets second hand i Skillingaryd. Som synes så är det likadan som den ovan på Frejas Bod. Den är otroligt bekväm och en lisa för ryggen när man skall sitta länge

 

 

Klicka här för att se stolen på Kinnarps Möblers sida, den finns även utan armstöd 

 

   

Gamla klockor finns det gått om där och på rätt ställe så passar dom in 

 

    

Denna boxsäck med boxhandskar till såg helt ny ut och inte dumt att ha hemma att träna på eller avreagera sig på...  Den kostade ca 300 kr ink handskar 

 

   

Vill man sätta upp ett spelbord så kan en sån här väska vara aktuell. 

 

   

Detta är en lavemangskanna...  Skönt att det numera finns klyx istället för denna ser skrämmande ut. Kanske en rolig inredningsdetalj...  Klicka här för att läsa om en sån här kanna och se hur den ser ut med slang på...  

 

 

   

En stabil snygg träsoffa med lådor under sitsen, praktiskt och bra. Den såg lindrigt använd ut.

 

   

Ett roligt sideboard

 

   

Ett sängbord som är rätt stilrent men har fötter som är lite utsirade. Det skulle bli jättesnyggt om man fixade till det eller också får det vara lite modernt slitet

 

   

Utanför huset ett litet öppet lusthus med lysande blå stolar. Att tillägga är att man blir bra och vänligt bemött på Frejas Bod och får den hjälp man behöver

 

 

 

 

 

#Freja #Lavenmangskanna #Byrå #Second 


 
 
Annelie

Annelie

6 juni 2014 09:50

Ja, där säger du något.
En ny datastol måste vi köpa oss,, "skinnet" som man sitter på är trasigt nu i framkanten, så nu är det läge för en ny. Jag vill ha en med handtag, helst en som går att tippa lite bakåt, hög i ryggen och hjul på.
Hihi, tur man vet vad man vill ha.. :-D

Kramar om.. // Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

6 juni 2014 11:53

Min man behöver också en ny datorstol men jag har ju min laptop och far runt lite överallt med mitt höj och sänkbara laptopbord.

Handtag är bra att ha på en arbetsstol. Hör att du verkligen vet vad du vill ;)

Ha det bra fina du
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards