Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 juni 2014

Bilträff i Huskvarna, karavan igenom Vaggeryd del 1

Av Malin wiper - 3 juni 2014 08:15

  

Häromdan när vi åkte till Preem så kom en hel karavan med gamla tjusiga bilar från 40-90-talet och det tog aldrig slut kändes det som. Jag frågade en man vad det var frågan om och han sa att det var bilträff i Huskvarna Folkets Park. Detta är en buick riviera 1957. Kul att dom åkte igenom Vaggeryd och många tankade på Preem och tog även lite att äta. Det var inte så lätt att fota för det var väldigt soligt 


    

Buick electra 225 1967

 

  

Svart Cadillack fleetwood 1949.


Pontiac Parisienne 1965


    

Jag hann inte se skylten på denna bil så jag vet inte vad det är för märke


   


  

Morgan plus 8 1975 

 

citroen Cv2 1989


  

Volkswagen 1500 lim 311 1965 

 

   

Cadillac Sedan Deville 1963


  

chrysler New Yorker 1961  


  

borgward Isabella Tsc 1960


    

chevrolet bel air 1957. Hoppas jag fått bilmärkena rätt helt igenom. Jag har inte tid att länka till alla bilmärken. 

 

Nu skall jag sätta igång och gå igenom lådorna vi har i lägenheten och se vad vi skall ha kvar och vad som skall upp på vinden. När min man sen kommit hem från arbetet så skall vi sätta upp cd-ställ och borra i badrummet för handukshängare och annat som skall vara där för att underlätta. Det blir lite tråkigt här i bloggen nu för det är mest flytten som gäller. I går var det lagomt varmt och fläktade lite. Hoppas ni har en fin tisdag att se fram emot.

 

 

 

#Bilträff #Huskvarna #Veteranbilar

 
 
skrivmoster

skrivmoster

3 juni 2014 09:30

Vilka "flådiga" åk och vilken nostalgi att se dem! Vi hörde om träffen men var aldrig ut och såg mera än de som passerade här.

Hoppas att det går bra för er med flytten! Nu är ni kanske på ett och samma ställe?

Idag är det regnigt och trist. Men det behövs såna dagar också.
Ha det riktigt bra och så hörs vi! Kram!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

3 juni 2014 10:16

Det kommer fler bilar senare. Vi är nu klara med gamla lägenheten men här råder kaos och förvirring. Det regnar här också och det behövs för det har varit så tryckande

Ha det bra själv
kramar

 
Ingen bild

SmålandsJenny

3 juni 2014 12:32

Va det i torsdags va väl rikettan loppet?

Malin wiper

3 juni 2014 13:22

Det var en som sa att dom skulle till Bilträff på Folkets Park i Huskvarna men det kan även ha varit Riksettan som du säger.

Ha det bra
Hälsning
Malin

 
Ingen bild

SmålandsJenny

4 juni 2014 09:44

Slutmålet va parken ;)

Malin wiper

4 juni 2014 12:44

OK! då var det utrett ;)

Ha en skön dag
kram

 
Ingen bild

SmålandsJenny

4 juni 2014 19:05

Fast va det i onsdags så va det väl bilträffarna som är varje onsdag kväll på sommaren, fast känns som det va lite väl stor blandning på bilar för att va det, dom har ju teman varje onsdag.

Malin wiper

5 juni 2014 08:06

Jag har inte hunnit hålla reda på allt men när du säger det så kommer jag ihåg. Jag får väl ta mig dit nån onsdag och kolla

Ha en skön dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards