Öppen Ridå

Alla inlägg den 31 maj 2014

Av Malin wiper - 31 maj 2014 14:55

  

I dag hade vi det årliga återkommande evenemanget "Hjulafton" i Vaggeryd men vi för en kamp mot klockan just nu så detta är den enda bilden jag tog när vi åkte igenom samhället till gamla lägenheten för att fortsätta städa. Vi har tack och lov fått ytterligare en dag på oss så i morgon söndag måste det vara klart. Jag tappade en dag i går för jag kom inte upp ur sängen så slutkörd var jag. Min nackskada gjorde sig påmind och jag mådde uselt både fysiskt och psykiskt men min man åkte i alla fall iväg och fick bort lite mer från lägenheten och han började städa. I dag vaknade jag lite piggare så vi åkte iväg och fick en hel del gjort.

  

Här ser ni gäst/kontoret där nu bara golvet skall rengöras. Jag har tvättat alla fönster och garderober men har måst ta flera pausar och muskelavslappnande tabletter plus nackkrage. Min man har  rengjort frys, kylskåp och spis så nu är det bara köksskåpen kvar där och det skall jag ta i morgon bitti. Sen åkte min man  tillbaka till gamla lägenheten för att rengöra badrummet medans jag diskat och plockat undan i nya lägenheten. 

  

Vi åkte till Tha-kiosken och köpte nudlar med kyckling till lunch och det är alltid gott


Såg baken på en tjusig bil när vi var på väg hem igen.


  

En ballong på en vagn i trappuppgången påminner om "Hjulafton". Gamla lägenheten kommer att bli städad klar i morgon men hur vi skall hinna tömma resten i förrådet vet jag inte. Vi skall fråga om vi får några timmar på måndag också. I nya lägenheten är det kaos men det kan vi inte bry oss i nu utan vi måste koncentrera oss på att bli av med den gamla. I den gamla lägenheten hade vi massor av kontakter i alla rum för att det varit tandläkarmottagning. Nu måste vi dra ledningar det första vi gör. 

 

När vi kom hem från att ha städat färdigt så fick vi en rejäl överraskning men det hinner jag inte skriva om nu. Här har det varit växlande väder mellan sol, åska och regn, en riktig urladdning. Ha en skön kväll kära ni...   

 

#Städning #Hjulafton #Tjusig #Ballong

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards