Öppen Ridå

Alla inlägg den 29 maj 2014

Av Malin wiper - 29 maj 2014 15:44

 


Helt plötsligt stod jag i röran i vardagsrummet och ett illamående genomfor min kropp och jag tänkte: det är inte roligt att börja om längre och prylarna kändes som oöverstigliga berg som helt saknade betydelse. Tankarna började  trassla till sig i huvudet och jag längtade bara att gå ut genom porten med en väska full av så mycket pengar så jag kunde köpa mig en husbåt, husbil eller bara kunna resa omkring resten av livet och bara ha det nödvändigaste för att överleva. Jag kände mig helt fångad av sakerna omkring mig och fick nästan en kvävningskänsla och man undrar vad man håller på med. Det är möjligt att alla mina flyttningar gjorde att jag genomfors av nåt som gjorde mig helt kristallklar. Alla papper som bildades runt mig medans jag fick fram sakerna blev oöverstigliga. Det känns tomt och det tog slut på både kraft och lust, det är som en karusell som aldrig slutar snurra. Visst har det varit jobbigt alla gånger man flyttat men den känslan som genomfor mig därinne i vardagsrummet var helt ny och det var som nåt ville komma fram i ljuset. Jag ser på min man att luften även gått ur honom och det känns lite tragikomiskt emellanåt.

 

 

Liten personlig betraktelse

 

 

Malin

 

 

 

Pinterest

 

 



Ozzy Osbourne med "So Tired"....  zzZZZZ

 

 

 

 

#Karusell #Illamående #Tragikomiskt 

Av Malin wiper - 29 maj 2014 09:10

  

I går tog min man och jag en fika med Barbro på Ritz Konditori innan vi satt igång igen och jobbade. Det var kallt ute så vi satt inne men det är så skönt när det svalkar då man skall anstränga sig 


  

I full färd med att njuta på Café 


  

Barbro tog en härlig räksmörgås som hon sa var gudomligt god 


    

Min man tog en rejäl köttbullesmörgås och det går åt när man gör av med enérgi. Jag vräkte i mig en räksnurra som dom heter och den går inte heller av för hackor


  

Barbro hade jobbat på egen hand...     hon  hade skadat sig hemma på en glashylla så hon fick åka akut upp på sjukhuset och sy fyra stygn för några dagar sen. Stygnen skall sitta i 10 dagar. Typiskt när hon har mycket att göra just nu. 


  

Sist hon var med oss till Jönköping så köpte hon  denna pall på IKEA. Vi var till henne i går för min man skulle hjälpa henne med några småsaker i hemmet.


  

Vet inte vad det är för blomma men den var i full blom med massor av klockliknande blommor


     

Barbro har jobbat inom försvaret och hon hade två såna här skeppsur som suttit i en Ubåt, och en av dom fick vi...  tusen tack snälla du.

 


Yellow submarine med The Beatles. Jag hade deras första EP där denna låt och många fler var representerade. Det var även som en bok där man vikte upp och det kom klippbilder. Den skulle man ha kvar nu


Nu är min man i gamla lägenheten och rensar bort resten ur data/gästrummet. Vi har alldeles för mycket saker än om vi rensat bort hälften. Sen har vi gett bort jättemycket men ändå har vi överskott av saker. Det är min man som har mest kvar för jag har rensat bort genom åren en massa för jag gillar inte att ha för mycket för det ger ofrihetskänsla och jag måste ha lagomt så jag får kontroll. Nu har vi i dag på oss att få bort resten och sen blir det två städdagar. Efter det så kan vi börja med vår nya lägenhet. Det är kyligt i dag också men solen skiner för fullt. Jag fixar i nya lägenheten så vi kan få hit tv och annat. Hoppas ni får en fin helgdag och helg...   

 

 

#ubåt #Ritz #Pall #Köttbullesmörgås #Beatles

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards