Öppen Ridå

Alla inlägg den 27 maj 2014

Av Malin wiper - 27 maj 2014 16:57

 




Klicka här för att läsa senaste reportaget hos Vaggerydstorget.se som heter: En resa tillbaka till Skillingaryd. Det är en fantastiskt bra intervju som Camilla Boman gjorde med Magda Omerspahics. Jag kan känna igen mig i slutklämmen av reportaget detta med storstäder vs små kommuner. Jag har själv bott i några storstäder och mellanstäder och där är acceptansen större när det gäller vissa saker.

 

 

 

Cafépress

 

 

 

 

 

#Vaggerydstorget #Magda #Camilla #Skillingaryd

Av Malin wiper - 27 maj 2014 09:00

  

Pinnsoffan vi hade i hallen har vi nu på balkongens ena del och balkongen är rätt stor så den rymmer mycket. Vi har inget balkongbord nu så vi tog cafébordet som vi hade i "Likörhörnan" tills vi köper ett passande bord. Vi har vita stolar som vi hade förut i "Likörhörnan" och dom är mer utemöbler så dom passar bra som extra stolar. Allt blir helt annorlunda än vi hade möblerat förut. Vi har flyttat över till nya lägenheten nu för vi har det mesta här men det känns lite främmande och overkligt men så reagerade jag även när vi flyttade från vårt hus, det blir en omställning som man måste igenom. Jag reagerar positivt på ljuset och grönskan utanför så vi kommer att sitta mycket på balkongen i sommar.            

 

 

Nu börjar det kännas mycket bättre för vi har fått alla möbler på plats i sovrummet och garderoberna är fyllda och även byrålådorna. Min man åker som en skottspole och hämtar saker från lägenheten. Hyresvärden är toppentrevlig och man ser att folk här gillar honom för han ringer på och frågar hur det går och vill veta om det är nåt vi undrar över. Ser att folk trivs och dom kommer fram och presenterar sig. Vi har rätt litet badrum nu men vi får sätta hyllor och annat så det kommer nog att funka. Vi hade redan ett rätt fint badrumsskåp som vi hade i förra lägenhetens gästtoalett och det har min man nu satt upp så man kan se sitt anlete när man sminkar sig.  


  

Vi hade varken tid eller kraft att laga mat så vi gick till vårt Preem och tog varsin korv med mos och gurksallad men jag kunde bara äta hälften av moset för jag är inte så hungrig i denna värme utan mest törstig. Dom har jättegod korv och min man tog en tjock grillkorv


  

Sen kom våra vänner Mrs A-G och hennes man Mr L-G  för att hjälpa oss att köra bort dom största möblerna. Dom har en jättebra släpkärra. Tack snälla ni för hjälpen...  Om ni visste vad mycket detta betydde...  . Vi åkte två omgångar och Camilla min mans arbetskamrat var med och hjälpte till. Tack snälla du...  Det är hon som både håller på med meditation, healing och annat. Hon bor i trappuppgången bredvid våran och det finns bara två uppgångar i huset.


Soffan hade min man skruvat ner så den var i 4 delar och då är det lättare att frakta den. Min man säger att den därför är så lätt att klä om så det skall vi göra så småningom för man sitter bra i soffan. 


  

Sen blev vi bjudna på kaffe hos Camilla och hon hade så fina koppar med fina ord på. Camillas katt Burris som jag träffat på gården flera gånger kom upp i mitt knä och satt där och myste hela tiden...  Hon sa att katten tydligen hade ett karma som stämde med mitt och det var så mysigt och mäktigt. Hon sa att det var ovanligt att katten gick upp och satte sig i knät på helt främmande människor så man får känna sig hedrad...   


  

En av hennes köksväggar pryddes av dessa ord med en fin tavla i mitten. Hon hade en fyrarummare och den var i toppskick. Flera klädkammare och även flera garderober i hennes sovrum. Vi har väldigt få garderober så vi får lägga massor i byrålådorna och kommer även att hänga upp nån ställning vi kan hänga lite kläder på.


  

En av utsiktspunkterna från Camillas balkong. Camilla har en lugnande inverkan så jag kände mig så avslappnad när vi gick därifrån.


  

Hon har såna här klockspel och även indianska saker i vardagsrummet men jag glömde fota och man vill ju inte gå omkring som en galning med sin kamera än om man vill...  När jag brände ut mig så fick jag gå på KBT och där sa hon som höll i detta: köp en kamera och gå ut i naturen och fota för då lever du i nuet och glömmer allt annat. Sen dess har jag fotat och det var ca 7 år sedan jag fick detta råd och det har gett mycket och man upptäcker hela tiden nya saker. Jag är för evigt tacksam för det tipset. Dom flesta som får en utmattningsdepression som det  heter blir erbjuden KBT (Kognitiv beteendeterapi) 

 

Nu önskar jag er alla en jättefin dag. Tyvärr har jag ingen tid just nu att komma ut på era bloggar men så fort vi fått gamla lägenheten utstädad och lite mer ordning i den nya så får jag mer tid. Sköt om er och ha det så bra.

 

 

 

 

 


#Camilla #Släpkärra #Vänner #Balkong  



Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards