Öppen Ridå

Alla inlägg den 20 maj 2014

Av Malin wiper - 20 maj 2014 14:00



  

I lördags när vi gick förbi nybyggda hus i centrum bredvid parkeringshuset så blev vi stannandes förstummade av att dom avbildat Charlie Chaplin på en husvägg i Jönköping, vilken toppenidé och så kul för oss som passerar förbi. Klicka här för att komma in på en sida som handlar om honom

 

 

 

 

                        

 


 

Klicka här för att komma in på Charlie Chaplins hemsida. Klicka här för att läsa om Charlie Chaplin som var skådespelare, komiker och regissör född 1889 död 1977 


  

Här ser man bilden lite på håll men det är en gränd så jag kunde inte få med hela huset

 

  

Så här ser det ut i gränden mellan husen och till vänster ser man Charlie Chaplin från sidan. Klicka här för att se en barber scene med Chaplin 

 

 

 

  

Mellan dessa hus går en liten gränd från Parkeringshuset Arken in till Östra centrums gågata 

 

   

Vi gick förbi en blomsterbutik på Öster och då föll blicken på denna flamingo som stod där som en utsmyckning i bladväxthavet 

 

Manfred Mann med Pretty Flamingo. Klicka här för att komma in på deras hemsida  

 

 

 

#Chaplin #Manfred #Flamingo


Av Malin wiper - 20 maj 2014 08:30

 

Jag fick dessa två cd skivor av min mans arbetskamrat Camilla. Dom behövs verkligen nu för jag går så upp och ner i humör och känner mig just nu jättestressad och har inte tagit mig tid att sitta med avslappning så jag har rätt mycket hjärtklappning. Båda dessa skall testas så fort som möjligt. Camilla håller även på med meditation, healing och annat och jag har endast hunnit gå en gång men det gav så mycket så jag var helt avslappnad och harmonisk när jag gick därifrån. Tack Camilla för denna hjälp som är rena medicinen utan biverkningar.

 

     

Relaxing

  

Längre fram när vi fått klart allt med fytten så skulle min man och jag vilja gå på "Afternoon Tea" som dom har på Grand Hotel lördagar 14.00-17.00 Jag har länge velat testa detta för det är också avstressande. Det kostar visserligen 199 kr men det kan det vara värt för man får en hel del att välja på, och man kan sitta länge och njuta så det får sjunka in. Fast det blir nog inte förrens i augusti nång gång för vi kan inte äta så mycket nu. 

 

Klicka här för att komma in på deras facebook


 

En liten tjuvtitt innanför ytterdörren 

 

Klicka här för att komma in på deras hemsida. Klicka här för att se ett klipp på själva restaurangen och hur det kan se ut när dom har underhållning. Klicka här för att se inomhusbilder på hotellet  

 

 


Nu är det bara några dagar kvar förhoppningsvis tills vi kan flytta och kommer jag inte in här regelbundet så beror det på att vi får fullt upp då och innan vi fått över det som behövs för att kunna bo där så tar det ett tag. Både min man och jag är i usel kondition så det kommer att ta lite tid så det är skönt om vi får en vecka på oss att flytta. Min lungfunktion är normal igen men det kan bero på inhalatorn så jag måste fortsätta med den i 3 månader till och under den tiden har jag förmodligen fått bättre kondition och minskat i vikt. 

 

 

                                 

 

 

I går var det hemsk åska och det blixtrade flera gånger under kvällen, det regnade kraftigt också. Sen gick strömmen och hela kvarteret var utan ström i ca 30 minuter, möjligen hela samhället. Det blir nog samma väder i dag. Hoppas ni alla får en fin tisdag. Sköt om er...  

 

 

 

 

 

#Grand #Afternoon #Stress

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards