Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 maj 2014

Av Malin wiper - 19 maj 2014 16:00

    


Denna snygga väskötta och glänsande Volvo Amazon ser man ibland komma körande i Vaggeryd och då stannar man upp och hoppas man får fram kameran. Jag har fotat den flera gånger och då har den stått på en parkering

 

 

            



Klicka här för att komma in på Svenska Volvo Amazonklubben

 

 


 


Här svänger den in och då ser man den snygga färgen den är lackad i


 


Häromdan dök det upp ytterligare en Volvo Amazon i samhället men en annan årsmodell och den var svart med vitt tak. Hann inte med riktigt så bilden är lite suddig

 

 

   

Amazon-bilar jag fotat 2013


    


När vi åkte in i  lördags till Jönköping så kom en hel karavan med tjusiga bilar mot oss. Jag fotade dom flesta men i detta inlägg blir det bara Volvo. Här en snygging som är djupblå

 

        

 

 

Klicka här för att komma in på Svenska Volvo PV-Klubben

 

 


 


Ytterligare en bakom en annan bil som jag inte vet märket på

 

 

       

 


Lite Volvobilar som min man och jag fotade förra året då det var rally. Klicka på bilderna så blir dom större. Den sista vita fotade jag 2009 utanför fd Café Lakatos

 

 

 

   

 

Fotat 2009

 

 

 

 

#Volvo #Amazon #PV #Duett


  

Av Malin wiper - 19 maj 2014 08:48

 


     

I går var vi på Musikcafé hos Malmborgs Konditori och det var verkligen givande och njutbart. Det gick även bra att sitta ute och det fanns en del som satt på uteplatsen när allt kommit igång och dörren var öppen så alla kunde höra. Det var inte så mycket folk i början men sen kom det in folk som hörde den fina musiken från gatan så det var så rörligt och levande, kändes nästan som man var i utlandet på semester.      


  

Här ser ni gitarristen Anders Jonasson och sångerskan Stina Rosenberg. Dom har hållit på att bygga om på Malmborgs Konditori ett tag och lokalen ni ser rakt fram skall också ställas cafémöbler. Där har det varit bageri förut men det skall nu säljas på samma ställe som där man köper sitt fika

       

     

Jag träffade även denna gulliga tjej som brukar arbeta extra ibland på Malmborgs Lilla. Annars går hon på musikgymnasium och hon stack sen iväg till Smålands musikteater för att uppträda i stycket "Det svenska musikundret" som handlar om ABBA. Det var deras sista föreställning 

 

Klicka här för att läsa mer om detta 


  

Här ser ni trummisen som var otroligt bra. Alla är rutinerade proffsiga musiker 

 

    

Sångerskan som är en ny bekantskap för mig. Hon hade en härligt varm och känslig röst som hon kunde styra som hon ville. Sen var hon jättetrevlig och hade en härlig utstrålning  


Tyvärr så går det inte att få så bra bilder när dom står mot ett fönster så ljuset förstör rätt mycket. Ändå har jag arbetat med bilderna rätt länge i fotoprogrammet. Önskar att dom fick stå lite längre in i lokalen


  

Gitarristen Anders är en hejjare på sitt instrument och njuter verkligen när han får improvisera. Han har min man och jag kännt sen Café Lakatos där han spelade med sin förra grupp ibland. Han har alltid varit så spirituella och trevlig.


  

En närbild på basistens hand vid strängarna på hans fina smäckra bas 


  

Snygg notväska


  

Lite bättre bild från sidan. Sången framförs av Stina Rosenberg, Stefan Rosenberg på trummor, Anders Jonasson på gitarr och David Carlsson på kontrabas 


Här ett filmklipp jag tog på gruppen
  

  

Här ser man basisten med sin fina bas och den fina sångerskan


  

Kan verkligen rekommendera er som bor i närheten går dit och njuter när dom har musikcafé för det blir sån stämning och musik till kaffet är guld värt. När jag var barn så tog föräldrarna med oss barn på restaurang och då var det alltid en trio eller en kvartett som spelade till maten och sånt glömmer man aldrig för det förhöjer stämningen och trivselfaktorn.


  

Här ser man två tjejer som sitter utanför och fikar medans musiken strömmar ut


  

Fick en bild på hela gruppen och som ni ser är det ett härligt gäng. Tack för att ni förgyllde vår fikastund...    


      

Dessa två härliga tjejer jobbade där i går och tog hand om gästerna på bästa sätt. 

 

   

Mittemot Malmborgs finns denna fina vy på Rådhustorget


#Jazzstandards #Malmborgs #Rådhustorget

Av Malin wiper - 19 maj 2014 08:00

  

I går lördags när vi var till Jönköping så gick vi in på denna klädesbutik som heter Ekwurtzels och ligger på västra sidan om centrum. Dom har både damkläder och herrkläder och har funnits jättelänge än om dom legat på olika ställen. Jag har själv köpt en del kläder där genom åren.

 

Klicka här för att komma in på deras hemsida 

 

 

 

 

Miljögården 


  

Jag vet inte vad jag tänkte på när jag fotade den trevliga tjejen som jobbar där, hon stod ju framför fönstret och det blir aldrig några bra bilder för ansiktena försvinner. Jag får ta en ny bild på henne nästa gång jag går dit 

 

Jag hittade två par byxor där till mamma och dom var kraftigt nedsatta i pris. Bra lite tunnare kvalitet med resår i midjan. Jag fick sån bra hjälp av expediten att hitta rätt

 


Prickigt är ju på modet nu och det finns även på herrsidan. Dessa såg väldigt snygga ut. Dom har jättesnygga kläder där och nåt för alla.


 

Min man kollar runt bland skjortorna.


  

Dom har massor av olika huvudbonader till män och många var nedsatta i pris. Här håller expediten upp lite stråhattar


  

Färgstark tröja


  

Jag har fotat i deras skylt förut eftersom dom dekorerar så snyggt och denna gång hade tjejen satt dit väldigt tunna väskor som använts till att frakta frackar. Dom fick alltså fracken levererad i en sån väska.


          

Min man provar en baskerliknande hatt som får honom att se ut som en fransma...                                                         


  

Det fanns jättemånga fina manchettknappar som var nedsatta i pris från 299 kr till 149 kr. Dom var jätteläckra 


  

Denna top var lite min still när jag var smal, jag gillade korta jumprar med rejäla axlar 


  


  


Svetlana Bakunova jonglerar med hattar 

 

 

Vi hade det toppenhärligt på Malmborgs Konditoris musikcafé i går men jag har inte hunnit göra iordning alla bilder än. Min man fotade också och vi spelade båda in musikklipp.  I dag är det flyttförberedelser som gäller för hela slanten. Hoppas ni får en fin början på en helt ny vecka. I går regnade det när vi åkte hem. 



#Ekwurtzel #Väskor #Frack #Svetlana

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards