Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 maj 2014

Av Malin wiper - 15 maj 2014 18:30

  

Nu har jag tagit ner denna tredelade skylt som hängt i slutet av "Filmhallen" Den vann jag på bloggen "Kaffehörnan" februari 2012. Dom kommer att följa med till nya hemmet. Klicka här för att se när jag fick hem skylten

 

   

Nu har jag dåligt tålamod så jag vill bara iväg till nya stället och få upp allt och sen sätta mig ner och pusta ut.  Jag har flyttat så mycket så jag borde ha öppnat en flyttfirma..  Jag har flyttat ca 24 gånger sen jag föddes så jag borde vara 100 år nu...  .  Det går inte att påverka livet fullt ut, så det är bara att gilla läget.  

 

      

Minnesbild på en äkta Cafénörd             

 

 

Lou Bega med låten Keep smiling och det är väl lika bra att ta honom på orden...  Klicka här för att höra honom med den medryckande låten Mambo Nr 5. Klicka här för att komma in på hans hemsida. Lou Bega är född 1975 i München, Tyskland, och är en latinopopmusiker, mest känd för låten Mambo Nr.5 Låten är en cover av Perez Prados instrumenttalåt från 1952

 


#Hem #Lou #Flytta      

Av Malin wiper - 15 maj 2014 13:30

     

Min son ringde i går och sa: Vet du vem som dött?. H.R.Giger som är mest känd för sin design av monstret i filmen Alien, för vilket han även tilldelades en Oscar 1980 i kategorin bästa specialeffekter. Jag har själv suttit och darrat till dessa filmer som har hållit hög kvalitet och hans monster har verkligen skrämt och faschinerat. Giger föddes 1940 i Chur, Graubünden, död 12 maj 2014 i Zürich. Han var alltså en schweizisk konstnär. Andra större verk Giger gjort är ett mickstativ till musikgruppen Korn design till övriga Alienfilmer, ett flertal omslag till cd-album bland annat till rockgruppen Danzig, samt mönster till Ibanezgitarrer.  Dödsorsaken var att han ramlade ner för en trapp och hamnade på sjukhus så skadad så han inte överlevde 

 

Ibanez 

Här kommer lite mer information om honom 

 

Klicka här för att komma in på en sida som handlar om honom. Klicka här för att läsa lite mer om Giger

 

 

 

 

 


Alien  

 

Alien-Den åttonde passageraren är en amerikansk-brittisk science fiction/skräckfilm från 1979. Den är regisserad av Ridley Scott med Sigourney Weaver i huvudrollen. Filmens titel refererar till antagonisten, en aggressiv utomjordisk varelse. Klicka här för att se trailern till Alien från 1979 

 

Det är så trist att så många av dom som roat, förfärat, skrämt mm gått ur tiden och en del alldeles för tidigt. Trots att jag är mörkrädd och får mardrömmar av att se såna filmer som Alien så har jag inte kunnat låta bli eftersom det är sån klass på dessa filmer vad gäller både skrämselfaktor, miljö, mask och skådespeleri.  

 

   

Detta är ett av Gigers skivomslag till en av Debbie Harrys skivor. Klicka här för att höra en av låtarna på skivan

 

 

 

 

Black beauty  

 

 

 

 

 


 

Klicka här för att komma in på Vaggerydstorget.se och läsa det senaste krönikan som är skrivet av Simone Kamm. Det är både roligt och inspirerande

 

 

 

#Giger #Debbie #Alien 

Av Malin wiper - 15 maj 2014 08:30

                                                                                                                                

  

                                                                  

Balkongen vi har nu satt vi bara på första sommaren vi bodde här och då såg det ut så här. Den är lite för långsmal för att man skall kunna sitta flera och dörren går utåt så den kommer då ivägen. Jag har just nu slut på både inspiration och bilder. Det enda vi kan göra hemma nu är att ta ner tavlor och ta bort spikar och skruvar. Min man har lite att göra i gäst/datorrummet innan han fått klart där. Vår bäddsoffar har varit ute till försäljning på några ställen och nu är det en som är intresserad. Vi kan tyvärr inte ha kvar den längre och det känns lite konstigt för den har följt med oss så länge och alltid rymts men nu är det som det är och inget att göra åt. Det är ändå döda ting.  Klicka här för att komma in på en sida med roliga saker för balkong 

 

   

Vilket läckert balkongbord som man kan använda även som laptopbord. Klicka här för att se vart jag hittade bilden 

 

   

Så här ser bäddsoffan ut som har 17 åt på nacken 

 

Jag skulle baka en kaka i går kväll men orkade inte och då sa min man att han kunde göra den istället, han är en juvel... 

 

   

Här står min man och bakar kakan i ett numera avskalat kök som inte ger nån trivsel, det nästan ekar där nu. Det är vår morotskaka som är mer som en tårta för den är låg och med en jättegod topping. Klicka här för att få receptet. Där är den gjord i lite mindre och högre form men vi brukar för det mesta göra den i en fyrkantig form.  

 

Min mans musikönskning Jake Worthington med Good Ol' Boys. Klicka här för att komma in på hans facebook. Klicka här för att läsa om honom

 

 

Dagens bottennapp: Nu fick man i alla fall bekräftat, det man ändå förstått, att vi blir bestulna på vår A-kassa. Den har inte höjts på 10 år och det finns ett överskott och vem är det som betalat in till denna försäkring?, jo vi folket genom att ha betalt in till facket i många år. Den ena skandalen efter den andra rullas upp och man kan inte undgå att känna ilska. Klicka här för att läsa mer om detta. Det är samma med vår sjukförsäkring och våra pensionsinbetalningar....  

 

 

 

Från det ena till det andra solen skiner i dag och i går var det 15 grader varmt. Hoppas ni har en fin torsdag och helg att se fram emot. 

 

 

  

 

#Bottennapp #Försäkring #Morotskaka #Jake

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards