Öppen Ridå

Alla inlägg den 12 maj 2014

Av Malin wiper - 12 maj 2014 18:00

  

När Barbro var med oss till storstan sist så fikade vi på Gustafs Konditori i Huskvarna      


Klicka här för att se när vi var dit på långfredagen 


  

Jag har fotat en av tjejerna förra gången vi var dit men nu träffade vi på en av dom andra och ville fota henne också. Det känns så mysigt där och jag tycker dom är så duktiga på det dom gör.


  

Inte illa va? då vet man vart man skall gå om man har bråttomt..  Det gäller verkligen att vara organiserad då.

  

Här sitter min man och väntar på oss för Barbro var på ett ställe och jag ett annat...   


  

Här hugger Barbro och jag in på godsakerna. Vi slog till med ett Franskt bröd med vit choklad emellan och det var så mättande så vi orkade inte allt

  

Eloge till min man som skötte sig och tog en smörgås som han sa var jättegod. Han köpte med sig sånt bröd hem också


  

Kolla in våra bröd...  Inte undra på att man inte fick i sig allt


  

  

Nu vankas många bröllop framöver och dom är väl förberedda med detaljer



#Gustafs #Huskvarna #Marsipanrosor

Av Malin wiper - 12 maj 2014 07:00

  

  

En avsides hamburgerbar som har amerikanskt stuk fångade vår uppmärksamhet för ett tag sen då vi var ute och åkte i Jönköping.  Den heter Munchies American Burgers 


Klicka här för att komma in på ställets häftiga hemsida. Klicka här för att komma in på deras facebook 

 

Han som driver stället heter Fabio och har 30 års erfarenhet inom restaurangbranschen. Han använder sig av Svenska råvaror av högsta kvalitet och bakar sitt bröd själv. Klicka här för att läsa mer 


  

Stället är USA inspirerat och Fabio har tagit hem inredningsdetaljer från staterna. Det är inte så stort ställe men dom har  främre lokalen med barstolar där 7 personer ryms och sen det inre rummet där det finns lite större bord. Det var rent och fräscht fast dom hade gjort det så det skulle se lite slitet ut vad gäller målning. Jag gillade stället som måste vara en tillgång i bostadsområdet.


  

Ett häftigt servettställ som inte sett förut 


   

  

Min man väntar på sin burgare och det tar lite tid men det gör inget för då får man sånt som inte är förstekt utan prima vara


  

Jag tog en vanlig burgare och det jag tyckte var annorlunda var brödet som var supergott och var majsfärgat men jag kände ingen majssmak. Det var helt annorlunda motför vanligt hamburgerbröd. Dom bakar det där själva än om det var lite segare än vanligt bröd så gillade jag det till tusen. Hamburgaren var också jättegod än om lite för lite kryddad men då fanns det smaksättare i form av såser i burgaren så det blev ändå smakrikt


  

Min man tog en California Dreamer som han tyckte var supergod. Hamburgarna var lagda i en plåtkorg med papper under burgaren, så det var lite annorlunda. Det kom in mycket med folk medans vi var där och många hade beställt men även såna som satt där och åt

 


Så passande till min mans harmburgares namn California Dreaming med The Mamas & The Papas


  

Häftig elgitarr ovanför kassan

  

Det hängde tavlor med gamla bilar, idoler från förr och annat på väggarna


  

Här ser ni uteplatsen som är rätt stor 

 

Nu är det ny vecka och nya tag som gäller. Det känns som vi bara väntar ut tiden och det går lite långsamt. Jag skall packa ner resten i dag och vi har sånt som vi både har gett till second hand och till vänner. En del saker gick direkt till skroten så det känns lättare nu när vi har så lagomt med oss. Vi vet inte om allt vi har kvar kommer att rymmas men vi vill inte göra oss av med för mycket eftersom vi inte vet vad som ryms och då är det bättre att vänta. Min man får inget eget rum nu så vi måste göra en fin ordningssam datorplats till honom i vardagsrummet och jag kommer nog att kunna ha en syplats i sovrummet för det är lika stort som vi har nu. Det blir lite kompakt living och det gör oss ingenting för det är upplevelser som räknas och nu kommer vi att få en härlig balkong där vi kommer att sitta och njuta i sommar. 

 

Jag kommer inte att vara inne på nätet i dag så jag tidsinställer några inlägg jag skrivit förut.

 

 

Ha en skön början på veckan kära ni



#Minchies #California #Burgare #Mamas

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards