Öppen Ridå

Alla inlägg den 10 maj 2014

Av Malin wiper - 10 maj 2014 17:00

  

  

När vi var nästan framme hos second hand i går så hojtade jag till åt min man att stanna när jag såg denna läckra Fiat 600. Han bromsade in och släppte av mig medans han åkte och parkerade. Jag frågade om jag fick fota bilen till min blogg och det gick bra. Den var så välskött och fin i en skarpt röd färg så den såg nästan nylackad ut.  Klicka här för att komma in på en hemsida som handlar om denna bil 

 

Fiat 600 är en personbil, tillverkad av den italienska biltillverkaren Fiat mellan 1955 och 1969. Fiat 600 blev mycket populär i Italien och licenstillverkades bland annat i Spanien och Seat 600 i Västtyskland av NSU-Fiat och i Jugoslavien som Zastava 750 


  

Jag vet inte om han fått nåt fel på bilen eller om han bara visade upp bilen för folk som stod bredvid. 


  

Motorn sitter baktill på dessa bilar.

 

 

 


  

Här kan man se alla luckor och bildörren på vid gavel och som ni ser är den tredörrars 

 

 

Vi har slöat och slappat hela dan på grund av att vi vaknade så sent och min nacke inte var i form. Nu önskar jag er en fin lördagskväll kära läsare. Ni är guld värda och jag är så glad att tittar in och läser min blogg...

 

 

Här kommer en länk till en viktig manifestation i Kinna som min syster är initiativtagare till:

 

 

Klicka här för att komma in på Borås tidning för att läsa om detta   

 

 

#Fiat #Manifestation #Kinna

   

Av Malin wiper - 10 maj 2014 11:47

  

Lite bilder från i går då vi inte bara var på Röda Korset utan åkte omkring på landsbygden också. Dessa får låg så fint ihop i mot ett träd och såg ut att trivas i solen. I dag har vi vaknat 10.45 så jag antar att vi behövde sova ut. Jag har nackkragen på mig i dag och skall ta det lugnt. Solen skiner i alla fall och det verkar varmt ute. Hoppas ni har en fin dag att se fram emot.


  

Framför fåren gick en lång allé fram mot ett fint gammalt trähus


  

Här åker vi förbi både äppel och bärodlingar som ägs av Rudenstams. Vi var även dit och handlade lite men jag får skriva om detta senare. 

 

   

Detta såg verkligen härligt ut


  

Lite modernare stuk med stilrent 

 

  

Min man fick backa tillbaka när jag såg denna Volvo Pv bakom en häck där det var en liten glugg så jag kunde ta en bild 

 


  

Lyriskt och idylliskt

  

Man skulle bara kunna åka omkring och fota olika grindar för det finns det gott om      

 

   

                     

 

 

 

#Grindar #Får #PV #Bärodlingar


Av Malin wiper - 10 maj 2014 08:00



  

Vi åkte in till Jönköping i går både för att gå in på Röda Korsets Second hand på klostergatan och även göra en del ärenden. Barbro följde med oss och vi fick en heldag och var inte hemma förrens 18.00 Det var fin stämning på Röda korset men inte så mycket folk när vi kom men dom firade ju hela dan till 18.00


  

Dom hade invigning av dom nya lokalerna och även dom gamla som hade gjorts om och ser mycket luftigare och större ut nu. Här bjuds det på både cider och godis 


  

Två män satt och spelade i nya avdelningen för att höja stämningen. Dragspel och fiol. På fiol Sven-Olof Ygemar, och på dragspel Janne Axelsson. Sven-Olof Ygemar fick Vaggeryds kommuns kulturpris 1986 för att han hade gjort en kulturell gärning.


  

Här ser man herravdelningen som har rätt mycket att bjuda på


  

En läcker cowboyhatt låg på den manliga hatthyllan


  

Just nu finns det rätt mycket snygga damskor. Dessa såg helt nya ut och kan säkert vara nåt inför student, komfirmation eller sommarens fester


  

Dessa var jätteläckra och det är sällan man ser såna snygga skor på second hand. Guldiga med silvermönstrad sula 

 

  

Vi hann inte äta lunch så vi tog alla tre deras frasiga goda våfflor


  

Min man tog inte bilden i rätt sekund för vi ser så tillknäppta ut


  

Silkig röd damskjorta med en svart spetshalsduk 


  

Vi köpte absolut ingenting fast det fanns massor men vi skall ju flytta och jag vill inte ha nåt mer att packa. Hade vi hittat nåt vi behövde men det gjorde vi inte

 

Jag önskar er en lördag i njutningens tecken vad gäller både mat, upplevelser och annat...  

 

      

The Common Linnets med Storm från Eurovision Song Contest första uttagning, dom gick till final. Klicka här för att komma in på deras hemsida. Det är ju inte direkt en melodifestivallåt men jag gillade den, dom sjunger bra och det är en skön låt som sätter sig efter några lyssningar. Klicka här för att komma in på deras facebook 



#Röda #Invigning #Fiol #Dragspel #Cider  #Common

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards