Öppen Ridå

Alla inlägg den 2 maj 2014

Av Malin wiper - 2 maj 2014 18:15

     

Jag beställde ett armband av Pisan som jag fick i dag, jag såg det på hennes fb och blev intresserad och hon vet mitt handledsmått. Det är jättesnygg färg och jag gillar både fjärilarna och lövet som hänger ner.

 

 

            

 

 

       

Klicka här för att komma in på Pisans blogg. Klicka här för att komma in på hennes smyckesida. 

 

  

Hon skickade med dessa fina örhängen på köpet...  Vad gullig du är Pisan...   

 

 

 

#Armband #Örhängen #Pisan

Av Malin wiper - 2 maj 2014 13:30

 

Primitive Electric Candle




Jag fick en kommentar i form av en fråga från en person som driver en butik som  ligger ca 1 mil från Vaggeryd. Det är en butik som ligger i Hok och heter Jul-Ljus Butik & Café. Dom säljer julsaker och annat året om. Jag kommer att åka dit en dag och fota och se mig omkring för jag blev nyfiken nu...  Jag har konstigt nog inte hört talas om denna butik så tack för att du hörde av dig




Klicka här för att komma in på deras hemsida

 

 

 

 


 

Klicka här för att se vart jag hittat denna bild från butiken och läsa vad som skrivs i Värnamo Nyheter. Nu fick jag julkänslor så här strax före sommaren....  

 

 



From Christmas to Spring av Trevor Waugh. Klicka här för att komma in på hans hemsida och titta på fler av hans målningar

 

 

 

Solen skiner som vanligt än om det är lite kallare. I dag blir det flyttbestyr igen och jag skall rensa och packa mer. Nu finns det inte en enda prydnadssak i vardagsrummet, hallen och datarummet. Köket tar jag sist. Min man arbetar ju så han får pyssla i eftermiddag.  Hoppas ni har en fin Valborgshelg och att den fortsätter i samma spår. Sköt om er och ha det bra...  

 

 

 

 

 

 

 

#Jul #Hok #Trevor 

Av Malin wiper - 2 maj 2014 09:00


Stefan Sundström feat John Holm med låten Låt dom gå. Gillar både text och musik. Klicka här för att höra låten live med Endast Stefan och en orkester. 

 

  

Klicka här för att komma in på sidan där jag hittade denna bild. Den cluben har jag besökt själv många gånger både när jag bodde i Göteborg och när jag varit dit på besök. Stefan Sundström har varit aktiv sen 1974  

 

Klicka här för att komma in på Stefan Sundströms hemsida. Klicka här för att komma in på hans facebook 

 

       

Klicka här för att läsa om John Holm som sjunger med Stefan Sundström på denna låt

 

 

#Stefan #John #Låt

Av Malin wiper - 2 maj 2014 08:00

 

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på Bob Hoskins




Min man ropade till mig från sitt rum i onsdags att skådespelaren Bob Hoskins dött. Han blev 71 år och dödsorsaken var lunginflammation, han efterlämnade hustru och två barn samt två barn från ett tidigare äktenskap. Det känns tråkigt att han gått ur tiden. Han föddes 1942 i Bury St.Edmunds Suffolk. Han var en brittisk skådespelare. Han hade ett oltal arbeten innan han prövade på skådespeleri och gjorde sin scendebut 1969. Efter en del småroller på film och tv fick han 1978 sitt stora genombrott i den lovprisade TV-serien Pennies from Heaven, i rollen som notförsäljaren Arthur Parker. Klicka här för att se ett klipp från den TV-serien. Han pensionerade sig när han diagnostiserades med sjukdoman Parkinsons

 

 

     

 

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild med honom från filmen Vem satte dit Roger Rabbit och tecknade animerade Jessica Rabbit 

 



Jag kom ihåg när filmen Vem satte dit Roger Rabbit kom ut 1988 då man satt på biografen och visste att man skulle få se en annorlunda film eftersom det var inte bara skådespelare med i filmen utan en del animerade figurer också. Filmen är en amerikansk animerad komedifilm och den utspelade sig år 1947 i ett alternativt Los Angeles där tecknade figurer interagerar med människor

 

 

                        

 

 

 

Klicka här för att se en restaurerad trailer i Blu-Ray  på filmen 

 

 

 

 

Klicka här för att se hur många filmer och TV-serier han varit med i. Klicka här för ytterligare ett hyllningsklipp

 

 

 

 

 

Bob Hoskins...  

 

 


#Hoskins #Rabbit #

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards