Öppen Ridå

Alla inlägg den 28 april 2014

Av Malin wiper - 28 april 2014 08:00

Mr T och jag köpte en sån här påse med färdigblandning till muffins när vi var till Aneby och fikade på Thimons för nån månad sen och för några dagar sen så ville min man använda påsen. Man tillsätter bara vatten och olja och rör ihop. Tyvärr försvann alla bilder av misstag från besöket på Konditoriet så vi får åka tillbaka dit igen.      

 

Klicka här för att komma in på Thimons Konditoris hemsida. Klicka här för att komma in på deras  facebook


  

Då hade vi användning av dom fina muffinsformarna vi köpte på Konditori Rosetten i Taberg dit vi var och fikade för ett tag sen när vi var på väg hem från Jönköping. Klicka här för att se vad jag skrev om dom när vi var dit sist


  

Här har min man blandat till smeten som luktar ljuvligt


  

Man skall ju inte fylla formarna för muffinsen jäser upp så pass mycket  


  

Så här pass mycket fyllde han formarna 

 


Björn Rosenström med dråpliga låten Muffins. Klicka här för att komma in på hans facebook. Klicka här för att komma in på hans hemsida. Han är född 1970 i stadsdelen Tynnered i Göteborg, bosatt i Bollebygd. Han är en svensk låtskrivare som tidigare också uppträtt som trubadur. Numera har han "Det Jävla Bandet" med sig under konserterna och på de senaste skivorna. Hans bror Markus Lindvall spelar också med i bandet

  

Björn Rosenström är även jurist och har en jur.kand examen. Han är även känd för sina ironisk och humoristiska visor som ni kan höra på klippet jag satt in. 


  

Så här ser muffinsen ut klara och dom blev otroligt goda. Man kan ha dom som dom är eller blanda i sylt eller bär i smeten också. Vill man ha topping på så går ju det också, möjligheterna är många.

  

 

 

#Thimons #Vaniljmuffins #Rosetten

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards