Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 april 2014

Johnny Cash och lite flyttbestyr...

Av Malin wiper - 25 april 2014 14:00

  

Så här ser det ut nu hos oss när clubfotöljen är borta, varje pryl som är för mycket måste bort. Nu kan vi ställa några kartonger här när vi tömmer hyllan och tv bänken. Vi har fått så mycket utrensat så det känns helt underbart. Vi har lite för mycket möbler eftersom vi har en större lägenhet nu och den vi flyttar till är mindre. Sen har vi möbler i källaren också men en del skall vi spara. 


  

Denna fotölj skall också bort och är bortlovad. Den köpte vi på IKEA för några år sedan och vi fick den jättebilligt eftersom det var ett skyltexemplar. 

 

Vardagsrum och sovrum är rätt stora dit vi flyttar men köket är lite mindre och är inte fyrkantigt som det vi har nu. Dom två hyllorna vi har i köket kommer inte att rymmas där men den vita stålhyllan skall vi ha på balkongen och sätta växter och lite kryddodlingar på. Den andra kanske vi får plats med nån annanstans. Vi köper nog en vägghylla istället till köket som inte är så stor. 

 

 

Den här stålhyllan blir bra på balkongen i vår nya lägenhet. 

 

Nu finns det bara stora saker kvar i källaren så vi skall ner och rensa bort en del av detta bland annat gamla madrasser, vår förra stålrörssäng, en byrå, mattor, 3 speglar mm. Nån av speglarna skall vi ha kvar och nåt annat. Det känns väldigt konstigt och overkligt att flytta men livets vägar är mystiska och knepiga.  

 

Life Goes On precis som Johnny Cash sjunger i denna låt. 

 

Flyttlasset går 1 juni så vi har det vi gör men har redan gjort mer än vi trodde. 

 

   

Det våras i vårt samhälle

 

 

#Johnny #Flyttbestyr #Fotölj   

 

 
 
Lillemor

Lillemor

25 april 2014 14:21

Hej!

Vad duktiga ni är som har kommit så långt redan! Jag, om någon, vet hur jobbigt det är att flytta.
Hyllan blir jättebra på balkongen!
Hoppas at ni ska trivas bättre med grannarna dit ni ska!

Kram och trevlig helg!

http://:angermanalvens.blogg.se

Malin wiper

26 april 2014 07:58

Vi har verkligen kommit en bit men det är mycket kvar. Ja den hyllan blir praktisk att ha där och det kommer att kännas som vi får en liten täppa

Tack för din omtanke. Vi har inget emot våra grannar utan bara att dom inte kan hantera en situation som dom måste ta tag i

Ha en fin helg själv
kramar

 
Anna-Karin

Anna-Karin

25 april 2014 17:32

Det låter så härligt att rensa ut saker som man inte behöver, att jag får lust att flytta när jag läser det du skriver här. Jag håller på att rensa ut bland våra saker i huset. Ett litet utrymme i taget, en låda i taget. Fast just nu är det trädgården som jag ger tid och kraft. Idag har jag räfsat. Så nu vilar jag mig och bloggar en stund.

En skön helg önskar jag dig!

Kram/Anna-Karin

http://wwwmaskroskvinnan.blogspot.com

Malin wiper

26 april 2014 07:55

Det känns verkligen härligt och man känner sig lättare. Vi rensade också när vi hade hus men sen när vi kom hit så hade vi lika mycket igen ;)

Förstår att det nu är trädgården som gäller för dig.Ta det lugnt och njut


En skön helg önskar jag dig också
kram

 
Carita Liljendahl

Carita Liljendahl

25 april 2014 17:41

Det är ju jättebra om man kan använda möbler på nytt, på annat ställe, efter att man flyttat. T.ex som med hyllan som går till balkongen. Att flytta är jobbigt men samtidigt får man mycket rensat. Man kan fastna på en del minnen förstås, som fotoalbum o sånt.

http://debutsky.wordpress.com

Malin wiper

26 april 2014 07:50

Som du säger så känns det bra att man kan byta saker med varandra och då känns det som nytt. Man får verkligen mycket utresat

Att bläddra i fotoalbum är rätt jobbigt så nu har jag slutat och gör det senare istället.

Tack för din kommentar

Ha en jättefin dag
Vänlig hälsning Malin

 
TantGlad

TantGlad

26 april 2014 08:10

Förstår ni har det fullt upp med flyttning och så, men så fint du har det på bilderna.
Så fint åxo med att det våras i ert samhälle för det gör det hos mig med, och tack vare all härliga sol som vi får med all värme.

Önskar dig en JÄTTEFIN och varm helg mitt uppe i allt jobb du har hihi. Ta en paus åxo vännen.

Kraaaaam från mig till fina dig!!!!

http://TantGlad.bloggo.nu

Malin wiper

26 april 2014 13:09

Ja du det är ingen lek utan full fart. Det våras verkligen nu men det är mycket kallare i Jönköping och det kommer från vattnet

Ha en jättefin varm helg själv snälla Tant Glad som är en humoristisk tjej och ingen "Tant" ;))

Stor varm kram

 
Annelie

Annelie

26 april 2014 08:44

Härligt att ni får såppas stor balkong så ni kan ha denna fina hylla där ute..
För det är ändå svårt att göra sig av med sina saker,, det finns ju en anledning till att man har det.. :-)

Trevlig helg.. // Kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

26 april 2014 13:06

Den nya balkongen är djupare och lite större och det är toppen för då kan man få plats med lite mer.

Vi har ju nyss köpt hyllor och annat men vi kan ju bara ta med det som ryms. Fast du har så rätt så för man vill ju kunna ha allt men vi har fått tagit det som vi tycker är bäst

Trevlig helg själv
kramar

 
skrivmoster

skrivmoster

26 april 2014 09:35

Ni är duktiga på att förbereda och rensa ut. Det blir så mycket enklare sen då. Att göra utflykter och vila från allt är skönt och viktigt. Det är ni också bra på!

Jag mailar dig!
Trevlig helg och kram!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

26 april 2014 13:05

Nu är vi hemma igen från stan och vi fortsätter vårt rensande ;) Tack för dom orden snälla du.Vi är tvungna att åka ut ibland för att slappna av och det hjälper.

Då skall jag kolla
Ha en fin dag
kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards