Öppen Ridå

Alla inlägg den 17 april 2014

Av Malin wiper - 17 april 2014 13:44

  

Den fina ljuslyktan som jag fick av Annelie i form av ett hus får hänga i sovrummet tills vi flyttar. Vi skall tända den på kvällarna så får vi lite mysljus. Sen får vi se vart den passar när vi flyttar. Den fyller upp så bra och syns.


  

Så här ser det ut nu i vår sk "Filmhall" som snart är ett minne blott. Vi struntar i Påsken och rensar så mycket vi kan men en dag skall vi åka till mamma och då kommer säkert helgkänslan.


  

I dag har vi rensat bort så mycket så alla dessa lådor och kartonger är tomma och vi har snart bara stora saker kvar i källaren och mycket av dom skall vi sälja eller ge bort.

 

   

Detta blev kvar efter flera dagars rensning men sen skall vi göra en finrensning också så det blir minimalt med saker att ta med sig till nya stället. Nu skall vi börja om igen och allt kommer att bli lagomt och bra ordnat. Vi förstår ju att vi varit deppade av denna situtation och det är därför vi sovit dåligt och inte orkat ta tag i saker förut. 

 


Så passande Don´t You Worry bout a thing med Stevie Wonder. Klicka här för att höra en version av denna låt från 1973 med Stevie Wonder. Det känns lite som en annan låt och jag gillar den också. Klicka här för att höra samma låt med John Legend från filmen Hitch från 2005

 

   

Så här ser det ut vid dörren varje dag, massor av kassar med skräp. Nu börjar vi få plats i källaren att ta ner det som skall vara kvar tills vi flyttar och då slipper vi dammet och känsligheten för alla minnen som väller över en när man rensar.

 

 

#Stevie #Worry #Kartonger 

Av Malin wiper - 17 april 2014 09:45

   


  

Vi var till Jönköping en dag för att uträtta några ärenden och då Åkte vi förbi Konditori Drömtårtan på Rosenlund för att både fika och handla lite matbröd. Till höger utanför fiket sitter hon som driver Konditoriet med sin man och en medhjälpare. Dom ser så glada och fina ut där dom sitter en stund så jag kunde fota dom.


  

Vi tog varsin smörgås och här ser ni min mans gapande läckra godsak


     

  

En frestande påsktårta med ett äggrede


  

Vi har varit ute och fikat rätt mycket på sista tiden men med lite mellanrum. Det är nog för att vi försöker trösta oss eftersom situationen är som den är. Det kommer att bli en omställning att flytta igen efter bara 2 år. Allt känns overkligt och som att det inte händer. Än om vi nu är mer beredda och håller på att landa i detta och acceptera situationen. Vi hade ju kunnat bo kvar men då hade vi blivit sjuka och galna och det kommer att ta tid att få bort stressen och karusellen i huvudet efter över ett år av alla konstiga konstanta ljud mm. Vi har försökt lösa situationen och haft mer tålamod än dom flesta men vi kan ju inte trolla tyvärr.


  

Nu är det bara rensning som gäller hela dan och i morgon skall jag baka lite som vi skall ta med till mamma och dom andra på boendet. Jag skall även fålla en gardin så jag kan byta den hon har på sitt rum nu. Min man skall tvätta och då har vi fått låna en annan tvättstuga av Bostadsbolaget där det inte luktar starkt av Comfort. Nu kan jag sova i sängkläderna utan att få rethosta och röda ögon. 

 

   

 

 

Malmborgs Lilla en annan dag...    

 

Sköt om er i Påsk och ha det så bra ni kan kära läsare...   Själv åker jag i fantasin till Blåkulla

 

 

Easter Parade med Sarah Vaughan & Billy Eckstine. En klassisk påskmelodi från en film med samma namn 

 



#Drömtårtan #Kycklingar #Comfort #Malmborgs #Parade #Sarah #Billy


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards