Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 13 april 2014

Krustadjärn, flyttbestyr och lite Thorsten Flinck...

Av Malin wiper - 13 april 2014 15:15

  

Nu lägger jag in ett inlägg eftersom vi fått så mycket gjort och jag börjar bli lite positivare. Det förra inlägget hade jag redan skrivit sen förut. 

Så här många påsar som på bilden fick jag ihop bara på att rensa i lägenheten  i dag. Nu kommer jag bara att köpa det allra nödvändigaste och inte slösa för mycket blir liggande. Vi kommer inte att göra nåt i sista sekunden utan allt skall stå klart att bara flytta iväg. Vi rensar nu för fullt och har redan fått bort massor av både saker till second hand, gett bort saker och sen slängt resten. Det känns som ett "reningsbad". När vi flyttade hit för två år sedan så hade vi redan rensat lite men resten skulle vi göra här men så har det inte blivit utan vi har fått mer istället. Nu vill vi bara ha lagomt och sånt vi trivs med. 

 

   

Den här höga secondhand-byrån som jag haft sygrejer i vid sybordet kommer vi inte att ha längre. Jag får nog inte plats med en syhörna när vi flyttar för den lägenheten är mindre. Fast om jag får plats med sybordet så kommer jag att sätta nån snygg låda under bordet istället med saker jag behöver för att kunna sy. Min man måste få en datorplats eftersom han för det mesta sitter vid en stationär dator. Jag har ju en laptop och ett litet bord som jag kan flytta med mig överallt i lägenheten. Jag måste försöka tänka positivt för jag har ju min livskamrat med mig till nya stället...   


  

Min man hämtade kartonger som han ställde så här fint utefter hallväggen. Han håller dessutom på att rensa ut massor från en garderob där han har massa teknikgrejer, sladdar mm. Det finns bara fyra garderober i nya lägenheten så vi får lägga mycket i våra byråer och även hitta på nån annan förvaring. "Filmhallen" är snart ett minne blott men jag skall ändå försöka göra det lite filmiskt i den nya lägenheten, så man får göra det bästa av situationen. 

 

   

Nu har vi börjat ställa kartonger och lådor med sånt vi måste ha kvar och sen när vi får lite mindre saker i källaren så ställer vi ner det som blir kvar tills vi flyttar. Jag har så mycket tyger på lager som jag inte använt än för jag har inte haft nån inspiration att sy på ett tag.    

 

   

Detta krustadjärn har jag letat länge efter i källaren och har nu hittat det i en kartong. Hade med det i en gissningstävling på bloggen i mars 2012. Klicka här för att komma in på inlägget. För ett tag sen fick jag ett mejl från en Bröllopskonsult som var intresserad av krustadjärnet för hon hade sökt efter ett sånt länge. Jag visste inte att det var så svårt att få tag på såna. Jag kommer att skicka det till henne som en gåva för det är kul att det kommer till nån som har användning av det. 

 

Klicka här för att komma in på bröllopskonsultens hemsida

 

 

Klicka här för att se både krustadjärn och struvjärn. Klicka här för att komma in på en sida där det finns recept på krustader. 


Vi har alla våra med och motgångar och man får vara tacksam att man alltid reser sig igen.



Vad passar inte bättre än denna låt till mina slutord. Jag reser mig igen med Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern. Jag gillar teatraliska Thorsten Flinck och både denna låt och andra han framfört. 

 

   

 

 

#Byrå #Påsar #Kartonger #Filmhall #Krustadjärn #Flinck

 
 
Ingen bild

Petra

13 april 2014 16:39

Hoppas ni kommer att trivas i nya lägenheten!! Kram på er!

Malin wiper

13 april 2014 16:55

Det blir säkert bra där man jag vill helst bo i ett mindre hus men vad gör man. Vi blev uppringda av en bra hyresvärd och då kan man inte säga nej. Lägenheten är jättefin men mindre men det lider inte vi av, man får göra det bästa av det hela. Jag är van att flytta men nu hade jag tänkt rota mig ;) men det är inte mitt öde.

Tack snälla du
Ha en fin kväll
kram

 
Ingen bild

Janne

13 april 2014 16:42

Nämen malin det ser ju precis ut som hos mig (LER) saker överallt. Ha det bra !

Malin wiper

13 april 2014 16:53

Ja du det ser ut som vi skall flytta i dag ;)) men vi vet inte när än ;)

Lika bra att vara ute i tid

Ha det bra
kram

 
skrivmoster

skrivmoster

13 april 2014 18:45

Jag tycker ni är kloka som förbereder och gör klart så när det blir dags så är det bara att bära ut. Ta det lugnt så du inte överanstränger dig bara! Man mår så mycket bättre om man inte har för mycket att ha hand om av prylar. Vi som rensade så grovt har alldeles för mycket. Vi måste göra oss av med mera ... Förrådet svämmar över ...

Kram till er båda och glad att ni ändå ser positivt på det hela!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

13 april 2014 19:09

Du levererar kloka ord som jag tar till mig för vi har ansträngt oss lite för mycket i dag. Fast nu har vi fått rensat bort mycket och vi fortsätter i morgon. Det blir så dammigt så vi har varit rätt hesa båda två och jag fick ta en allergitablett till slut. Då får ni rensa eftersom för ni är ju på plats.

Kram till er båda också. Ha en skön kväll

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards