Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 april 2014

Reparation av kropp och själ....

Av Malin wiper - 11 april 2014 11:53

 


Jag är tvungen att ta en längre bloggvila på grund av stress och början till en ny utbrändhet eftersom vi haft störande grannar i 14 månader och nu är min och min mans smärtgräns nådd trots allt vi försökt göra för att lösa detta.  Fast vi trivs så bra i huset och lägenheten så måste vi flytta och det i sig är en stor sorg. Vi har blivit erbjudna en lägenhet i ett privat hyreshus som verkar väldigt bra och vi har tagit reda på jättemycket. Nu kommer vi att ha fullt upp med att packa så vi slipper stressa i sista minuten. Det är inte så att vi vill ha knäpptyst utan normala ljud men detta har varit horribelt 

 

 

 

 

                          


 

 

 

Är det så att jag hinner och mår lite bättre nån dag så lägger jag in ett inlägg. Sköt om er mina kära bloggläsare och ha det så bra i helgen. Stor kram från Malin...     

 

                       

 

 

 

#Störande #Horribelt

 
 
Ingen bild

Lambergsfrua

11 april 2014 12:11

Men det låter ju helt sanslöst att du och din man ska känna er tvingade att flytta p.g.a störande grannar. Snarare borde störande grannarna flytta. Det borde ju finnas någon hyresvärd som kan ta tag i detta.
Skickar varma styrkekramar,
Lambergsfrua

Malin wiper

11 april 2014 22:06

Mr T här: Tack "Lambergsfrua", livet är inte alltid rättvist men vi kämpar på...

 
Ingen bild

lena

11 april 2014 12:24

Stor kram till dig. Sköt om dig.

Malin wiper

11 april 2014 22:04

Mr T här: Tack Lena, Ha det gott du också...

 
Ingen bild

-Nena-

11 april 2014 12:33

Massor av styrka och kramar till er.
Ta hand om dig, vi finns kvar när du har ork.

Tråkigt att det blivit så, vet ju att ni trivs så bra i lägenheten.

♥♥♥

Malin wiper

11 april 2014 22:03

Mr T här: Tack "Nena" för kramarna, Wiper kommer tillbaka...

 
Gilla

Gilla

11 april 2014 14:25

Det låter inte bra. Hoppas att ni snart kommer till ro igen. Störande grannar kan vara ett otyg. Jag vet också hur mycket det är att göra i samband med en flytt.

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

Malin wiper

11 april 2014 22:01

Mr T här: Tack "Gilla", vi har ju ett ställe att flytta till, alla har inte det. Just nu är det jobbigt men som du säger, vi skall väl komma till ro...

 
skrivmoster

skrivmoster

11 april 2014 14:32

Jag vet att ni försökt och att ni fått ta mycket påfrestning. Ta hand om er båda två och se fram mot att komma vidare i livet. Nu är tid att vara ute mycket och samla kraft i naturen och dess uppvaknande. Det behövs för att orka packa igen och slita med det jobbet. Kram till er och ha en trevlig helg! <3

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

11 april 2014 21:57

Mr T här: Tack "Skrivmoster", vi kämpar på men det är inte roligt. Promenader blir det...

 
Ingen bild

Petra

11 april 2014 15:47

Men så fruktansvärt för er :( !! Har ni inte fått någon hjälp alls med dessa grannar?? Det är ju dom som ska flytta tycker man! KRAM på er.

Malin wiper

11 april 2014 21:55

Mr T här: Tack Petra, just nu låter det som en bowlingbana på taket...

 
Monica

Monica

11 april 2014 19:08

Det var tråkigt att höra, det är väldigt jobbigt med grannar som stör dagligen, man kan själv inte förstå att vissa inte kan visa hänsyn till sina medmänniskor. Hoppas verkligen att ni får det bra i ert nya boende, men det är synd och skam att det är ni som ska behöva flytta på er!! Hoppas ni får en fin och vilosam helg!
Kram från Piteå

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Malin wiper

11 april 2014 21:53

Mr T här: Tack Monica, när jag ser "Piteå" blir jag "paltsjuk"...måste ta en trip till oiboin..

 
TantGlad

TantGlad

11 april 2014 20:52

Låter så tråkigt att ni måste flytta pga störande grannar. Det är ju förjävligt rent ut sagt. Det är ju dom som borde flytta. Men förstår ändå er om inget val finns.
Gör din bloggvila och kom åter då du/ ni fått lite ordning och distans till allt.
En varm varm kram här från mig. Sköt om er båda två nu!!

http://TantGlad.bloggo.nu

Malin wiper

11 april 2014 21:51

Mr T här: Tack "Tant Glad", Vi kämpar på så det ordnar sig nog men roligt är det ju inte...

 
Annelie

Annelie

11 april 2014 21:34

Såååå ledsen för er skull, ni som verkligen älskar / älskade ert nya hem. Fruktansvärt att folk som sköter sig ska behöva flytta.

Ha det nu så bra som du / ni kan ha det vännen och sköt om er.. // Varma Kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

11 april 2014 21:48

Mr T här:
Malin vilar så jag svarar. Tack Annelie, vi kämpar på...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards