Öppen Ridå

Alla inlägg den 3 april 2014

Av Malin wiper - 3 april 2014 19:00

 


  

Jag lottar ut denna reseplattång eftersom jag inte använder den och är inte ute så mycket på resor som förr. Jag har bara testat den en gång och det på luggen och den funkar bra. Märket är nomnom och den är köpt på Salong Hon &  Han Frisör Interiör. Tyvärr hade jag tydligen tagit ut bruksanvisningen från kartongen så jag får hoppas jag hittar den men annars är det inga märkvärdigheter och det kan finnas nån på nätet. 

 

Lägg bara in en kommentar i bloggen  så är ni med i utlottningen 

 

 

Klicka här för att komma in på nomnom hemsida där man kan se att denna minitång är värd 179 kr och den större modellen 349 kr. Dom är alla rosa. På en del sajter är priset högre och sen kommer ju frakt till också.

 

 

  Utlottningen avlutas på måndag 7 april 10.00 


  

Så här ser förpackningen ut. 


  

Här ser man skillnaden på storlek motför en fullstor plattång.  Min egen på bilden är inte dammig och smutsig utan den är sliten för jag har haft den i flera år och den är köpt hos en frisering.  



Klicka här för att komma in på Vaggerydstorget.se och se vilken film som kommer på Folkets Hus Bio  4 april 

 



#Utlottning #Miniplattång #Vaggerydstorget

Av Malin wiper - 3 april 2014 12:15

     

Jag har sett en stark och rörande film som heter The Butler från 2013. För regin står Lee Daniels. I rollerna ser vi Forest Whittaker, Oprah Winfrey, Liam Nesson, John Cusack, Vanessa Redgrave, Cuba Gooding Jr, Liev Schreiber, Terrence Howard, Alan Rickman, Jane Fonda, David Oyelowa, Lenny Kravitz, Mariah Carey mfl

 

 

Det var min bloggvän Annelie som tipsade mig om filmen... . Jag såg filmen gratis på filmsajten Sweflix. Då är dom inte textade men det är bra att kunna koncentrera sig på bilden istället och slippa svensk text för man förstår det mesta ändå. Alla filmer är inte gratis där men rätt många  

   

 

En verklighetsinspirerad historia av Oscarsnominerade Lee Daniels (Precious) med en stjärnspäckad skådespelarensemble. Du ser ingenting, du hör ingenting, du ska bara tjäna. Med de ledorden började Eugene Allen (Forest Whitaker) sin långa trogna bana i Vita Huset. Mellan åren 1952-1986 arbetade han som butler för inte mindre än 8 presidenter. Från maktens innersta rum bevittnade han många av de stora och dramatiska historiska händelserna i världs- och segregationspolitiken. Han blev vittne till både goda och onda gärningar, men förblev lojal mot Vita Husets presidenter ända fram till sin pension. För många inom politiken var han inte "bara" en butler, utan en sann vän och förtrogen.


Klicka här för att se vilket usel betyg MovieZine ger filmen. Jag håller inte med dom till fullo för jag tycker filmen är värd bättre betyg men jag håller med om att den stressas iväg för man skulle vilja ha lite mer inblick i varje tidsera. Jag fällde många tårar av starka scener där den andra delen av befolkningen blev fruktansvärt illa behandlade och man funderar på hur dom som gör så fungerar och man undrar över hur allt uppstod, detta hat. Alla tider har sina grymmheter och lider av okunnighet. Huvudpersonen gjorde allt för att överleva och det kändes som han hade ögonbindel på sig. Däremot blev hans ena son en kämpe och försökte ändra på saker men det ensam trots noll stöd från fadern under många år men det kom att ändra sig. Jag tycker att skådespelet i denna film är på topp och väldigt trovärdigt så jag fattar inte att den har fått sånt dåligt betyg av vissa men vad jag kan se så har den fått mellan 2-4 av fem i betyg. Inledningen på filmen var stark och otäck men det var ju verkligheten då så den var ju realistisk. 

 

  

Här ser ni huvudpersonerna Forest Whitaker  som Butlern och Oprah Winfrey som spelar hans fru. Dom är båda två otrolig bra skådespelare och med små medel får dom fram ansiktsuttryck och känslor som verkligen tar i hjärteroten. Dom påverkade då mig med sina inlevelsefulla rolltolkningar som träffade mitt i prick.   

 

Av mig får filmen 3,5 butler av 5 möjliga i betyg 

 

 



Klicka här för att komma in på Vaggerydstorget.se och se vad som händer på Hammargården i Gnosjö 4 april.

 

 

 

#Butler #Vaggerydstorget #Gnosjö #Sweflix

Av Malin wiper - 3 april 2014 08:00

  

Här följer lite bilder jag tog på vägen hem från Värnamo i går. Vi tog en mindre väg som har vacker omgivning så man har nåt att titta på och fota. 


  

  

  

  

  

               


             

  

     

    


  

Det blev inga ord till bilderna men att åka omkring på små vägar ger väldigt mycket det känns som "Mindfulness" att leva i nuet, man glömmer sig själv och fokuserar på annat och när man får vila sin blick på vacker natur så mår man bra.    

 

 

 I kväll skall min man på "Grabbkväll" hos City Skor Det finns fortfarande platser kvar om nån vill gå dit. Grabbkvällen börjar 18.30 klicka här för att komma in på City Skor facebook och läsa lite


 

 

#Värnamo #Grabbkväll #City #Hästar

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards