Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 april 2014

Kirurgmottagningen Värnamo Sjukhus..............

Av Malin wiper - 2 april 2014 13:40

  

I förmiddags hade jag tid på Värnamo Sjukhus Kirurgmottagningen. Jag hade en remiss dit för ett tag sen  för en knölliknande sak i hårbotten som jag ville ta bort. Läkaren visste inte om det var en systa eller nåt annat. Själv gissade jag på talgkörtel. Här var jag på väg genom korridorerna för det är rätt långt till Kirurgmottagningen. Jag blev lite orolig när jag fick tid bara ca 2 veckor efter att jag varit till hudmottagningen för läkaren där sa att det inte var nåt som dom prioriterade så väntetiden skulle vara flera månader. Jag är nog lite hypokondriker för då gick min hjärna på högvarv och jag trodde jag hade fått nåt värre. Jag har gått med denna ett år och blev så arg på mig själv att jag inte gått tidigare. 

 

        


Här sitter vi i väntrummet och jag passar på att fota när det blev tomt, vi var ute i god tid för ibland får man komma in tidigare. Tjejen som satt i receptionen var så vänlig, glad och trevlig så jag slappnade av helt. Sånt betyder jättemycket. Detta är andra gången jag får en överläkare och han bedövade stället först och sen blev det till att vänta en stund tills bedövningen tagit. Sköterskan kom in och dom la ett steril duk över huvudet. Sen började han skära och jag kände lite och även när han tog bort knölen för han var tvungen att dra jättemycket för den var inkapslad och satt som berg. Dom frågade om jag ville ha mer bedövning men jag är smärttålig när det gäller huvudet och även i munnen. Det var nästan bättre att det kändes lite än att man skulle vänta på att det stack till...  


  


Tänk att jag fick rätt, det var en talgkörtel och det är det lindrigaste och ofarligt så dom tog nog inget prov som man måste vänta på. Jag fotade talgkörteln på kul, hoppas ni inte spyr...  . Det gick jättesnabbt och både läkaren och sköterskan var effektiva och duktiga. Min man som var med sa att det tog ca 10 minuter. Sköterskan tyckte jag hade ett tjockt och kraftigt hår så dom måste klippa bort lite runtom. När min son tog bort talgkörtlar så blev han inlindad med gasbinda och knytning under hakan men jag fick ingenting ovanpå stygnen som var tre i antal. Nu skall stygnen tas bort av en distriktssköterska om 10 dagar. 

 

Klicka här för att läsa om talgkörtlar 

 

  

Innan vi åkte hem så gick vi ner på Caféterian som nu drivs av Stigs Café men förut var det privat har jag för mig. Det är helt omändrat där.  

 

   

Min man var lite hungrigare för han hade arbetat och tog en kycklingkryddad tackorätt som han sa var jättegod. Maten var snyggt upplagd också

 

  

 

 
 
Ingen bild

Petra

2 april 2014 14:31

Skönt att allt gick bra!! Stigs cafe har vi ju även i Skellefteå :) .Kram på dej!

Malin wiper

2 april 2014 14:34

Ja du man blir så glad när det visar sig inte vara nåt farligt.

Stigs verkar ha spridit ut sig i hela landet

Ha en skön dag
kramar

 
Ingen bild

-Nena-

2 april 2014 14:53

Vad skönt att allt gick så bra och att du hade rätt i din tanke om talgkörtel.
Kram på dig vännen ♥

Malin wiper

2 april 2014 16:43

Ja du jag känner mig så lycklig nu ;) Skönt att det bara var en talgkörtel. Tack för din fina kommetar
Stor varm kram

 
skrivmoster

skrivmoster

2 april 2014 15:59

Så bra att det gick lyckligt för dig! Hade precis pratat med en annan person som också tagit bort en sån knöl fast på ryggen och så kom jag in hos dig och fick höra om nåt liknande! Ha det så bra och glöm denna knöl nu!! :)

Kramar

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

2 april 2014 16:45

Jag är så glad nu och njuter. Vilket sammanträffande ;) Jag lovar att glömma denna knöl nu ;))

Tack för din fina kommentar

varm kram

 
Ingen bild

ia

2 april 2014 16:10

Säger detsamma! Skönt att det gick bra och att det inte var nåt "värre"!! Ha en fortsatt fin onsdag!...kramar till er båda! <3

Malin wiper

2 april 2014 16:45

Tack snälla ia. Jag är så glad nu så det är inte svårt att göra mig lycklig ;)

Ha en fortsatt fin onsdag själv vännen

Kram till er båda också

 
Anna-Karin

Anna-Karin

2 april 2014 16:26

Inte konstigt alls om du kände oro när du blev kallad så snabbt. Så modig du är, tycker jag. Jag skulle nog bett om att få bli sövd, jag. Svimmar ofta vid undersökningar och blev nästan lite vimsig bara jag såg bilden på talgkörteln. ;) :)

Talgkörtlar kan växa sig riktigt stora. Så skönt att du fick hjälp med att ta bort den.

Stor kram till dig! /Anna-Karin

http://wwwmaskroskvinnan.blogspot.com

Malin wiper

2 april 2014 16:49

Tack för dina fina ord och jag var lite uppe i varv när jag satt i väntrummet så jag är så glad att det är över. Vi har alla våra rädslor och jag har en där jag måste bli sövd för att kunna klara av och det är magnetröntgen där man åker in i en tunnel. Har försökt 3 gånger men misslyckats och fått panik.

Stackare som nästan svimmar vid undersökningar, då går det ju också att få lite lugnande ibland, man kan ju inte rå för sånt. Talgkörteln var verkligen äcklig ;)

Ja du min sons var mycket större. Jag är så glad att vara av med den för jag kunde inte låta bli att ta på den.

Stor kram tillbaka snälla du

 
Anita

Anita

2 april 2014 16:30

Så skönt att det inte var nåt värre och det gick bra! Nu ska du har en skön fortsättning på dagen. Kram!

http://gladalinjen.blogspot.se

Malin wiper

2 april 2014 16:50

Ja du det var en lättnad för man vet aldrig. Tack för omtanken. Ha en skön fortsättning själv goa du
kramar

 
Monica

Monica

2 april 2014 16:32

Skönt att det inte var något farligt....önskar er en fin fortsättning på veckan!

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

Malin wiper

2 april 2014 16:51

Det känns verkligen toppen. En skön fortsättning till dig också snälla du
kramar

 
Ingen bild

Lambergsfrua

2 april 2014 16:55

Åh så skönt att det bara var en talgkörtel och att allt gick bra. Varma kramar!

Malin wiper

2 april 2014 16:57

Det var verkligen en lättnad eftersom dom inte trodde det var en talgkörtel. Tack för omtanken
stor kram

 
Maya

Maya

2 april 2014 17:12

Vad härligt att allt gått bra och att det inte var allvarligare. Sköt om Dej nu!


Kramar!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

2 april 2014 18:12

Tack snälla du.

Ha en fin kväll goa du
kramar

 
Annelie

Annelie

2 april 2014 23:08

Härligt att det bara var en talgkörtel.. :o))
Ja, det är gött att bli av med "skiten",, jag får nog också söka till läkaren om min jag har i huvudet.

Härligt det är när sjukvårdspersonal är såå gulliga och mysiga,, man känner sig verkligen välkommen då.

Sköt om dig vännen.. // Kramar Annelie

http://minegen65.blogspor.com

Malin wiper

3 april 2014 08:14

Det var verkligen skönt. Det tycker jag du skall göra för man kan ju inte låta bli röra skiten ;)) min hade inte blivit större men läkaren sa att det tar flera år och såna kan bli jättestora

Ja du det betyder mycket att man blir väl mottagen på såna ställen speciellt

Sköt om dig själv
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards