Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 31 mars 2014

Rudenstams Gårdsbutik!

Av Malin wiper - 31 mars 2014 15:30

  

Jag kommer bara ut för att sätta in detta inlägg som jag nästan hade klart. Vi var även till Rudenstams Gårdsbutik i Huskvarna i lördags för att köpa lite grönsaker, frukt och annat. Det blir inte dyrare än att gå på en vanlig butik och här är nästan allt närodlat och kravmärkt. Klicka här för att se vad jag skrev sist jag var dit

 

Klicka här för att komma in på deras hemsida. Klicka här för att komma in på deras facebook 

 

 

Hittade ett klipp på Youtube där man får sig en liten rundvandring i butiken 


  

Denna glada trevliga kille var där och visade upp sina ägg från Hyltebrings i Aneby, han är en av tre bröder som som satsat på en hönsgård. Dom har närproducerade ägg från frigående höns som även har möjlighet till utevistelse. Vi köpte ett helt flak för vi skall baka en del framöver och fylla frysen. Köper man ett helt flak som väger ca 2 kg så kostar det 50-55 kr och det tycker jag inte är dyrt och då vet man att hönsen har det bra.  


Klicka här för att komma in på deras facebook
 

 

   

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på dom tre bröderna. Dom heter Olle, Karl och Simon Hyltbring. Vad kul att så unga killar vill satsa på detta, det bådar gott för framtiden.


  

En del av gårdsbutiken där det finns safter av olika slag mm.


  

Äppelmust med fruktkött som vi även fick smaka på och det var verkligen gott och kraftfull smak

     

Detta är en mousserande dryck gjord på vita vinbär och den går utmärkt att ha som alkoholfritt alternativ. Jag har själv bjudit på sån och då lagt i massor av isbitar. Tänk vad gott en varm sommarkväll när man sitter utomhus


  

Här går min man runt inne i frukt och grönsaksstället

 

  

Från Lakritsfabriken hade dom en syryp i flaska som skall vara jättegod att ringla över glass. 

 

Klicka här för att komma in på Lakritsfabrikens hemsida. Klicka här för att komma in på deras facebook

 

 


  

En hel hink full med mörk 70%:ig choklad som kostar 22 kr/hg


  

Vi köpte med oss en påse med kravmärkt Ölands Lantvete "siktat mjöl" från Wästgötarna. Klicka här för att komma in på deras hemsida


Här har vi inte fått i så mycket i korgen än.    


  

Jag brukar fota nån av tjejerna när de tar betalt och denna tjej har inte varit med i min blogg förut. Hon var lika trevlig och glad som dom andra och hon hade ett fint långt hår. 


   

En ny serie som dom fått in som är Marokansk Keramik. Den kommer från Rif Design som stödjer familjeföretag och det är handgjort och väldigt vackert och kraftfullt både i kvaliten, färger och mönster. Det fanns flera såna här stora tallrikar i olika kombinationer men jag tyckte bäst om detta    


  

snygga äggkoppar och skålar        


#Rudenstams #Keramik #Hyltebrings #Lakritsfabriken #Rif

 
 
Ingen bild

petra

31 mars 2014 16:23

Vilken underbar butik!

Malin wiper

31 mars 2014 18:53

Ja det är den verkligen. Du skulle även se omgivningarna där dom odlar. Det är så vackert att åka omkring där

Ha en fin dag
kramar

 
Anna-Karin

Anna-Karin

31 mars 2014 20:19

Rudenstams är en härlig butik. De stora vindruvorna blir jag nyfiken på. Och så vacker servis! :)

Kram/Anna-Karin

http://wwwmaskroskvinnan.blogspot.com

Malin wiper

1 april 2014 08:30

Håller med dit, det är ett toppenställe. Vi köpte inget av dom stora vindruvorna och ångrade oss sen men dom kanske har såna också nästa gång vi åker dit. Det känns lite 70-tal men i ny tappning denna servis

Ha en skön tisdag
kramar

 
Annelie

Annelie

31 mars 2014 22:15

Härligt att få handla där man vet det är bra produkter..

Vi har ett sådant ställe här också, inte alls långt ifrån här vi bor.
De odlar allt, men så har de typ lager där.
Innan min operation köpte vi alltid vår potatis där, i 15 kilos säck.
De står även på torget om lördagarna och säljer sina produkter.

Ägg köper vi hos Mallas (invandrare som äger den butiken), jättefina färska fräscha ägg. 40;- för ett flak, så de är billiga.
För ägg är relativt dyrt annars.

Jag kom att tänka på frukt,, när jag ser din bild på vindruvorna.
Sist vi var i Malmö så var vi och handlade på den nyaste Citygross.
Där hade de skivat upp clementiner, äpple, kiwi, vindruvor etc etc.
Kanonbra,, för då köper man ju verkligen inte "grisen i säcken".
Jag smakade på clementin då, då jag verkligen älskar den frukten. Men, hade inte vågat köpa.
De var supergoda,, så jag köpte några styckna.
Tror de säljer mer på det viset, när folk får provsmaka.

Ha nu en jättefin kommande tisdag.. // Varma kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

1 april 2014 08:32

Det känns väldigt bra. Vad härligt att ni har ett sånt ställe också. Toppen att ni kan köpa såna bra ägg också.

Vad bra gjort av Citygross. Vi har ett sånt jättefint i Jönköping som även inhyser ett apotek dit vi åker jämt när vi behöver nåt för personalen är helt underbar

Ha en jättefin tisdag själv
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards