Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 mars 2014

Ritz Konditori, Acleja, Rebecka, grannar och lite Ulf Dageby...

Av Malin wiper - 28 mars 2014 18:00

 


  

Jag bestämde träff med min man på lunchen utanför Ritz Konditori och på vägen dit så var det helt underbart väder. Gick förbi vårt stora bygge (6 våningshus) och nu har dom kommit en bit på väg.


  

Utanför Ritz på torget så finns en inhägnad stor kruka och där börjar det gro för fullt och dom har varit så fantasifulla så det är lagt som ett rede med stenar föreställande ägg mitt i.    


Sen hamnade vi då vid vårt sedvanliga höga barbord där vi gillar att sitta och titta ut. Jag försökte få tag på Inger för att få med henne ut men hon har haft fullt upp med sina aktiviteter och i helgen arbetar hon. Vi skall träffas till veckan istället. Sen hoppas jag Barbro har det bra i Nynäs där hon befinner sig nu.


Smörgåsen vi tog var en ett bröd som jag gillar med underbar räkröra. Jag har ätit den förut så jag visste att den var supergod och det är just den som heter "Räksnurra" och kommer att serveras på deras "Tjejkväll" 9 april, jag har själv anmält mig till detta.


  

Vi köpte med oss två såna här fina bakelser som vi skall ge ett kompispar som haft det lite besvärligt men nu börjar det lätta.


  

Vilket höghus till bakelse i gräddig höjd med hyvlad vit choklad på toppen...  . Jag var nästan tvungen att blunda för att inte åka dit...   


  

Åsa och hennes personal är fantastiska och här ser ni en av dom en tjej som alltid är så gullig och spirituell 

  

Vi köpte med oss denna som jag inte sett där förut. Vad jag kom ihåg så sa hon att det är ett lingonbröd med surdeg


  

När vi var på väg ut träffade vi våra fd grannar, vi hade hus bredvid varandra. Dom var där för att fika och deras son Kim var också med. Det är han som skrivit en bok "Ung man i sina bästa år" och varit på tv flera gånger på grund av att han blivit felbehandlad inom sjukvården, och att han är en sån bra föredrashållare. Klicka här för att komma in på hans hemsida. Klicka här för att komma in på hans facebook. Hans mamma hade ett häfte med kuponger där man kunde få saker till halva priset på olika butiker, hon gav mig en till Salong Hon & Han där man fick en hårvårdsprodukt till halva priset, jag blev jätteglad och gick in dit och köpte en spray i samma som jag har styling. Den heter Bamboo och är eklogisk och utan tillsatser. Istället för 285 kr så fick jag betala 145 kr. Tack snälla Rigmor...   


  

Sen träffade vi på Rebecka från City Skor med sin hund Tuff som är en härlig liten krabat. 


 

Vi hann in en sväng till Acleja Blomsterhandel också för att köpa en blomma till våra vänner. Här skriver Mr T ett krya på dig kort. Vi köpte en kastanj i en kruka.


Vi gick sen till Wahlbergs Ur & Guld för jag ville fota lite smycken och klockor men det tar lite tid fixa bilderna så det kommer in i morgon.  

 

Istället för en dag på byn så kom jag närmast med denna låt "En dag på sjön" med Ulf Dageby 

 

 

Nu hoppas jag ni får en härlig fredagskväll.  

 

 

#Ritz #Acleja #Salong #Kastanj #Tuff

 
 
Annelie

Annelie

28 mars 2014 18:13

Din smörgås såg riktigt god ut,, inte alls så mäktigt som det lätt kan bli med räkor annars.
Jag tycker det går lite i "mode" med bröd,, det har ju fullkomligt exploderat olika sorters bröd ett tag nu.
Å det ena är ju godare än det andra.. :-D

Hihi, vilket häftigt namn på en sån liten voffsing.. "Tuff"..

Ni är som vanligt, genomsnälla, tänker på alla andra.
En eloge till er,, verkligen.

Ha nu en urmysig fredagskväll med mannen i ditt liv.

Stor kram till er båda.. // Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

28 mars 2014 19:48

Den var jättegod och inte så där mäktig utan lättäten. Det går verkligen mode i bröd nu för det finns hur många sorter som helst.

Ja du den lilla tuffingen är härlig

Tack för dina snälla ;) vi har så snälla folk omkring oss också. Dom kom med blomma till oss när vi var sjuka.

Du är så snäll och omtänksam själv Annelie

Ha en mysig kväll själv med din man. Det blir nog Let´s dace

stor kram till er båda också

 
helga

helga

28 mars 2014 19:19

Ni verkar som vanligt ha det så mysigt!!! Goda grejer hr de också på kondiset. Hoppas ni får en trevlig helg!!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

28 mars 2014 19:45

Ja du man måste få lite guldkant på tillvaron.

Ha en trevlig helt själv
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards