Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 mars 2014

Sam Hjälp!

Av Malin wiper - 28 mars 2014 13:00

  

Sist vi var till Sam hjälp så fotade jag lite men fick inte in det då. Tänk vad mycket bra man kan få där för en liten penning. Ett stort soffbord med glasskiva för endast 125 kr. Den stora soffan kostade bara några hundra. Jag själv köpte faktiskt en jacka där för 90 kr i en kall orange färg som var i jättebra kvalitet och märke. Den hade även lite detaljer. 


  

En fin gammal visp hängde liten snyggt nonschalant från en hylla. Dom var rätt bra att vispa med och det gick rätt fort att få grädden att fluffa upp 


  

En bekväm fotölj som inte såg nåt sliten ut alls och hade ett lite pastellaktigt tyg som var lite mjukt velour. Kom inte ihåg vad den kostade men det var nog inte över 200 kr  


  

Ett pampigt lite tidlöst skåp för 1500 kr. Passande för stort kök eller annat rum. Det var helt intakt


  

För en gammal kontorist som mig så får jag alltid nåt längtande i ögonen när jag ser en gammal skrivmaskin eller som denna en reseskrivmaskin. Det roligaste när jag gick på handelslinjen dom sista åren i skolan var att just skriva maskin. Därför har jag en fingersättning som sitter som ett smäck och jag skriver otroligt fort och det har varit en hjälp när det gäller datorer också för pekfingervalsen skulle göra mig galen.. . 


 

Här står min man och håller i en stor kaffepanna på begäran av mig... 


  

En helt ny enkelsäng för 1500 kr med madrass och allt


  

När jag såg denna virkade remsa för fönsterbräda så tänkte jag på min bloggvän Cattis som är en hejare på att virka och sticka. Hon håller nu på att virka fyrkanter och sätter sen ihop till täcken och annat. Klicka här för att komma in på hennes blogg för att kolla. Det är så snyggt det hon gör så man blir imponerad

 

    

Nu är lampan som vi köpte på Sam Hjälp uppe i lilla hallens tak och det blev så snyggt som jag trodde och det gav hallen mer karaktär. Tyvärr så blir det inte alls lika snyggt på bild utan den ser mycket större och mäktigare ut i verkligheten. Den lyser upp lite mer också och det behövs i en sån hall där man skall ta av sig ytterkläderna.

 

  

När man ser denna bild så ser den futtig ut men så är inte fallet. På badrumsdörren hänger en tillfällig skylt med motiv av Marilyn Monroe som jag också köpt på second hand. Där skall vi ha en annan rolig skylt som jag nog måste beställa. Nu vet vi ju inte om vi kan bo kvar här men om vi flyttar så kan man ju använda sakerna i nästa lägenhet än om den inte kan bli lika rolig som denna. 


Jag måste få säga att jag har sån tur som har såna fina och härliga bloggvänner och läsare så man känner sig salig...  Ni är helt fantastiska och ni har berikat mitt liv. Jag är så glad att jag började blogga då för många år sedan för det har gett så mycket och man har fått hålla igång hjärnan samtidigt som man lärt känna nya människor. Jag finner inte ord hur glad och tacksam jag är...   . Tack för alla era fina kommentarer. Jag kommer ut på era bloggar lite senare i dag för nu måste jag göra mig i ordning för dagens göromål. Sköt om er och ha en härlig dag.... Kram från Malin 



Ps solen skiner och det är 10 grader varmt i skuggan. Jag ringde min man och sa att vi går ut på Ritz och äter lunch i form av mat eller en stor lunchsmörgås, och han  är alltid med på noterna....      




#Lampa #Sam #säng #Skatt #Ritz

 
 
Annelie

Annelie

28 mars 2014 13:24

Ååååå,, en sån visp skulle jag vilja ha ute i stugan.
Kuddarna som låg längst bort på den nya sängen var snygga..
*säger en som är tokig i kuddar* :-D
Kaffepannorna var fräscha,, det hittade vi en på en loppis som vi kan ha på vår gasolspis i stugan,,, så där dricks det kokkaffe.

Jättesnyggt med lampan i er hall,,, passade kanonbra.. (Y)

Ha en underbar helg.. // Kramen Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

28 mars 2014 15:43

Ja du såna är snygga och speciellt denna som var lite annorlunda. Du har verkligen fina och häftiga kuddar. Ja du i dom blir det kokkaffe

Kul att du tyckte lampan blev bra i hallen

Ha en skön kväll goa vän
kramar

 
Annika

Annika

28 mars 2014 13:34

Vilken fantastisk fin seconhand affär. Det ser så fräscht och det verkar vara ordning och reda dessutom billigt. Vilka fynd. Jag skulle göra lite nytra här hemma idag hade jag tänkt. Men sitter nu här i solen och bara njuter istället.
Ha nu en skön Fredag och helg. Kramelikram.

http://www.badtant.bloggo.nu

Malin wiper

28 mars 2014 15:44

Du har så rätt för dom rengör tvättar och rengör allt innan det sätts ut. Så det är så fräscht där och en allérgiker behöver inte vara orolig.

Det är bra att du valde att sitta ute istället för det kommer dagar då man kan göra inomhusgrejer. Lika bra att njuta så länge man kan

Ha en skön fredag själv och helg
kramar

 
Anna-Karin

Anna-Karin

28 mars 2014 16:18

Mycket kan man fynda second-hand idag. Vilken snygg jacka du hittat. Jag brukar också köpa kläder på second-hand ibland. En visp som den på bilden har jag vispat med många gånger i mitt liv när jag var tonåring. Min mamma hade en sådan visp. Jag minns att jag värvade medlemmar till en bokklubb. Som premie fick jag en elvisp. Den gav jag till min mamma.

Precis som du har jag jobbat på kontor och lärde mig en gång i tiden touch-metoden. Det har man verkligen glädje av idag när man ska blogga eller googla. :)

Tack för de vänliga orden du skriver till oss som följer din blogg. Det är roligt att kika in här hos dig, tycker jag. Alltid något nytt eller intressant att läsa om. Många fina bilder.

Ha en skön helg! :)

Kram /Anna-Karin

http://wwwmaskroskvinnan.blogspot.com

Malin wiper

28 mars 2014 16:33

Kul att du gillade jackan som var som ny. Ibland råkar man komma i rätt tid och får tag på fynd. Vad kul att du använt en sån visp också trots att du är så ung.

Härligt att du också jobbat på kontor. Ja du när dom elektriska skrivmaskinerna kom så lärde man sig att trycka försiktigt.

Tack för att du uppskattade det jag skrev för jag menar verkligen det. Har haft sån tur och jag gillar er alla

Din blogg tillför också jättemycket. Du har skrivandets gåva och det blir intressant och du får igång min hjärna ;)

Ha en skön helg själv
kramar

 
Ingen bild

SmålandsJenny

29 mars 2014 05:56

Lär ju bli svårare Ta sig dit fram till juli pga vägarbete. Hoppas dom inte förlorar allt för många kunder.

Malin wiper

29 mars 2014 09:52

Håller med dig för sist höll vi inte på att komma fram dit. När vi skulle åka ut på vägen igen så blev det kaos för bilarna visste inte vart dom skulle ta vägen så det blev möte och det backades.

Ha en skön lördag
kram

 
Anna-Karin

Anna-Karin

29 mars 2014 18:41

Tack, Malin, för dina vänliga ord till mig om mitt skrivande. :)

Jag är glad att kunna dela med mig av mina tankar, känslor och erfarenheter. Det är inte självklart för mig. När jag blev utmattad för 14 år sedan förlorade jag förmågan att både tala, skriva och att förstå t ex engelska under en tid. Så jag har fått jobba mig tillbaka till skrivandet och språket. Bloggen har hjälpt mig mycket på den vägen.

Kram

http://wwwmaskroskvinnan.blogspot.com

Malin wiper

29 mars 2014 18:59

Jag säger bara vad jag tycker och du kan verkligen formulera dig och skriva intressant. Jag känner igen så mycket men kan inte beskriva det på samma bra sätt som du. Jag blev själv utbränd för 10 år sedan och blev helt utslagen så jag vet hur det känns. Mitt minne var på låg nivå och jag orkade ingenting. Trodde jag hade en hjärntumör.

Vad bra gjort av dig att kämpa som du gjorde för det har ju gett utdelning. Bloggen har hjälpt mig också så jag tror man måste kämpa än om det tar tid

Ha en skön kväll
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards