Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 mars 2014

Värnamo Sjukhus och lite fynd från Gallerix...

Av Malin wiper - 20 mars 2014 08:30

  


Klicka här för att se vart jag hittade denna bild    


Vi åkte iväg till Värnamo i går för jag hade en tid på Värnamo Sjukhus 10.30 Jag har gått omkring med en liten bula i hårbotten som jag trodde var irriterade tagkörtlar för min son har opererat bort några såna men dom var större än min var. Jag fick en remiss från Vårdcentralen för ett tag sen. Den kvinnliga läkaren på hudmottagningen visste inte riktigt om det var sånt, cysta , fettknöl eller nåt annat. Det såg i alla fall inte farligt ut och det var inte inflammerat och har inte varit sårigt. Hon fotade och mätte och frågade sen om jag ville operera bort den och det vill jag för det är svårt att låta bli att trycka på den och då känns det lite ont och det liksom sviktar. Hon sa att det hade ingen hög prioritet så jag kan få vänta några månader. Jag trodde att dom kunde ta bort den direkt men det gick tydligen inte.   

 

Klicka här för att läsa om talgkörtel 

 

   

Jag blev lite full i skratt när jag var ute på toaletten för där stod en en rulle "Tork" som hette Wiper 415...  det är ju det jag kallar mig för i bloggen.  

 

   

När jag var klar så åkte vi till centrum och gick in på Galleria Flanaden och det var länge sen vi var dit. Nu kändes det väligt folktomt och nån butik var borta såg jag. Det brukar kosta 1 kr i timmen att stå på deras parkering men nu kostar det 8 kr/timme och det är helt vansinnigt. Det kan göra att folk inte åker dit, och jag kommer själv att dra mig för att åka dit.

 

   

Vi tog en liten fika men det var inte som förr där så jag skriver inget mer om detta. Vi var mycket till Värnamo då vi hade en del jobbiga år då vi båda låg på sjukhuset så vi åker mest dit när vi skall till sjukhuset.  

 

     

Dom har ett jättefint Gallerix dit vi gick in och kollade.  Vi köpte 5 st svarta fotoramar av hög kvalitet som hade kostat 229 kr enligt en lapp på baksidan (låter lite mycket) och nu endast 10 kr/st. Dom hade ett helt bord fullt med saker för 10 kr. Hela ramen är 22x31 Vi skall förstora upp bilder och sätta upp dom på en vägg i vardagsrummet där vi har rätt tomt. Vi ångrade att vi inte köpte fler för dom var så stabila och kraftfulla. Jag vet inte hur väl dom digitala fotoramarna slagit igenom men dom är rätt dyra när dom kommer upp i storlek   

 

 

Min man köpte denna kruka (10 kr) som var tredelad eftersom han skall plantera Aloe vera i dom som vi fått av hans arbetskamrat Camilla. Nu står dom i vatten för att rota sig.  

 

   

Vi kände ingen lust att vara kvar i stan utan åkte hem direkt och såg denna båt bakom ett hus på vägen hem. Sen åkte vi direkt till Spis Restaurang för att äta lunch. Vi har inte varit där på ett tag så vi kände för att gå dit för dom har alltid så god och vällagad mat. Det skriver jag om i ett annat inlägg 

 

Jag blev så otroligt trött när vi kom hem och fick en molande huvudvärk så jag gick och la mig en stund eftersom det var evenemang på Folkets Hus men jag kände sen att jag inte orkade och det var tråkigt eftersom jag hade velat fota och njutit av både musik och bilspel. Jag hade dessutom fribiljett.  Inget att göra åt men det var trist att jag inte kunde gå. Min man sa när han kom hem att det blev jättelyckat både med musiken och bildspelet. Det var 120 personer där och alla var jättenöjda. Jag vet inte om jag kommer ut på nätet nåt mer i dag för jag har lite att göra och dessutom är orken lite dålig. Vi får se när det gått några timmar.   

 

Sköt om er och ha en fin torsdag och just när jag skriver tors... så slår det mig att det snart är helg igen, det känns som att det börjar med måndag men sen hoppas det över flera dagar för hur kan tiden gå så fort?

 

 

#Värnamo #Sjukhus #Gallerix #Båt

 

 
 
Annelie

Annelie

20 mars 2014 12:19

Sådana dära fettknölar har jag också i huvudet,, har tatt bort en, har en till nu som är relativt stor,, som är lätt hänt man sitter och känner på :-/
Fattar inte varför man får sånt där också..

Ha nu en jättemysig fortsättning på din dag.. // Varma & soliga kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

20 mars 2014 13:44

Gick det bra att operera bort dom?. Blev du lokalbedövad?. Ja du man kan drabbas av många konstiga saker ;)

Ha en bra fortsättning själv på dan. Här är det också soligt men jag är inne i dag

Stor kram

 
Annelie

Annelie

20 mars 2014 15:22

Sv: Ja, det var inga bekymmer att ta bort den och det var under lokalbedövning.

Varm Kram Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

20 mars 2014 16:27

Det var skönt att höra ;)

Jag hade velat ta bort den direkt

Ha en skön kväll
kram

 
Maya

Maya

20 mars 2014 18:32

Ja min man har ju sålt X-Wiper vindrutetorkare hehehe :P

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

21 mars 2014 08:04

Vad häftigt att han sålt såna ;)

Ha en skön dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards