Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 13 mars 2014

Acleja Blomsterhandel! Mingel del 2

Av Malin wiper - 13 mars 2014 13:08

 


  

Här fortsätter del 2 ang minglet hos Acleja Blomsterhandel i går. Till höger ser ni Yvonne och bredvid henne Christina som båda arbetar där och dom är både trevliga och duktiga.  


  

Häftiga höga ljusstakar i lite asymetrisk form.


  

Här minglar till höger Mimmi från fd Mimmis Magasin, kvinna som är mamma till Christina som arbetar där,  och Mimmis man


  

Här minglar till vänster Anette som är mamma till Rickard som driver Wahlbergs Ur & Guld, hon arbetar där också. Sen har vi Myrna som driver City Skor och även är min Tandhygenist. Två jättetrevliga och driftiga kvinnor 


  

Här ser vi Yvonne som lägger i lite mer ved i kaminen.


  

Glada härliga Rebecka från City Skor minglar och spexar lite 


  

Detta är Rickards pappa (Wahlbergs Ur & Guld) tyvärr så blev inte bilden så tydlig. Det var lite svårt att fota för ljuset kom in överallt och även från taket. Min kamera sjunger på sista versen.


  

Dom hade extrapris på stora pampiga tulpanbuketter, endast 29 kr för allt detta 

 

    

Vi köpte själv två buketter som jag skall potionera ut i olika vaser. 


  

Här ser ni härliga fd Ordföranden i Folkets Hus Eva Karlsson, numera Nämndsekreterare i kommunen. Hon är en driftig och trevlig kvinna.                      


  

Dom hade mycket fint stående på öppna spisen. 

 

   

Två manliga skickliga företagare på språng

 

  

Martina som driver Gretas Butik    


  

Min man försökte få den ultimata bilden 


  

Träffade på en kvinna som hade jättehäftiga smycken och dom var köpte vägg i vägg hos Wahlbergs Ur & Guld. Dom har bra urval med nåt för alla 


Jag har lite svårt att hinna med att både bloggvandra och kommentera på fb just nu för bilderna tar en evighet att fixa till. Jag har fortfarande lite dimsyn så det är lite ansträngande. Hoppas ni har samma fina väder som hos oss. I morse var det lite kallaren men nu har solen värmt upp. Jag är medveten om att mina inlägg är alldeles för långa..  jag blir så less på mig själv att jag inte kan välja ut vissa bilder så det blir överkomligt. Ha det toppen kära läsare och tack för att ni tittar in hos mig.  

 

 

Eric Heatherly med Flowers on the wall. Jag har aldrig hört talas om denna sångare. Man hittar mycket bara att leta på ett visst ord och denna gång var det "flowers".  Klicka här för att komma in på hans hemsida. Han föddes 1970 i Chattanooga, Tennessee och är en amerikansk country, rock och blues artist. Klicka här för att komma in på hans facebook. Jag gillar låten som är medryckande och videon är snygg 

 


Fortsättning följer med del 3 som är lite mer närbilder och lite nya saker Christian tagit hem. Jag tar nog nåt annat inlägg emellan så det kommer senare

 

 


#Acleja #Mingel #Wahlbergs #Folkets  #Erik

 
 
Annelie

Annelie

13 mars 2014 16:17

Ljusstakarna gillade jag.. :-)

Vilket bra pris på tulpanerna,, har vi faktiskt haft två buketter av här hemma, Sylvester låter bli de när de står på rullvagnen vi har i hallen... :-D

Varm Kram Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

13 mars 2014 18:07

Ja du dom är läckra och annorlunda. Tulpanerna var verkligen billiga och så fina

Har man katt så är det vanskligt ;) Vad bra att ni har ett ställe som han låter bli. Vilket härligt namn han har.

Tack för alla dina fina kommentarer vännen. Du är för go

Ha en härlig kväll med din man

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards