Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 13 mars 2014

Acleja Blomsterhandel Interflora Fresh, Mingel och invigning...Del 1

Av Malin wiper - 13 mars 2014 11:12

  

Vi fick gå in till Acleja Blomsterhandels nya butik på röda mattor och det kändes festligt. Det var så fint och pyntat därute.


  

Minglet i går på Acleja Blomsterhandel var jättetrevligt och kul. Det går inte att få fram riktigt på bilderna hur otroligt snyggt och estetiskt tilltalande det är i deras nya butik. När man ser huset utifrån så fattar man inte att det är så högt i taket och dom har verkligen fått till en känsla som slår emot en och man vill bara gå omkring och njuta länge. Jag fick inte så många bra bilder eftersom jag hade lite dimsyn i går så en del har jag lånat av min man. Han var där för Museiföreningens räkning och fotade.  Här ser ni Christian som driver stället ta emot gåvor från dom inbjudna. Vi hade bakat två kakor som dom kunde njuta av en annan dag.         


  

Dom har till och med en öppen spis som syns direkt när man kommer in. Dessutom har dom sin egna stil så det blir väldigt personligt. Rickard som äger huset och driver Wahlbergs Ur & Guld sa att själva innandömet eldstaden är jättegammal. Hans mormor och morfar drev Wahlbergs Ur & Guld förut. När vi flyttade hit för 14 år sedan så  köpte en ring och då var det morfadern som hjälpte mig, nu är han tyvärr borta men mormodern finns kvar. 


  

Här ser ni Rickard som är en ung och driftig man. Tyvärr blev bilden inte bra.


  

Kolla in vilken häftig lampa dom har i taket 


  

Här lite folk som minglar runt och dom flesta är andra affärsmän/kvinnor och även vänner mm

 

  


  

Här ser ni Christians man Michael med deras hund en dvärgchnauzer. som heter Moa och är 1,5 år gammal. Hon var så söt och höll sig så stilla så det gick att fota. Dvärgschnauzer är en hundras från Tyskland. den är snarare en miniatyrkopia av Schnauzern än en dvärgversion av densamma. I en undersökning 2012/2013 utnämndes dvärgschnauzern till en av världens tio populäraste hundraserna. Jag tar alltid miste på denna hundras och Skotte...   jag gillar båda för dom verkar lugna och har ett utseende jag gillar.


  

Rickard erbjöd sig att ta en bild på mig och min man... 



  

  

Här kommer ett filmklipp som min man tog, och det syns för han är lugnare och åker inte omkring med kameran så man blir illamående.            


     

Kolla in vilka fina smörgåstårtor Christian och hans man Michael fixade till dan före invigningen och dom hade gjort 8 st på en kväll, inte illa. Dom var desstuom jättegoda så jag tog två bitar   


  

Till detta kunde man dricka vin eller cider. Jag kände för lite vitt vin och det var en jättegod sort

  

Ytterligare en kamin som stod vid rummet där dom fixar till blommor



Fortsättning följer i nästa inlägg... 

 

 

#Mingel #Acleja #Smörgåstårta #Wahlbergs      

 
 
Annelie

Annelie

13 mars 2014 13:35

Vilken fin butik... härligt med två kaminer i en blomsterhandel.
Deras smörgåstårtor såg gudomligt goda ut.. :-P

Denna hundrasen dvärgschnauzer de har,, är inte jag så förtjust i, men den stora schnauzer är vacker.

Roligt att få gå på sådant mingel, har jag gjort en gång i en frisörsalong i vår stad.

Trevlig fortsättning på din torsdag.. // Kramar om Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

13 mars 2014 13:40

Den är ännu snyggare i verkligheten. Smörgåstårtorna var helt fantastiska och föll oss i smaken.

Tur att vi har olika smak vad gäller djur. Ja du det var en upplevelse

Trevlig fortsättning själv

kramar

 
Ingen bild

Anna-Karin

13 mars 2014 13:45

Blomsteraffärer får man aldrig för många, tycker jag. Särskilt under vinterhalvåret är det en riktig energikick att vandra omkring och njuta i en blomsteraffär.

Så många fina bilder! Och smörgåstårta, mums! :)

Kram/Anna-Karin

Malin wiper

13 mars 2014 16:14

Håller med dig men jag går alltid på denna för dom har allt jag behöver och mycket därtill

Ja du det är avslappnande att gå runt i en blomsterbutik.

Kul att du gillar bilderna än om jag inte lyckades så bra

Smörgåstårtan var helt i min smak

Ha en skön kväll
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards