Öppen Ridå

Alla inlägg den 13 mars 2014

Av Malin wiper - 13 mars 2014 13:08

 


  

Här fortsätter del 2 ang minglet hos Acleja Blomsterhandel i går. Till höger ser ni Yvonne och bredvid henne Christina som båda arbetar där och dom är både trevliga och duktiga.  


  

Häftiga höga ljusstakar i lite asymetrisk form.


  

Här minglar till höger Mimmi från fd Mimmis Magasin, kvinna som är mamma till Christina som arbetar där,  och Mimmis man


  

Här minglar till vänster Anette som är mamma till Rickard som driver Wahlbergs Ur & Guld, hon arbetar där också. Sen har vi Myrna som driver City Skor och även är min Tandhygenist. Två jättetrevliga och driftiga kvinnor 


  

Här ser vi Yvonne som lägger i lite mer ved i kaminen.


  

Glada härliga Rebecka från City Skor minglar och spexar lite 


  

Detta är Rickards pappa (Wahlbergs Ur & Guld) tyvärr så blev inte bilden så tydlig. Det var lite svårt att fota för ljuset kom in överallt och även från taket. Min kamera sjunger på sista versen.


  

Dom hade extrapris på stora pampiga tulpanbuketter, endast 29 kr för allt detta 

 

    

Vi köpte själv två buketter som jag skall potionera ut i olika vaser. 


  

Här ser ni härliga fd Ordföranden i Folkets Hus Eva Karlsson, numera Nämndsekreterare i kommunen. Hon är en driftig och trevlig kvinna.                      


  

Dom hade mycket fint stående på öppna spisen. 

 

   

Två manliga skickliga företagare på språng

 

  

Martina som driver Gretas Butik    


  

Min man försökte få den ultimata bilden 


  

Träffade på en kvinna som hade jättehäftiga smycken och dom var köpte vägg i vägg hos Wahlbergs Ur & Guld. Dom har bra urval med nåt för alla 


Jag har lite svårt att hinna med att både bloggvandra och kommentera på fb just nu för bilderna tar en evighet att fixa till. Jag har fortfarande lite dimsyn så det är lite ansträngande. Hoppas ni har samma fina väder som hos oss. I morse var det lite kallaren men nu har solen värmt upp. Jag är medveten om att mina inlägg är alldeles för långa..  jag blir så less på mig själv att jag inte kan välja ut vissa bilder så det blir överkomligt. Ha det toppen kära läsare och tack för att ni tittar in hos mig.  

 

 

Eric Heatherly med Flowers on the wall. Jag har aldrig hört talas om denna sångare. Man hittar mycket bara att leta på ett visst ord och denna gång var det "flowers".  Klicka här för att komma in på hans hemsida. Han föddes 1970 i Chattanooga, Tennessee och är en amerikansk country, rock och blues artist. Klicka här för att komma in på hans facebook. Jag gillar låten som är medryckande och videon är snygg 

 


Fortsättning följer med del 3 som är lite mer närbilder och lite nya saker Christian tagit hem. Jag tar nog nåt annat inlägg emellan så det kommer senare

 

 


#Acleja #Mingel #Wahlbergs #Folkets  #Erik

Av Malin wiper - 13 mars 2014 11:12

  

Vi fick gå in till Acleja Blomsterhandels nya butik på röda mattor och det kändes festligt. Det var så fint och pyntat därute.


  

Minglet i går på Acleja Blomsterhandel var jättetrevligt och kul. Det går inte att få fram riktigt på bilderna hur otroligt snyggt och estetiskt tilltalande det är i deras nya butik. När man ser huset utifrån så fattar man inte att det är så högt i taket och dom har verkligen fått till en känsla som slår emot en och man vill bara gå omkring och njuta länge. Jag fick inte så många bra bilder eftersom jag hade lite dimsyn i går så en del har jag lånat av min man. Han var där för Museiföreningens räkning och fotade.  Här ser ni Christian som driver stället ta emot gåvor från dom inbjudna. Vi hade bakat två kakor som dom kunde njuta av en annan dag.         


  

Dom har till och med en öppen spis som syns direkt när man kommer in. Dessutom har dom sin egna stil så det blir väldigt personligt. Rickard som äger huset och driver Wahlbergs Ur & Guld sa att själva innandömet eldstaden är jättegammal. Hans mormor och morfar drev Wahlbergs Ur & Guld förut. När vi flyttade hit för 14 år sedan så  köpte en ring och då var det morfadern som hjälpte mig, nu är han tyvärr borta men mormodern finns kvar. 


  

Här ser ni Rickard som är en ung och driftig man. Tyvärr blev bilden inte bra.


  

Kolla in vilken häftig lampa dom har i taket 


  

Här lite folk som minglar runt och dom flesta är andra affärsmän/kvinnor och även vänner mm

 

  


  

Här ser ni Christians man Michael med deras hund en dvärgchnauzer. som heter Moa och är 1,5 år gammal. Hon var så söt och höll sig så stilla så det gick att fota. Dvärgschnauzer är en hundras från Tyskland. den är snarare en miniatyrkopia av Schnauzern än en dvärgversion av densamma. I en undersökning 2012/2013 utnämndes dvärgschnauzern till en av världens tio populäraste hundraserna. Jag tar alltid miste på denna hundras och Skotte...   jag gillar båda för dom verkar lugna och har ett utseende jag gillar.


  

Rickard erbjöd sig att ta en bild på mig och min man... 



  

  

Här kommer ett filmklipp som min man tog, och det syns för han är lugnare och åker inte omkring med kameran så man blir illamående.            


     

Kolla in vilka fina smörgåstårtor Christian och hans man Michael fixade till dan före invigningen och dom hade gjort 8 st på en kväll, inte illa. Dom var desstuom jättegoda så jag tog två bitar   


  

Till detta kunde man dricka vin eller cider. Jag kände för lite vitt vin och det var en jättegod sort

  

Ytterligare en kamin som stod vid rummet där dom fixar till blommor



Fortsättning följer i nästa inlägg... 

 

 

#Mingel #Acleja #Smörgåstårta #Wahlbergs      

Av Malin wiper - 13 mars 2014 08:00

 


Jag frågade Camilla Appelkvist om hon ville gästblogga om sitt besök på Club 40. Jag orkade ju inte gå sist men hoppas jag kan gå 5 april istället. Det ser ju så inbjudande ut när Camilla skriver om detta och det gör hon så målande. Camilla arbetar på Museiföreningen.

 

 

 

                    



 



En kväll för våra minnen, och det var det många som ville…

En lång kö mötte oss,,, glada ”flickor” ute efter den välkända musiken, som strömmade ut ur byggnaden.

Danstokig som man är, så var det svårt att stå still och av vår glädje delade vi med oss till de övriga ködeltagarna. Lättsamt prat och en känsla av gemenskap värmde den annars lite kyliga luften, för vi har ju alla något gemensamt, vi är alla 40 + :D

 

 

                                                                      



Väl inne strömmade värmen från dansande människor, och kön fortsatte till garderoben.

Redo, dax att inta det packade dansgolvet, ja älskar man att dansa så gör man, även om det va överfullt. Leende, dansande till låt efter låt (vi kände igen dom alla) i timmar. Strax efter kl 1 började det tunna ut, en del va kanske trötta ;)

 

 

                                              



Gärna för mej, för nu fick vi plats att ta ut svängarna och glatt dansade vidare tills dom obligatoriska ”kram” låtarna kom (en kvart innan det stängde) ett popuri av gamla tryckare strömmade ut ur högtalarna.

 

Då log ja och hämtade ut jackorna ur garderoben i väntan på min kompis som höll sej kvar på dansgolvet en stund till.

 

 

 


  

Glada och nöjda tog vi sedan bussen hem, väl medvetna om att vi gärna återvänder nästa gång =)

 

 

 

 

Tack för ditt fina gästinlägg...  


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards