Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 februari 2014

Minimässan på Folkets Hus i Vaggeryd...

Av Malin wiper - 25 februari 2014 16:45

  

Två av killarna som tog emot dom besökande och man kände sig verkligen välkommen. Det var en välorganiserad "Minimässa" där man gick omkring och minglade och fick sig lite information till livs av dom olika mässdeltagarna. Mässan gick av stapeln på Folkets Hus i Vaggeryd. Jag hade tänkt vänta tills i morgon med detta inlägg men eftersom jag är inne i dag så blev det ändå klart   


  

Dessa två kvinnor fixade till lite snittar och annat som vi besökare fick njuta av. Dom las på en jättefinurlig plasttallrik som även hade plats för ett glas cider som man hade flera sorter att välja på.


  

Här träffade jag kvinnan som tillsammans med sin man och dotter drev samhällets eminenta Bokhandel ända sen 1958 men den las ner före 2009 då jag startade denna blogg. Jag skrev om Bokhandeln i min förra blogg men tyvärr är alla bilder borta för båda mina externa hårddiskar kraschade...  Jag miste både filmklipp och massor av fotominnen. Hon är en ekorrpigg och härlig person. Vi satt oss alla tre med våra mingelbrickor och åt ute i foajen. Hon är en berest dam som även varit till Hawaii flera gånger.    


  

  

Här i biosalongen skulle Nordea först ha ett föredrag och som ni ser skulle alla få varsin "Goodibag" vi försvann ju tidigare tyvärr. Sen skulle det bli ytterligare ett föredrag om hälsa och det hade varit intressant   


  

Här ser ni glada och trevliga Christian som driver Acleja Blomsterhandel Interflora Frech. Där fanns det mycket att titta på och även köpa.  

  

Jag köpte med mig denna fint dekorerade hyacint  som planterats i en kaffekopp. Hyacinten kommer också att vara orange när den tittar fram            


  

Här har vi dom glada tjejerna på vårt "Syntema Happy homes". När vi hade hus och skulle måla, tapetsera mm så köpte vi det mesta hos dom och vi har även köpt några lampor där eftersom dom även har belysning och annat 


  

Här ser vi hon som driver Selmas klädbutik i en fin blus som även fanns där att köpa till reducerat pris. Kvinnan som står bredvid kommer från Nordea 


  

Som ni ser så var det bra uppslutning och folk såg ut att trivas. 


  

Här har ni dom skojfriska tjejerna från Gretas Butik och City Skor.           


Jag köpte 4 förpackningar servetter för 10 kr/st och dom var jättefina. Sen köpte jag sommarsulor som tar bort fukt när man svettas på sommaren


   

Här ser ni Anna som driver Coola Kidz i ny tuff frisyr. Där fanns det också mycket att välja på och många nedsatta priser   


  

Här har vi då tjejerna på Din frisör som glatt ställde upp 


  

Representanter från Nordea och på höger sida ser vi Mäklarhusets representanter


  

Mäklarhuset hade jättefina husböcker med snygga bilder på lägenheter och hus


  

Här ser ni han som driver Audio video för en sån butik har vi också. Han är gift med Sandra som driver Salong Hon & Han Frisör Interiör så det är ett driftigt par


  

Jag köpte tre energibarer av denna tjej som var otroligt vältränad. Hon Therese "Tess" Svedbom och hon är bland annat kostrådgivare. Klicka här för att komma in på hennes hemsida och läsa om mer om henne



Hade jag varit mig själv så hade jag stannat till slutet. Jag började fundera på varför jag blivit så trött på sista tiden och har en återkommande huvudvärk. Jag blev så pigg när jag började på 5:2 dieten. Kom på att det kanske beror på att jag har börjat med inhalator och nu hållit på ett tag. Läste bipacksedeln som jag borde ha gjort tidigare. Där står det att man kan bli jättetrött, få huvudvärk, halsbesvär, heshet, sömnproblem, oro, rastlöshet, svampinfektion i munnen, starr både grå och grön och en hel radda med andra värre biverkningar. Det som stämmer på mig är huvudvärk, halsbesvär, heshet, sömnproblem, oro, förlamande trötthet. Om det inte blir bättre så ringer jag läkaren.  Det var i alla fall kul den tiden jag var på minimässan. Våren verkar vara på väg för i dag sken solen så vi var tvungna att dra ner persiennerna i vardagsrummet som är mot solsidan. 

 

 

Det kommer in ytterligare ett inlägg ang Minimässan 

 

 

 

  


#Folkets #Minimässa #City #Acleja #Mäklarhuset #Mingla

 
 
Ingen bild

SmålandsJenny

25 februari 2014 18:52

Bokhandeltanten hade ju bara blivit vithårig, annars var hon sig lik :). Börjar känna mig gammal som minns den bokhandeln med nostalgi.

Malin wiper

25 februari 2014 18:56

Vad kul att se dig Jenny. Ja du hon har inte förändrats mycket på dom 14 år vi bott här. En riktig piggelin med stor aptit på livet.

Man kan känna nostalgi fast det inte gått så många år. Du får ta dig en tur till Vaggeryd och kolla läget nu. Det har hänt mycket bara på 14 år.

Ha en skön kväll
kram
Malin

 
helga

helga

26 februari 2014 15:37

Oj det var en ordentlig mässa. Så många utställare... Jag tycker din hyacint var tuff!

Ha en fin dag!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

26 februari 2014 17:26

Ja du det kändes lite större än en minimässa. Ja du hyacinten var verkligen tuff

Ha en skön kväll
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards