Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 februari 2014

Manifestation i Kinna, äpplen och en minimässa...

Av Malin wiper - 24 februari 2014 08:00

                                                  


Seven Oaks  

Klicka här för att läsa om en manifestation som skedde i Kinna i lördags ang homosexuella som blivit trakasserade, det finns även präster i kommunen som vägrar viga personer av samma kön. Hade vi orkat åka 26 mil fram och tillbaka till mamma så hade vi även gått på manifestationen, det var min syster som tipsade och hon arbetar på Markbladet. Tyvärr har samhällsklimatet gått bakåt i utvecklingen och människor som inte vet bättre förföljer människor som är annorlunda. Dom som förföljer måste må dåligt själva och ger sig då på andra och det är helt oacceptabelt. Härligt att så många ställde upp på manifestationen som är så viktig. Det är många folkgrupper som förföljs och man mår dåligt av att se hur det bara fortsätter och hatet växer. Alla är vi människor och skall behandlas lika, det är allas vår värld men det ser dystert ut och det behövs protester. 

 

Klicka här för att komma in på Markbladets E-tidning, där kan ni läsa på sidan 16 om gayparet som fick sin bil förstörd genom att nån rispade homofobiska skällsord och symboler på den. Det är så otäckt så man ryser när man läser artikeln. Klicka här för att läsa ännu en artikel ang detta  


     

Det känns så fantastiskt att kunna äta äpplen för det har jag inte kunnat på många år men sen jag opererade gallan så kan jag njuta av dessa frukter. Vi köpte massor av äpplen på Rudenstams sist och dom var supergoda. Vi kommer att åka dit med jämna mellanrum för dom har inte bara frukt utan grönsaker och annat också. Klicka här för att se vad jag skrev om dom sist vi var dit. Jag kan även äta sill och fullkornsbröd. Jag fick diagnosen IBS efter många undersökningar där dom inte hittade nåt fel på varken mage eller tarmar. Fast nu förstår jag att det var gallsten som var banditen därför tipsar jag er som har besvär att gå och få ett ultraljud på magen som går jättesnabbt och det visar direkt om man har gallsten. Om det då är gallan så slipper ni gå igenom gastroskopi, rektoskopi och coloskopi (begär lugnande) som inte är nån höjdare.  


I dag skall vi på Minimässa på Folkets Hus och man fick ansöka om biljett för det fanns bara ett begränsat antal. Jag kommer att fota på mässan och njuta av föredrag och annat. Det är både gratis inträde och förtäring. Klicka  här för att komma in på Vaggerydstorget och läsa om detta. 

 

Klicka här för att komma in på Folkets Hus facebook som jag hittade till i dag. Tänkte inte på att dom kanske hade en fb sida, ibland funkar det inte i hjärnkontoret...  Tyvärr orkade vi inte gå på dom två toppenfilmerna som gick i går.     

 

  

 

 

#Minimässa #Äpplen #Manifestation #Bananer

   

 
 
Janne

Janne

24 februari 2014 09:01

Morron ! ja både Lilly och jag är handikappade och annorlunda men vi trivs med det. Tråkigt att folk ser ner på andra som inte följer mönstret. Ha det bra !

http://skurhinken.blogspot.se

Malin wiper

24 februari 2014 09:48

Det är verkligen tråkigt för vi är alla människor.

Ha det bra själv

kram

 
helga

helga

24 februari 2014 10:11

Det är ju inte klokt att inte alla människor kan accepters som de är så länge de inte skadar någon annan.

Vad bra att du kan äta lite mer olika saker nu igen. Det måste vara jobbigt med känslig tarm/mage.

Ha en härlig dag nu!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

24 februari 2014 10:32

Jag har haft känslig mage sen barnsben men nu är jag aldrig svullen och den funkar hur bra som helst och det gör mig så tacksam.

Ja du det är inte klokt att det finns så mycket ondska i världen. Håller med dig helt

Ha en skön måndag
kram

 
Gilla

Gilla

24 februari 2014 11:28

Det är oförståeligt att man kan ge sig på folk som inte lyder under de vanliga normerna. De som är homosexuella kan ju inte rå för sin läggning. Och så länge de inte ger sig på oliktänkande, så har de sin plats på jorden. Vi har haft mycket kontakt med gaypersoner och de är SÅ trevliga, fina och oförargliga.

Tråkigt med din dåliga mage. Jag har en del liknande besvär, men doktorn har inte hjälpt till med medicin. Nu ska han pensionera sig i mars, så vi kommer att få en ny läkare. Får väl se om man kan få en second opinion.

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

Malin wiper

24 februari 2014 12:01

Håller med dig och det är så hemskt att det verkar eskalera

Jag har ju inga besvär nu när gallan är opererad det känns helt underbart.

Hoppas du får hjälp för magen.

Ha en skön måndag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards