Öppen Ridå

Alla inlägg den 24 februari 2014

Av Malin wiper - 24 februari 2014 17:00

  

Sist vi var till Sam Hjälp så träffade vi på denna tjusiga kvinnan som jag förut fotat till min blogg. Det känns som man vandrar in i 40-talet och hon lyser upp hela stället. Hon är dessutom jättetrevlig. Denna gång hade hon en jättsöt liten flicka med sig och jag antar att det är hennes dotter. Glömde fråga, flickan hade också jättefina kläder på sig 

 

   

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på en väska som är från 40-talet 

 

Klicka här för att se vad jag skrev sist jag träffade henne.  Hon heter Åsa och har en fantastisk hemsida. Klicka här för att komma in på den.

  

  

Hon hade en jättesnygg basker på sig denna gång som satt på huvudet precis som på 40-talet.  

 


Ett bord som såg ut lite 50-60-talet ut, det var redan sålt och varje gång man kommer dit så är det nya saker så det är full ruljans. Vi har själva köpt massor av saker där till otroliga priser. Dom som ställer upp och arbetar frivilligt där är jättetrevliga och duktiga, sen är dom jättemånga både män och kvinnor. Man känner sig omhuldad där för man kan alltid fråga nån som går omkring där till kundens glädje och hjälp 

 

     

Klicka här för att se vart jag hittade bilden på dessa lampor från 50-60-talet  


  

Vad sägs om en tigerfäll? som låg så fint i soffan 

 

     

Vi köpte en äggklocka i form av en snigel för endast 20 kr. Vi har även två digitala men det är roligt att ha en analog också. Vår förra analoga har gått ur tiden. 

 

  

 


Jag har stor nytta och nöje av Vaggerydstorgets informativa och lättlästa hemsida. Klicka här för att komma in för att se vad Filmklubben bjuder på i morgon 25 februari 18.00 


 


    

 

 

#Tjusig #nostalgi #Basker #Sam #Tiger #Vaggerydstorget #Filmklubb


Av Malin wiper - 24 februari 2014 11:30

  

Bob Dylan kommer till Sverige i sommar och han ställer ut sin konst på Nationalhistoriska Museum i Danmark. Han ger också två konserter (läs nedan) Klicka här för att läsa lite ang detta. Klicka här för att läsa ännu mer om hans konst 

  

Smakprov på hans konst. Klicka här för att se mer. Jag som gillar tåg och järnvägar föll som en fura för detta verk och jag gilla även hans färgstarka stil i denna tavla  


Han kommer att ge två konserter under bar himmel och den första  14 juli på Sofiero Slott i Helsingborg och den andra 15 juli på Trädgårdsföreningen i Göteborg. Jag har sett honom en gång live på Scandinavium i Göteborg för jättelänge sen men skulle vilja se honom live igen. Tyvärr så är det jättedyrt för enbart ståplatserna kostar 1295 kr/person och det har inte vi råd med numera. Allt har blivit så dyrt när man tänker på att för ett antal år sedan så kunde man resa bort och uppleva saker och dessutom bo på hotell utan att bli barskrapad. biljetterna släpps 25 februari. Klicka här för att komma in på en sida och kolla.  

 

     

Klicka här för att komma in på Bob dylan facebook. Klicka här för att komma in på hans hemsida 

 

Hittade denna låt med honom som jag inte hört förut och han är rätt hes. Jag gillar låten som låter lite skiffleaktig

 


#Dylan #Konst #Danmark #Konsert 

Av Malin wiper - 24 februari 2014 08:00

                                                  


Seven Oaks  

Klicka här för att läsa om en manifestation som skedde i Kinna i lördags ang homosexuella som blivit trakasserade, det finns även präster i kommunen som vägrar viga personer av samma kön. Hade vi orkat åka 26 mil fram och tillbaka till mamma så hade vi även gått på manifestationen, det var min syster som tipsade och hon arbetar på Markbladet. Tyvärr har samhällsklimatet gått bakåt i utvecklingen och människor som inte vet bättre förföljer människor som är annorlunda. Dom som förföljer måste må dåligt själva och ger sig då på andra och det är helt oacceptabelt. Härligt att så många ställde upp på manifestationen som är så viktig. Det är många folkgrupper som förföljs och man mår dåligt av att se hur det bara fortsätter och hatet växer. Alla är vi människor och skall behandlas lika, det är allas vår värld men det ser dystert ut och det behövs protester. 

 

Klicka här för att komma in på Markbladets E-tidning, där kan ni läsa på sidan 16 om gayparet som fick sin bil förstörd genom att nån rispade homofobiska skällsord och symboler på den. Det är så otäckt så man ryser när man läser artikeln. Klicka här för att läsa ännu en artikel ang detta  


     

Det känns så fantastiskt att kunna äta äpplen för det har jag inte kunnat på många år men sen jag opererade gallan så kan jag njuta av dessa frukter. Vi köpte massor av äpplen på Rudenstams sist och dom var supergoda. Vi kommer att åka dit med jämna mellanrum för dom har inte bara frukt utan grönsaker och annat också. Klicka här för att se vad jag skrev om dom sist vi var dit. Jag kan även äta sill och fullkornsbröd. Jag fick diagnosen IBS efter många undersökningar där dom inte hittade nåt fel på varken mage eller tarmar. Fast nu förstår jag att det var gallsten som var banditen därför tipsar jag er som har besvär att gå och få ett ultraljud på magen som går jättesnabbt och det visar direkt om man har gallsten. Om det då är gallan så slipper ni gå igenom gastroskopi, rektoskopi och coloskopi (begär lugnande) som inte är nån höjdare.  


I dag skall vi på Minimässa på Folkets Hus och man fick ansöka om biljett för det fanns bara ett begränsat antal. Jag kommer att fota på mässan och njuta av föredrag och annat. Det är både gratis inträde och förtäring. Klicka  här för att komma in på Vaggerydstorget och läsa om detta. 

 

Klicka här för att komma in på Folkets Hus facebook som jag hittade till i dag. Tänkte inte på att dom kanske hade en fb sida, ibland funkar det inte i hjärnkontoret...  Tyvärr orkade vi inte gå på dom två toppenfilmerna som gick i går.     

 

  

 

 

#Minimässa #Äpplen #Manifestation #Bananer

   

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards