Öppen Ridå

Alla inlägg den 14 februari 2014

Av Malin wiper - 14 februari 2014 18:00

  

Vi var ute och handlade i förmiddags och dök på denna fina hjärtformation mitt på torget. Det var så läckert så man fick gåshud.


  

När jag sen tittade närmare så såg jag att det var Acleja Blomsterhandel som hade fixat till detta. Det var så kreativt och deras fantasi tycks aldrig ta slut. Tack för att ni gladde oss förbipasserande med denna fina gest.  


      

Vi gick dit för att köpa en blomma till en kruka i plåt och då såg vi att dom fixat samma hjärta med tulpaner utanför blomsterbutiken också    


  

Det stod burkar på ett bord med rosor i och fina dekorationer både på utsidan och insidan.


  

I mitten av mars kommer Acleja Blomsterhandel att flytta till vänstra sidan av detta hus som tillhör Wahlbergs Ur & Guld. Då får vi lite mer av en affärsgata där också och det känns spännande. En bit ner på gatan på höger sida så ligger även Vaggerydstorgets lokaler och lite andra firmor. Detta hus är verkligen snyggt och så välskött, det står 1907 längst upp mot taket 

  

 

  


  

Här ser man på närmare håll där Acleja Blomsterhandel kommer att slå upp sina portar i mitten av mars    



  

Detta är katten Burris som ägs av Camilla som är en arbetskamra till min man. Vi träffade henne häromdan och då talade jag om att jag fotat denna katt många gångern men då visste jag inte att det var hennes katt. Det är en hankatt som är 6 år gammal, hon har även en annan katt som heter Tiger och den har jag fotat också flera gånger. Camilla är en jättefin och trevlig tjej som är en djup person som håller på med både meditation och healing.  Hon har varit med på bild förut men nu kom bara katten och hennes ben med. Katten har såna lysande ögon 

  

 

Nu önskar jag er alla en fin fredagskväll...  

 

 

   

Vacker instrumental musik med piano och 2Cellos feat Lang Lang dom gör låten till sin egen. Låten heter Clocks och jag har haft den inne förut med en sångerska. klicka här för att höra den versionen 


Klicka här för att komma in på deras facebook. 

 

 

#Acleja #Wahlbergs #Burris #Camilla #Cellos

Av Malin wiper - 14 februari 2014 10:00

 



 


Här kommer då en ledtråd och som ni ser kan man dela saken i tre delar och dom är gummerade. På söndag 16 februari avslutas gissningstävlingen 10.00 Jag har fått in ett rätt svar men behöver två. Har jag än inte fått in 2 rätta svar så kommer ytterligare en ledtråd.

 

  

 

 

                                 

 

 


Animated gifs 

 

  

  

 

#Ledtråd #Gummerad

Av Malin wiper - 14 februari 2014 08:15

    

I dag är det "Alla hjärtans dag" och jag hoppas ni får en fin och kärleksfull dag. Jag har överraskat min man på morgonen innan han gick till arbetet. Satt fram våra hjärtekoppar som vi brukar dricka kaffe i när denna dag infaller.  Det är mysigt att få fika tillsammans en vardagsmorgon också. Klicka här för att komma in och läsa om denna dag. Det var ju nåt helt annat långt tillbaka för kopplingen till kärlek och romantik uppkom först under medeltiden. Klicka här för att komma in på Nordiska Museet och läsa lite mer ang detta 

 

   

  

Vi åt varsin god smörgås till kaffet och jag gav honom ett hjärta med ett gammeldags kärlekspar på från Salong Hon & Han Frisör Interiör. På ICA köpte jag ett "Alla hjärtans dag" kuvert med flera lotter i så han får skrapa för det är resor och andra upplevelser vi skulle vilja ha och då får man satsa på lotter. Klicka här för att se vad jag skrev förra åren om denna dag. Det behövs mer kärlek i världen för som det börjar se ut så tänks det kortsiktigt och det har blivit kallt, hårt och tryggheten börjar försvinna när våra skyddsnät rämnar. 


  

Här skrapar min man lotterna han fick av mig och vann 25 kr, och jag som hade tänkt att vi skulle vinna storkovan...  Han blev så överraskad och hade inte en aning om att det var Alla Hjärtans Dag. Jag har också glömt flera gånger genom åren då han har kommit ihåg  


    

Vackra Magnisastugan  

 

I går var min man på styrelsemöte på museiföreningen "Magnisastugan" och det är så härligt att han trivs så bra där och han har nu arbetat där i ca 1,5 år och alla är så trevliga. Han får göra sånt han är intresserad av såsom att fixa datorer, fixa till gamla foton, hålla i studiecirklar mm. Han har levt upp och mår bättre sen han började där.



Jag börjar känna mig lite bättre nu och det släpper i nacke och rygg. Jag blir så yr och får dimsyn och overklighetskänslor när det är som värst och när jag är ute så tar jag snedsteg och är rädd för att ramla. Efter att ha behandlat nacken och vilat så kommer jag ut så smått igen. Tyvärr tappar man lite av konditionen man skaffat sig genom promenaderna men det är bara att sätta igång igen. Ha en  hjärtligt fin dag...      

 


Elvis Presley med låten Don´t be cruel som han sjöng live på sin comeback 1968

      


  


#Hjärtans #Smörgås #Ros

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards