Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 februari 2014

Piren i Jönköping och en trumpetare...

Av Malin wiper - 12 februari 2014 08:45

    

Sist vi var till Jönköping så gick vi ut på piren där dom sen ett antal år  har en massa restauranger och Caféer. Tyvärr så ser det lite mer stelt och tillrättalagt ut motför hur det var när vi var där första två åren. Då var det lite mer avslappnat, nu är det också dyrare att äta där.  Här ser ni stenar jag fotade långt ut på piren mot vattnet. Ännu var det lite is som formades lite som två vattendjur. 

 

  

Så här såg det ut 11 maj 2011 då vi var dit sista gången. Klicka här för att komma in på det blogginlägget jag skrev då. Vi var mest på Fiskekrogen och då drev en fiskare ställent men 2012 tog en annan man över krogen och det kan ni läsa om härNär vi var dit första gången så fanns inte så många krogar där som nu. När jag läser artikeln så ser jag att förra krogägaren gick i konkurs och skötte inte det han skulle...  

 

 

Klicka här för att se vilka restauranger dom har på Piren. Klicka här för att se ett utbud av restauranger i Jönköping. Klicka här för att se en utombords bords lampa

 

 

  

Ett vackert skepp stod där i blänket från stilla vatten och tjusade. Klicka här för att se en Art Deco boat lamp   


  

En vacker segelbåt låg och guppade i det stilla vattendiset 


 

Inne i stan stod en man och spelade trumpet och det rätt bra  


 

Båten Saltkråkan gick inte att känna igen så omgjord var den. Nu är det en nöjesbåt och ser mer ut som en stor husbåt. Klicka här för att se vad som hände med M/S Saltkråkan 2010. Det var nog därför den blev ombyggd

 

  

 

  


       

Dom har ett underhållningsdäck där jag antar att nån står och spelar ibland men jag vet inte säkert.    


   

#Piren #Saltkråkan 

 
 
helga

helga

12 februari 2014 09:00

Så trevligt att få följa med dig där kring piren. Ser mysigt ut! Har varit en del i Jönköping förr i tiden när vi flög dit...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

12 februari 2014 15:37

Kul att du tycker det. Jättefint där även på vintern. Ja du måste ju ha varit i hela världen nästan.

Ha en skön dag
kramar

 
Maya

Maya

12 februari 2014 10:29

Ja Pirens Fiskekrog var Pelles och mina svärföräldrars favoritrestaurang för att de hade färsk fisk och eget rökeri. Vi bilade dit på vår semester BARA för Fiskekrogen. Efteråt har vi fortsatt att resa till Jönköping för att bo på Scandic Portalen (som alla år tidigare) och äta på Piren ändå, även om det är en ny restaurang där nu.

Kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

12 februari 2014 15:40

Pirens fiskekrog var jättebra dom gånger vi gick dit men nu vet jag inte hur det är där. Antar att dom har god mat nu också. Härligt att ni varit hit och gjort Jönköping. Nu måste jag kolla vart Scandic Portalen ligger

Ha en skön dag
kramar

 
Annelie

Annelie

12 februari 2014 14:31

Håller med dig om att denna trumpetliknade lampan var både häftig och snygg.
Att de orkar att stå ute och spela när det är så grått, rått och kallt.
Vi har en dragspelande man i vår stad, som sitter ofta och spelar,, och det kan vara såå fruktansvärt gråkallt, men där sitter han.

Synd att det ska vara så dyrt att äta ute på vissa ställen, vi åt ju ute mycket innan jag opererade mig, men väldigt sällan på dyra ställen.
Då äter jag hellre ute ofta och billigare.

Ha en jättefin fortsättning på din onsdag.. // Varm Kram Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

12 februari 2014 15:39

Jag svarar bara på kommentarer just nu för jag orkar inte bloggvandra men jag kommer in till dig så fort jag kan.

Ja du det är inte lätt att måsta stå ute och spela nu när det är rått och rätt kallt

Det har blivit mycket dyrare att äta vid Piren och det är trist att inte alla kan få ta del av det som finns

Vi går på ställen också som är bra men inte svindyra

Ha en skön dag
kramar

 
Anna-Karin

Anna-Karin

12 februari 2014 19:44

Härliga bilder! Åh, vad jag längtar till våren och sommaren nu, jag älskar att vandra på Piren, titta på folk och änder och äta glass och att bara vara intill Vättern. :)

Kram/Anna-Karin

http://wwwmaskroskvinnan.blogspot.com

Malin wiper

13 februari 2014 09:24

Ja du det blir fint till våren när allt börjar leva upp igen, än om jag gillar snö och vinter ;) men nu har det varat så länge och det är mest tösnö

Kul att du bor där och känner till alla platser

Ha en skön dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards