Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 februari 2014

Ritz Konditori!

Av Malin wiper - 9 februari 2014 08:00


Innan jag skulle till frissan i fredags så tog jag med mig min man till Ritz Konditori för en fika för det var ett tag sen. Vi orkade inte en hel var så vi delade på en skinksmörgås som vi fick gjord direkt. Utav en brödsort som jag gillar till tusen.  


  

Dom hade dessa fina cupcakes i disken och lite annat smått och gott 


  

Vi fick en baguette av Åsa (driver Ritz) som såg jättefin ut med ost uppepå och flingsalt....  Den hade nåt slags rött bär i sig (tranbär) också som förhöjde smaken och med flingsaltet och osten så smakade den superb. Vi skivade sen upp resten och frös ner för att njuta av senare.  


  

Vi kände för att smaka så vi tog det pålägg vi hade hemma bestående av ost, korv, senap och tomat


  

Sen satt vi oss i "Likörhörnan" och myste med ett glas vin till smörgåsarna. Lite skön musik och discolampan gjorde det komplett...  . Vi sitter där mycket mer nu än förut för fotöljerna är så bekväma. 


  

Vi hade två små flaskor vitt vin i kylen och vi tog varsin och det blev drygt ett glas var. Vinet är vitt och heter J.P Chenet Colombard Sauvignon. Klicka här för att komma in på Systembolaget för att läsa om vinet som har nr 12103. Vinet är fruktigt och lite kolsyrad känsla och väldigt gott.  

 


Först ut i dvd spelaren blev Bee Gees med låten Alone medans vi satt och pratade. Den passade bra till discolampan...  . Det känns konstigt att det nu bara finns en bror kvar i livet. Klicka här för att komma in på deras hemsida. Barry Gibb är nu ute på sin första soloturne för att hedra sina bröder. 

 

Barry Gibb som är ensam kvar föddes 1946 i Douglas, Isle of Man, och är en brittisk-australisk sångare, låtskrivare och producent. Med sina bröder Robin och Maurice startade Barry Bee Gees som blev en av de mest framgångsrika popgrupperna någonsin.  

 

 

Vi var ute och åkte lite i går men det får jag skriva om en annan dag. Ha en skön och vilsam söndag mina kära fina bloggläsare...   


 

Klicka här för att komma in på Vaggerydstorgets hemsida. Där kan ni botanisera bland det som finns att uppleva i Vaggeryd. Butiker, nöjen, Café o Restaurang, reportage mm

 

 

   

 

 


#Chenet #Ritz #Bagette #Bee #Cupcake  

 
 
Helga

Helga

9 februari 2014 10:41

Vad gott brödet och vinet ser ut - blir riktigt sugen. Ska jobba ikväll så kanske lite sånt gott imorgon?

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

9 februari 2014 13:37

Ja du vi hade svårt att låta bli att ta mer bröd ;) men ett glas vin nöjde vi oss med för vi går ju på 5:2

Ha en fin arbetsdag goa du
kramar

 
Annelie

Annelie

9 februari 2014 10:59

Mums för en riktigt god smörgås med något gött pålägg.
Roligt med bröd numera,, för det finns ju massor av sorter som är såå goda.
Jag gillar också när det är exempel nötter, olika slags frön eller oliver i bröd.. :-P
Denna baguette ni fick med er hem såg otroligt god ut.

Mysigt ni har det i er likörhörna med en god smörgås & ett glas vin.

Vad många häftiga / mysiga bilder på lampor du hittar.

Trevlig fortsättning på denna söndag.. // Kramar om Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

9 februari 2014 13:39

Vi hade inget annat hemma för vi hade glömt köpa så man tager vad man haver. Det finns verkligen som du säger många sorters bröd numera att välja på.

Jag gillar också bröd med nötter och frön.

Ja du vi trivs i vår hörna för nu har vi det så bekvämt också

Jag söker på google och skrver ex wine lamp, cake lamp, music lamp osv

Ha en fin fortsättning på dagen själv

kramar

 
Annelie

Annelie

9 februari 2014 12:17

Hej igen gumman,, jag glömde ju svara dig på frågan du hade inne hos mig.
Denna lykta som stå på vagnen vi har i hallen är en ljuslykta som är inköpt på Gekå´s i Ullared, så den är alltså för värmeljus.

Ha en jättemysig söndag med det du hittar på.. // Kramar om Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

9 februari 2014 13:40

Tack för svarte för jag tyckte den var jättesnygg. Såg nästan ut som en lampa.

Ha en härlig söndag själv
goa du
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards