Öppen Ridå

Alla inlägg den 9 januari 2014

Av Malin wiper - 9 januari 2014 16:00

 



  

Till lunch i dag på halvfastan åt vi detta och det är min mans tallrik. Så här mycket får man äta och ändå är det bara 280 kcal. På min tallrik låg det 200 kcal eftersom män får äta lite mer än kvinnor. Köttet är färdig lättrökt fläskfilé som ätes kall eller varm. Det konstiga är att vi blev proppmätta och kommer att hålla oss bra tills sista målet mot kvällen. Min man kan  äta ytterligare nästan 200 kcal och jag 175 kcal. Vi åt ju lite i morse också men det var bara tomater för min man och en halv banan med keso för mig. Nu gäller det att väga och räkna. 

 

 

Vi ungsrostade dessa grönsaker och uteslöt potatis denna gång. Det blev jättegott och man värmer ungnen till 200 grader och det skall vara inne 35-40 minuter. 

 

       

 

 

Recept för 2 personer på halvfasta 5:2 dieten:

  

 

  

 

Fläskfilé                         150 g                           232 kcal

 

Paprika                          147 g                              39,2 kcal

 

Morot                             175 g                              77,5 kcal

 

Palsternacka                   91 g                              59,2 kcal

 

Olja                                     1 tsk                           44,2 kcal

 

 

Champinjoner               106 g                               27,6 kcal   

 

 

 

= 560 kcal  sen delar man i två men jag tog bara 50 g fläskfilé och min man 100 g eftersom han får äta mer. Det värsta är att min mage börja sätta igång som den aldrig gjort förr....  Jag är inte van att äta så mycket grönsaker och frukt som jag gör nu. 

 

 

Vi håller på att samla på oss recept nu och läser så mycket vi kan om detta. 

 

  

   

Jag gick ut i förmiddags för jag hade ett paket att posta och då drogs jag till Ritz men bara för att ta en slät kopp kaffe. Åsa som driver konditoriet var där och hon bjöd mig på kaffet...  . Jag blev inte ett dugg frestad av godsakerna konstigt nog. Jag satt där en stund och läste i en tidning och helt plötsligt dök Inger upp. Vi satt där och pratade en timme...  tiden bara försvann. Sen var det då dags att gå hem och laga till maten men det hjälptes vi åt med. 

 

    

Jag blev så nostalgisk när jag såg denna bild. Såna vågar stod på järnvägsstationerna förr i tiden. När man vägde sig så fick man en biljett där vikten stod. Klicka här för att se vart jag hittade bilden. Jag har rest med tåg sen jag var liten och alltid tyckt det varit en upplevelse men nu med dom nya trånga tågen blir det inte samma sak. Då var restaurangvagnarna mycket större och det lagades mat för fullt. Banan var en frukt som man kände lukten av så fort man åkte tåg för det var en populär färdkost.

  

 

 

#Dieten #Personvåg #Ritz 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards