Öppen Ridå

Alla inlägg den 8 januari 2014

Av Malin wiper - 8 januari 2014 19:00

Detta klipp hittade jag på min väninna ia:s facebook. Det är gruppen Iron Horse med Enter Sandman. Klicka här för att komma in på deras hemsida. Jag tycker dom spelar jättebra, riktiga musikanter i bluegrass genren. 

 

 

   

Rattlebrained Designs 

Iron Horse är ett bluegrassband från Killen, Alabama, USA. De är kända för att spela bluegrass covers av rocklåtar, särskilt deras blugrass behandling av heavy metal

 


#Iron #Bluegrass

            

Av Malin wiper - 8 januari 2014 14:00

  

Jag gick ner till Ritz i går förmiddag för att få mig en kopp kaffe och en smörgås med grönsaker. Dom har satt upp en griffeltavla i en snygg ram och där skriver dom lite visdomsord och annat. Håller med om det som står på tavlan.     


  

Jag fick en jättefin smörgås precis som sist men jag kunde inte ens äta upp hälften tyvärr, är inte lika hungrig som förut och jag som svettas jämt fryser nu....  . Jag sitter med en storkofta på mig på kvällarna och jag läste om att man kan börja frysa av denna diet och man äter ju mindre även utanför fastan  

 

  

Jag gick förbi denna fina hund som satt så snällt och stilla vid stolpen. Jag vet inte vad det är för ras men jag har sett den förut    


Det spöregnade fortfarande när jag var på väg till Vårdcentralen för lungundersökningen, och det lär väl göra så några dagar till men dom har ju lovat kallare väder till fredag. I morgon har vi nästa halvfasta och vi har införskaffat det vi skall äta då. Jag skall dela upp mitt så jag får äta tre gånger men bäst är tydligen att bara äta två gånger den dan men  det har jag svårt för. Fast det kanske går bättre efter att jag gått på denna diet ett tag. Det brukar ta ett tag innan jag går ner i vikt men sen brukar det gå fort. Så har det varit dom gånger jag gått på diet så det har inget med åldern att göra som många tjatar om... . Allt verkar skyllas på ålder numera och det är tröttsamt...     



#Hund #Smörgås #Ritz

Av Malin wiper - 8 januari 2014 08:00

  

I går promenerade vi ner vid hjortsjön mot biblioteket. Det är så vackert där och man går förbi många bryggor och båtar. Dessutom är det mjukt och sviktande underlag och det skonar ryggen. Vi blev ensamma på vår motionsrunda i går och vi promenerade sammanlagt 65 minuter och det är vi nöjda med. 

  

En sån här aluminiumroddbåt hade min man när vi träffades.  


  

Det kändes lite lyriskt när man gick förbi dessa båtar. Dom låg som lite halvt dolda i vassen 


  

Här står min man och kikar ut över sjön...    

  

  

Här går vi förbi vårt rätt nya Kulturcentrum som ligger ett stenkast bakom biblioteket

  

  

Vi mellanlandade på biblioteket där vi satt oss för att läsa lite. Dom har ändrat om så man sitter på en helt annan plats i lokalen nu och det var mycket bättre, större med bättre överblick 


  

Dom som har detta fina framför sitt hus måste njuta otroligt  


  

När jag var in på ICA så hittade jag denna tidning som Aftonbladet gett ut ang 5:2 metoden och där finns det lite att läsa om ang detta. Rätt många recept också, plus annat som gäller. De dagar man inte fastar så bör män äta ca 2.200 kcal och kvinnor 2000 kcal  


   

Dessa skall inte ge sig på denna diet.  


     

Jag har börjat skriva upp vad jag äter och tiden på mina promenader. Nu blir det mycket om 5:2 dieten för jag är så inne i detta nu.   

 

    

I går åt vi en korvsoppa till lunch för vi hade så många grönsaker hemma och även en korvbit. Det smakade toppen men vi blev mätta innan koppen var tom och i vanliga fall så brukade äta ytterligare en portion. Jag kände mig proppmätt. Det låter ju konstigt när vi hållit på så kort tid men så är det. I dag  har vi lite annat att pyssla med så vi vilar från promenaden och fortsätter på torsdag igen. Jag skall även till vårdcentralen på Spirometri som är en lungfunktionstest.


 #Promenad #Diet #Korvsoppa

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards