Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 januari 2014

Boulevard Café och Bar i Borås....

Av Malin wiper - 6 januari 2014 08:00

  

Innan vi var framme till mamma (i lördags) så brukar vi göra en mellanlandning i Borås. Denna gång fikade vi på Boulevard Café och Bar. Cafét ligger inne i en galleria och här ser ni lite av det till vänster. När vi kom dit så blev vi så hjärtligt mottagna, dom känner igen oss varje gång trots att vi bara varit dit 5 gånger än så länge.


  

Jag tog tog en jättegod leverpastejsmörgås. Min man tog flera bilder på mig men ingen blev bra.


  

Mr T tog en köttbullssmörgås som smakade lika gott  

 

  

Cervera ligger också i gallerian  och där har vi köpt 3 presenter till personal som följt våra föräldrar den tid dom bott i den förra lägenheten, och dom har varit så fin mot föräldrarna. Nu hade vi en person till att handla åt och då passade jag på när vi var dit. 

 

     

Det blev ett sånt här fat som man kan ställa saker på bland annat liten kruka med blommor, eller liten vas med blommor och annan utsmyckning. Jag har två liknande själv men detta var tvåfärgat och ett annat märke. Dom finns även i andra höga former så man kan ha dom som godisskålar och då även med stearinljushållare. Till presenten la vi till två höga fina stearinljus och ett snyggt kort.  


  

Nybakad tårta där det rann bärsaft så läskande...    


  

Hallongrottor som är en av mina favoritkakor men just nu har jag inget sug och har gett mig sjutton på att klara av detta.  

 

i åkte hem från mamma så mellanlandade vi i Borås igen eftersom vi inte hade ätit nån mat. Vi hittade en jättefin Indisk Restaurang som jag skriver om senare i dag.  

  

I dag blir det promenad i grupp igen 14.00 men än så länge har inte gruppen blivit större än 4 personer...   men man vet aldrig om det dyker upp nån fler. Vi träffas i så fall utanför Östra Skolan på Storgatan.  

 

   

#Boulevard 

 
 
TantGlad

TantGlad

6 januari 2014 08:08

GODMORGON vännen!
Dom känner nog igen er för att ni är så gulliga och sympatiska tror jag *ler*
Cervera har mycket fint dom, och rätt bra priser åkso.
Hallongrottor som är så gott. Nu blev jag faktiskt lite sugen även om jag inte är nån gottegris, men ibland så.

Tittar in och önskar dig en fortsatt jättefin helg och varm kram till dig fina söta du!

http://TantGlad.bloggo.nu

Malin wiper

6 januari 2014 10:14

Du är alltid så snäll gulliga du ;) Dom hade 50% på många varor på Cervera och det var snygga saker. Lyckost du som inte är nån gottegris, här får man kämpa men nu är vi på banan och det känns som vi kan klara detta.

Ha en fin helg själv underbara du

Stor varm kram

 
Kenneth

Kenneth

6 januari 2014 12:21

Låter som ni hade en trevlig trip o fikabrödet såg riktigt smarrigt ut

http://rothvoss.se

Malin wiper

6 januari 2014 12:57

Ja det är alltid roligt att besöka deras Café

 
Annelie

Annelie

6 januari 2014 17:37

Snålvattnet rinner på mig här och nu.. *stygga dig Malin*.. ;-)
Märks man har triggat igång sötsuget rejält under jul och nyår,, är såå sugen på allt just nu... men måste lägga ner det igen,, för jag VILL / SKA INTE gå upp i vikt något mer än vad jag gjort under helgerna som varit.
Men, jag skulle nog aldritg klara av att köra 5:2-metoden.. ni är stronga.

Varma Kramar från ett grått Skåne...

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

6 januari 2014 18:36

Ja du det är inte lätt ;) Vi har varit utan sött nu sen i torsdags och det går bättre än jag trodde. Vi slarvade rejält under julen. Det är inte lika lätt att gå upp när man gått ner mycket som du gjort men man måste ändå se upp

Den metoden är inte alls så farlig för man får ju äta normalt dom flesta dagarna på veckan. Det tar dessutom bort sötsuget och jag känner det redan

Här har vi också grått

Ha en fin kväll goa vän
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards