Öppen Ridå

Alla inlägg den 6 januari 2014

Av Malin wiper - 6 januari 2014 13:00


        

 


  

Som andra mål i går på 5:2 dietens fastedag så åt min man en soppa med endast buljong och grönsaker, det blev mer än man trodde och bara 250 kcal, han blev jättemätt. Jag tog en smörgås utan smör med 100 g stekta champinjoner och ett kokt ägg det blev 200 kcal men jag blev för mätt så jag skall undvika bröd och bara äta sånt när jag går ut och fikar eller skall hem till nån. Margareta (vår inspirationskälla) har gett oss ett recept på en rätt som vi skall testa på vår andra fastedag på torsdag. Då lägger jag ut receptet och visar hur rätten ser ut färdig.  På eftermiddagen hade vi kvar att äta för drygt 200 kcal och min man lite mer.

 

 

 

 

Min smörgås

 

 

 

  

 


  

Dessa två vågar från 60-talet köpte jag på Habo Second hand i juli 2010 för endast 20 kr/st och hittills har dom stått som inredningsdetalj eftersom jag inte gillar att väga mig men nu är jag tvungen för att få en startvikt så vi har tagit varsin våg och den blå är min och den andra min mans...  Vågarna klarar upp till 120 kg och är som nya och rätt tunga och inte platta utan en rejäl höjd på dom. Min man väger rätt mycket för han är lång också. 


  

 

   

 

   

 

Vi fick i går nya råd från Margareta och det var att inte äta mer än 3 gånger på fastedagen. Helst bara 2 gånger för att undvika att trigga igång suget.  I går åt vi tre gånger för det känns lite svårt så här i början än om man inte är så hungrig som man trodde. Margareta sa också att man kan äta välling och gröt men då blir det bara två mål om dagen för det innehåller så pass många kalorier

 

 

Av Malin wiper - 6 januari 2014 08:00

  

Innan vi var framme till mamma (i lördags) så brukar vi göra en mellanlandning i Borås. Denna gång fikade vi på Boulevard Café och Bar. Cafét ligger inne i en galleria och här ser ni lite av det till vänster. När vi kom dit så blev vi så hjärtligt mottagna, dom känner igen oss varje gång trots att vi bara varit dit 5 gånger än så länge.


  

Jag tog tog en jättegod leverpastejsmörgås. Min man tog flera bilder på mig men ingen blev bra.


  

Mr T tog en köttbullssmörgås som smakade lika gott  

 

  

Cervera ligger också i gallerian  och där har vi köpt 3 presenter till personal som följt våra föräldrar den tid dom bott i den förra lägenheten, och dom har varit så fin mot föräldrarna. Nu hade vi en person till att handla åt och då passade jag på när vi var dit. 

 

     

Det blev ett sånt här fat som man kan ställa saker på bland annat liten kruka med blommor, eller liten vas med blommor och annan utsmyckning. Jag har två liknande själv men detta var tvåfärgat och ett annat märke. Dom finns även i andra höga former så man kan ha dom som godisskålar och då även med stearinljushållare. Till presenten la vi till två höga fina stearinljus och ett snyggt kort.  


  

Nybakad tårta där det rann bärsaft så läskande...    


  

Hallongrottor som är en av mina favoritkakor men just nu har jag inget sug och har gett mig sjutton på att klara av detta.  

 

i åkte hem från mamma så mellanlandade vi i Borås igen eftersom vi inte hade ätit nån mat. Vi hittade en jättefin Indisk Restaurang som jag skriver om senare i dag.  

  

I dag blir det promenad i grupp igen 14.00 men än så länge har inte gruppen blivit större än 4 personer...   men man vet aldrig om det dyker upp nån fler. Vi träffas i så fall utanför Östra Skolan på Storgatan.  

 

   

#Boulevard 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards