Öppen Ridå

Alla inlägg den 5 januari 2014

Av Malin wiper - 5 januari 2014 15:00

  

Jag har fått detta vackert inslagna paket och det tjusiga kortet av min blogg och fb vän Helene som bor i USA. Hon kommer ursprungligen från Småland. Jag blev så överraskad och glad för hennes gest.


  

Kolla in vilken vacker dekoration...  den skall hängas upp på en fin plats i vårt hem. Så annorlunda. Måste fråga henne vart man får tag på såna. Jag gillar lite magiska saker  


  

Inte nog med det utan jag fick ytterligare en och den också lika tjusig. Tusen tack snäll du.  


  

Sen fick jag ytterligare en sak i form av cupcakeformar som var jättesnygga. Än om jag inte äter sånt nu så skall jag ändå försöka mig på att baka såna så fort jag hinner och bjuda på. Du är väl för gullig Helene  


Jag fick denna kopp av henne för några år sedan som  kommer från hennes nätbutik Sisters Gift Company. Koppen står i min glasskåpshylla, Jag skall gå in där och köpa nåt så småningom för där finns jättefina saker


      

Så här fin ser koppen ut i närbild 

 


#Prydnader #USA #Kopp

Av Malin wiper - 5 januari 2014 13:45

  

picjoke.net  

 

 

 

Mr T här: 

 

  

Min brorson David Bergström Funck fyller 30 idag. Han och Lena har glatt vår lilla släkt med Emil som kollar läget på bilden.

 

 

Hipp hipp hurra...  

 

 

 

 

  

 

 


  



Han gillar lite olika stilar och här har jag valt Thomas Maguire & Fhiona Ennis

 

  

 

  

 

 

 

 

   

 

 


Av Malin wiper - 5 januari 2014 07:30

 

Små tomtar hängde på varje dörr hos dom boende, och det såg så fint och roligt ut


Vi åkte iväg till mamma i går för att fortsättas att rensa lite och denna gången i källaren. Syrran och svågern har gjort mycket sen vi var där sist och nu var det vår tur igen. Jag hade såna besvär med nacken när jag åkte så jag visste inte om vi skulle komma fram. Efter att ha tagit en alvedon och smort in mig med icegél så kom vi ändå iväg men jag kunde inte köra för jag var för uppspänd så min man fick köra både fram och tillbaka. Fast jag är glad att jag åkte för jag blev bättre i nacken sen,  Vi fick inte så mycket gjort som vi hade velat men några kartonger gick vi igenom. Hon har inte lika mycket plats nu när hon flyttat så vi måste göra oss av med en del. Sen umgicks vi med henne rätt mycket innan hon blev för trött och personalen la henne i sängen. Jag brukar hjälpa till att mata henne när jag är där och nu äter hon upp all mat även efterrätten, och personalen sa att ibland kan hon äta själv.   

 

    

När mamma lagt sig och vi rensat färdigt lite så frågade den gulliga personalen om vi ville ha kaffe. Dom satt in denna bricka i den fina och ombonade tv-rummet. Detta är andra gången vi blir bjudna på kaffe med bröd. Tyvärr så kunde vi inte äta av brödet denna gång för vi går ju på 5:2 dieten men för att inte verka otacksamma så tog vi med oss en kaka och en chokladbit hem så det såg ut som vi ätit lite av det i alla fall...    

 

     

Min man hade bakat 2 st morotskakor med topping som vi tog med till personal och dom boenden. Jag själv kunde inte baka för nacken var för uppspänd och min man är minst lika bra på att baka och laga mat 

 

     

Syrrans katt Nisse. Vi var till dom för att hämta lite nattkläder och annat som syrran köpt till mamma som vi skulle lämna över.  

 

 

Vi träffade också hunden Axa men bilderna blev lite otydliga. Härligt att få krama om dom fina djuren lite  

 

Vi kom hem rätt sent för vi gick ut och åt i Borås innan vi åkte hem men det skriver jag om senare 

 

I dag går vi på vår första fastedag i 5:2 dieten men tack och lov så får jag äta 500 kcal och min man 600 kcal eftersom män får äta lite mer än kvinnor. Jag har en lista på hur många kalorier det är i olika livsmedel. När man tar såna här fastedagar så repareras cellerna påstås det. Man skall undvika att äta proteiner dom två fastedagarna så mycket man kan. I går var jag så hungrig på kvällen men då skivade jag upp två champinjoner och åt två avlånga små tomater och sen var jag nöjd. vi har ju vår fb vän Margareta som är vår Coach som vi kan fråga när vi undrar över nåt. Hon har själv gått ner 20 kg på denna metod och hon mår toppen.  I dag går vi ut på vår tredje gruppromenad.

 

 

 

      

 

   

#Morotskaka  #Hund #Katt #Nacken

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards