Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 december 2013

Björn J`son Lindh!

Av Malin wiper - 22 december 2013 09:02

Tyvärr har Björn J´son Lind gått ur tiden 69 år gammal efter lång tids sjukdom. Det känns jättesorgligt och många av ens idoler som man växt upp med försvinner och det börjar kännas tomt. Denna låt Brusa Högre Lilla Å är så vacker så jag valde den av alla hans verk. Dödsorsaken var en hjärntumör. Hans fru sa att han ville spela in i det sista och jag tänker på hans familj i jul. 

 

 

Examiner

 

Han föddes 1944 i Arvika, Värmlands län och dog i går i Nora bergslagsförsamling, Örebro län. Han var en svensk pianist, flöjtist och kompositör. Björn komponerade även musik till filmer bland annat Mannen på taket från 1976, regisserad av Bo Widerberg, och Jägarna 1996, regisserad av Kjell Sundvall. Lindh tilldelades Cornelis Vreeswijk-stipendiet 1993. Klicka här för att läsa mer om honom

 

     

Min sons pappa dog för snart 2 år sedan och jag kom ihåg att han gillade Björn J´son Lindhs musik till tusen och Arne spelade själv både flöjt och saxofon i storband och andra mindre band. Arne dog i cancer och nu hörde jag att var tredje person dör i cancer och det är skrämmande vad det har ökat. Det beror ju naturligtvis på nåt i vår miljö om jag får gissa. Arne skulle nu ha varit lika gammal som Björn J´son Lindh. Jag har själv svårt att förlika mig med döden och känner stor sorg när människor går bort för tidigt. Numera känner man sig inte odödlig som när man var ung. Jag tänker ofta på min ungdomsväninna Monica som dog i cancer endast 40 år gammal, hon efterlämnade man och två små barn.  

 

   

Vila i frid du fantastiska musiker som man fått njuta av i många år. Din musik kommer att leva vidare. 


 

#Björn #Brusa 

 
 
ansepanse

ansepanse

22 december 2013 10:44

jo, hans musik kommer att leva vidare
R I P Björn
GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR
till dig och din man
kramar <3

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

22 december 2013 11:36

Ja du det kommer den säkerligen att göra

God Jul själv och ett Gott Nytt År till dig och din familj
Min man hälsar

kramar

 
TantGlad

TantGlad

22 december 2013 12:18

Så tragiskt med sjukdomar. R.I.P
SÅ FINT DU GJORT I DIN BLOGG!!!
Tittar in och önskar dig en jättefin jul och......

God Jul
&
Gott Nytt År.

Kraaaaaaaaam från mig!

http://TantGlad.bloggo.nu

Malin wiper

22 december 2013 12:29

Håller med. Kul att du gillar att jag gjort julfint ;)

God Jul & Ett Gott Nytt År till dig också och din familj

Kraaaaaaaaaaaaaaaam

 
Ingen bild

SmålandsJenny

22 december 2013 17:11

Cancer är för jävligt. Vet många som har förlorat kampen mot den sjukdomen. Och lär nog förlora fler är jag rädd. Skrämmande.

Malin wiper

22 december 2013 17:56

Håller med, vilken hemsk sjukdom. Det är många som förlorar kampen även på grund av den tuffa behandlingen som känns skrämmande. Det är lika bra att ta en dag i taget och leva i nuet

Ha en skön Kväll Jenny
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards