Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 november 2013

Vårdcentralen i Vaggeryd!

Av Malin wiper - 15 november 2013 12:15

    

Jag fick tid på Vårdcentralen 10.40 eftersom jag inte blir av med halsontet, torrhostan, tröttheten och febern som vandrar upp 0ch ner. Det har hållit på i omgångar sen 23 september. Vårdcentralen ligger lite för långt från centrum så det är svårt för dom som inte har bil.  

 

    

Här satt jag och väntade och läste en tidning. Det var helt tomt i väntrummet och jag fick komma in före utsatt tid. Läkaren  kom ursprungligen från Danmark,  jag gillar verkligen danska språket och han var väldigt trevlig och skickade mig till sköterskan på provtagning direkt. Allt såg bra ut från blodvärde, sänkan och halsodlingen och då undrar man ju varför man mår så dåligt. Han sa att det kan vara virus men ville ändå remittera mig till lungröntgen (får kallelse) för säkerhets skull så jag blev verkligen väl omhändertagen.

 

 

Det känns ju som en konstig förkylning där även snuva kommer och går men jag har funderat lite och det kan ju också vara min doftallergi som ställer till det. Sen vi flyttade hit har jag blivit sämre i halsen och på ögonen. Det tror jag beror på att dom använder Comfort sköljmedel och det i stora doser. Dörren till källaren där tvättstugan finns stängs aldrig fast den skall låsas så lukten tränger upp i trappuppgången. Mina väninnor känner också lukten när dom kommer hit. Sköljmedel skall bara användas på vissa kläder och i liten dos.  

 

   

Nu är jag hemma och skall ta det lugnt och bara kolla på nån film och min man skall göra en korvsoppa som man får njuta av. Ha en fin dag kära bloggläsare. 

 

Kom ni ihåg denna serien "Doktorn kan komma"

 


 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

15 november 2013 12:44

Hej
Men oj då är du inte av med förkylningen ännu. Jobbigt tur vi har våra vårdcentrale., De danska läkarna är jättebra tycker jag med har haft en hos oss också i många år. Bra du får kolla upp lungorna man vet aldrig va man fått! besvärligt om du är allergisk mot vissa dofter Comfort sa du ja den kör jag med också gillar den doften gör jag, Ha en bra dag och krya på dig

http://filifjonkan.se-bloggplatsen.se

Malin wiper

15 november 2013 12:50

Använder man normal dos av Comfort så är det inte så farligt men många vräker på för mycket tyvärr.

Kul att ni också har en bra dansk läkare hos er. Att bli bra bemött betyder jättemycket.

Tack för din omtanke
Ha en fin dag själv
kramar

 
Ingen bild

SmålandsJenny

15 november 2013 16:57

Vårdcentralen såg sig lik ut. Håller med att den ligger lite off.

Malin wiper

15 november 2013 18:57

Ja du där har inte hänt mycket utanpå men dom har gjort fint inne med nya möbler. Det finns dom som kämpar för att få vårdcentralen mer mot centrum.

Hoppas du får en fin helg
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards