Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2013

Ricky Shayne och ett besök hos mamma...

Av Malin wiper - 29 oktober 2013 07:45

   


När  man inte har långt kvar från Borås till Skene så dyker man på detta blickfång. Denna gång stannade vi så jag fick fota. Dom som hittat på detta klär om dockorna till andra kläder på jul, påsk och andra tillfällen. Det ser så roligt ut från vägen och man piggnar till lite när man har nåt att kolla på

 

  

En färgstark cykel stod utanför serviceboendet där mamma bor. Jag tog inte många bilder denna gång och vi stannade inte i Borås.


    

Förutom att rensa lite inför flytt så drog jag omkring mamma lite i korridorerna. Hon fryser så hemskt så det är svårt att ta henne med ut numera utom på sommaren fast då får vi ta på henne både kappa och mössa. Jag hann umgås med henne lite också vid maten och  blev så paff och glad när hon helt plötsligt sa: Tack så mycket, det var gott. När hon säger hela meningar korrekt så blir man så glad för annars ramlar orden på varandra. Vid ett tillfälle så tittade hon på mig och satt upp handen mot mitt ansikte för att smeka kinden, då blev jag jätterörd ...  Att få lite kontakt med henne ibland betyder jättemycket. 

 

      

Ricky Shayne med "Mamy Blue". Det finns hur många versioner som helst av denna låt. Klicka här för att komma in på hans hemsida. Ricky Shayne föddes 1944 i Kairo. Han är en fransk sångare som var framgångsrik under 1970-talet i Tyskland. 



Klicka här för att höra en annan version av låten. Klicka här för version 3 av låten. Klicka här för version 4 av låten. Klicka här för ytterligare en version. Klicka här för version 5. Klicka här för version 6. Klicka här för en jazzigare version. Klicka här för version 8 av låten. Klicka här för en discoversion av låten.  

 

Det regnade rätt mycket i går kväll och det blåste rejält på kvällen men sen kom det av sig och nu på morognen är det lugnt. Vi var ju mitt uppe i "Gudrun" när det begav sig, det var en hemsk natt. Det blev en hel del förstört på vårt hus då och man tordes knappt sova. I södra sverige så var det klass 3 varning precis som vid Gudrun. I dag skall jag till frissan "akut"...  berättar mer senare. 

 

 

 


 
 
Janne

Janne

29 oktober 2013 10:13

Morron! Roligt med ett lite udda spex med dessa dockor. Kul! Här har det kommit 21mm regn i natt men ingen storm. ha det bra !

http://skurhinken.blogspot.se

Malin wiper

29 oktober 2013 11:36

Ja du det livar upp. Vad mycket regn ni fått. Här samlas det inte så mycket som på andra ställen.

Ha en fin dag

 
Annelie

Annelie

29 oktober 2013 11:49

Förstår att den lilla beröringen din mamma gjorde måste ha varit härligt, hon kände kanske igen dig just den stunden.. <3

Varma med blåsiga kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

29 oktober 2013 13:14

Där satt du det mitt i prick för så var det

Ha en skön dag goa du
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards