Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2013

Tårtbit, höstlöv och lite annat....

Av Malin wiper - 9 oktober 2013 15:30

  

Detta är första dagen sen i fredags som jag känner att jag längtar efter att komma utanför dörren. Tog bilen för säkerhets skull. Tråkigt att vi inte satt på navkapslar när vi bytte till sommardäcken, det ser inte snyggt ut. Hostan är värst och jag är rätt hes men jag har fått tips av fb vänner som jag skall testa. Det är inte så kallt ute och är vindstilla så det kändes behagligt. Jag parkerade bilden i närheten av min mans arbete och han kom ut och pratade lite. Han tyckte det var bra att jag tog bilen för han tyckte jag såg lite tagen ut. 

 

     

På torget var det verkligen höstlikt och vackert med alla färger. Det kändes som ett stort lugn och löven svävade omkring på vissa ställen.                                                        

 

  

Det är i alla fall ingen som sitter ute nu varken i parken eller på uteserveringen.  

 

     

Jag undrar om dom håller på med att frakta bort bänkarna i parkdelen eftersom dom står som i en klunga. Hösten är min bästa årstid så vackert och luften är så lätt att andas. 

 

Violinisten David Garrett med "New Day". Vackert stycke till höstbilder. Han är en av mina favoritviolinister.    

  

  

  

Jag kände att jag behövde lite tröst...  så när jag såg en tårta som var översållad av vit hyvlad choklad och fantastisk fyllning så kapitulerade jag...  Den var otroligt god...  och jag satt där och njöt i min skröplighet. Det känns ändå som att jag håller på att bli bättre men nån tjejkväll blir det inte denna vecka heller men förhoppningsvis nästa vecka för nu längtar jag efter att tjejerna kommer och vi har lite kul. 

 

    

Jag köpte med mig lite matbröd i form av två fyrkantiga surdegsbröd och en fiberpaulin med tranbär.  

 

    

Det blev inte mer gjort men jag kom i alla fall ut och det kändes jätteskönt.  

  
 
 
 
TantGlad

TantGlad

9 oktober 2013 15:56

Ååååå....så fin header du hade, så fint och höstligt. Ljuv musik spelar du åkso, och som alltid lika trevligt här hos dig med fina roliga och spännande bilder.
Önskar dig en fortsatt jättefin kväll nu vännen.
Varm höstkram från mig!

http://TantGlad.bloggo.nu

Malin wiper

9 oktober 2013 17:53

Du är så snäll och gullig TantGlad ;)

Det är så roligt när du tittar in.

Ha en jättefin kväll själv
Varma höstkramar tillbaka

 
TjockMorsan

TjockMorsan

9 oktober 2013 19:06

Skönt att höra att du är på bättringsvägen. Förstår att det var härligt att få komma ut en stund och andas lite friskluft och den där tårtbiten var du verkligen värd. Den såg attans god ut! Nu rinner snålvattnet minsann ;)

KramKram!♥

http://tjockmorsansblogg.blogspot.se

Malin wiper

10 oktober 2013 09:14

Ja du det var härligt. Tyvärr vill det inte ge sig i halsen men det kan sitta i länge har jag hört. Tårtbiten var underbart god ;))

Ha en fin dag
kramar

 
skrivmoster

skrivmoster

10 oktober 2013 11:15

"De ska va gött å leva" ... så tårtbiten var i sin ordning!! Jag smällde också i mig en när vi var in till stan ... !!

Hoppas att du snart känner dig bättre och får njuta av promenader och annat som du brukar göra. Förkylningar som är långdragna tar på krafterna.
>Kram till dig vännen!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

10 oktober 2013 13:47

Det var bra skrivet och så sant ;)) Livet är för kort för att inte unna sig nåt. Som du säger så tar den på krafterna men jag kan ändå göra lite hemma.

Ha en fortsatt fin dag vännen
stor kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards