Öppen Ridå

Alla inlägg den 29 september 2013

Av Malin wiper - 29 september 2013 11:30

  

Vi åkte iväg i går för att träffa skrivmoster och hennes man i Ölmstad där Kryssets Lanthandel hade lite evenemang men vi kom bara till Jönköping när jag kände att jag inte orkade. Jag vaknade med halsont, ont i örongen och en förlamande trötthet. Vi ringde våra vänner och dom mådde inte heller så bra och sa att det blåste och var kallt där så dom gick hem. Vi åkte ändå till Huskvarna för att handla lite på Rosens Parfym som ligger inne i Rosengallerian. Jag har fått slut på en massa produkter som jag helst vill köpa hos dom. Det är ett toppenställe som har lite mer än andra och även sånt som inte andra för längre. 


  

Här står min man och kollar om det är nåt han behöver också. Det är två kvinnor som arbetar där och dom är alltid jättetrevliga och hjälpsamma. Klicka här för att se vad jag skrev om dom i augusti 2012


  

Jag fick ta en bild på kvinnan som jobbade där och som vi träffat många gånger genom åren. Klicka här för att läsa om båda kvinnorna i en tidning


  

Jag kom precis då dom hade ett helt bord fullt med sånt som var nedsatt med 50%. Jag hade fått slut på så mycket och nu fick jag två produkter för ett pris.  


       


Jag brukar ibland använda en täckande kräm och dom hade precis den på rea, den kommer från max Factor och skall utgå så jag köpte 2 st för ett pris. Sen köpte jag en lite fetare ögonskugga på stift. Den bestod av en skugga på vardera sida. Den ena är lite vinröd och den andra grönturkos och kommer också från Max FactorSmokey eye effect också den halva priset. Dom har även Hydracolor läppstift/läppbalsam som kostar bara 55 kr och är en det bästa jag haft. 


  

Dessa hade dom också rea på så jag köpte en schampoo och en bodylotion. Den heter Woman by Gosh och luktar bara gott men inte starkt. Jag är allergisk mot vissa parfymer så jag måste alltid lukta.   


  

Här håller min man fram ett hårvatten som heter Keratin. Det är sånt som männen hade förr men då fanns dom bara i glasflaska. Min man vann en flaska Keratin när han var barn i en skidtävling och det var konstigt pris att ge ett barn. När prisutdelaren lämnade över den så gled den ur min mans händer och föll i marmorgolvet och då var den sagan all...  . Klicka här för att läsa om vad det står om detta hårvatten. 


  

Jättelånga och stora fotfilar (Vitry fotfil) som skall vara nåt extra och därför kostar dom 169 kr.  


  

Detta flygblad satt utanför Parfymeriet.           



Sen åkte vi hem för jag orkade inte gå omkring och det var tur för när jag kom hem så hade jag feber så det var därför jag var så trött. Jag har nyst som en galning. Detta är en förkylning som många har och när man tror den börjar ge sig av så dyker den upp igen.  

 

 

 

 


Johnny Cash med Sunday Morning Coming Down.


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards