Öppen Ridå

Alla inlägg den 12 september 2013

Av Malin wiper - 12 september 2013 07:00

 

Syrran ringde och sa att nu vill dom tvångsförflytta pensionärerna på mammas boende, dom som blivit för dåliga eftersom  det kommit in nya piggare pensionärer som bara behöver hemtjänst, dom som behöver hjälp dygnet runt kommer inte att få nån. Däribland mamma som har bott där i 13 år och pappa i 7 år innan han gick bort. Hon har hyreskontrakt och besittningsrätt men det verkar inte hjälpa. Jag har själv arbetat inom vården ett antal år och vet att man inte skall flytta äldre för det klarar dom inte. Mamma har nyss flyttat två gånger på grund av reparation av lägenheter i det hus hon bor i, och då blev hon så orolig så dom fick ge henne extra lugnade. Det finns ingen trygghet längre utan Sverige har blivit känslokallt och obehagligt. Det är så vidrigt så jag mår illa... . 

 

   

Det var inte länge sen jag satt i ett möte ang detta och då sa den ansvariga att vårdtagarna inte behövde flytta för man kan inte tvinga nån utan då var dom tvungna att ha personal till dom som inte kunde klara sig själva utan dygnet runthjälp, där ser man vad det blev av det löftet. Nu blir det ett möte igen nästa vecka. Känns som detta aldrig tar slut, och man måste kämpa med näbbar och klor för att inte ens föräldrar skall fara illa. Sånt som var självklart förut är inte det längre och gränserna för vad man kan göra med en människa har flyttats fram. Hela samhällsapparaten håller på att krackelera. Det som byggts upp rivs ner med rasande fart både inom skola, vård och omsorg. 

 

 

Tack för ordet

     

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards