Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 september 2013

Olssons lågprisvaruhus i Jönköping....

Av Malin wiper - 6 september 2013 15:00

          

Vi har haft såna här gröna hissgardiner i vardagsrumsfönstren sen vi flyttade hit för 1,5 år sedan och nu var det dags att köpa ett ombyte men eftersom det är så många färger i rummet så tänkte jag att nåt lite kallare skulle passa eftersom vi har ett skåp och en tv bänk som är svarta och vita.  Inga av våra gardiner vi hade i huset passar i denna lägenhets fönster tyvärr.  Än om jag skulle sy om dom så funkar inte färgerna. 


  

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild


  

såg detta karttyg på Tygfabriken i Junexhuset sist jag var dit. Där är det ju också lite inslag av svart och grått.  

 

 


Ett exempel på hissmusik...    lite själsdödande...    

 

 

 

  

  

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild. Lite annorlunda med ett spänne på banden och inte som det brukade då man knyter en rosett nedtill. Detta såg lite tuffare ut. Färdig hissgardin i lite blågrått. 

 

    

Denna hissgardin skulle kanske också passa i vårt vardagsrum. Klicka här för att se vart jag hittade bilden. Sidan heter Anettes Syservice, och har massor av fint att kolla på. 

 

   

Nu har vi hittat passande hissgardiner på Olssons lågprisvaruhus och det är tack vare min väninna A-G som tipsade om stället.... Dom har köpt en del mattor och lite annat där. 


   

Klicka här för att komma in på lågprisvaruhusets hemsida 

   

 

 

       

Vi skall åka dit igen för det fanns hur mycket som helst där. Kläder var det en uppskö av och mycket annat. 

 

     

Så här ser färgerna ut på nära håll, randigt i mörkblått, ljusblått, ljusbeige och mörkbeige. det blev både ljusare i rummet och lite mer dämpat.  Vi har så mycket färger i tyger, kuddar och annat så det blev lite för mycket med dom gröna gardinerna. Jag vill inte ha gardinlängder i dessa fönster som inte är så stora för då blir det lite för instängt och, det gillar jag inte. 

 

   

Theatre Curtains.  

 

 


 
 
Janne

Janne

9 september 2013 08:12

Morron ! Tittar in och läser lite om Olsson. Ha det bra !

http://skurhinken.blogspot.se

Malin wiper

9 september 2013 11:33

Hej Janne!

Ha det bra själv
Hälsning
Malin

 
TantGlad

TantGlad

9 september 2013 09:18

Hejsan!
Det är roligt med gardiner och man vill ju det ska passa och kännas bra. Snygga hissgardiner du visar.
Hissmusiken var ju lättsam och rolig. Man spänner liksom av då man åker hiss. Själv så tänker jag alltid så här: TÄNK OM HISSEN STANNAR OCH JAG FASTNAR HÄR!
Hursomhellst är det måndag och ny vecka.
Önskar dig en fin sån!
Varm varm kram från mig!

http://TantGlad.bloggo.nu

Malin wiper

9 september 2013 11:34

Kul att du gillar hissgardinerna. Det passar nästan bara med sånt i vårt vardagsrum för jag vill ha in så mycket ljus som möjligt.

Jag har själv blivit fast i hissar flera gånger så jag undviker dom.

Ha en jättefin vecka själv goa du
kramar

 
Helga

Helga

9 september 2013 09:25

Det är alltid roligt att fixa hemma och ändra om. Det blir jättefint med den gardinen tror jag!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

9 september 2013 11:35

Det är det verkligen och vi har måst ändra mycket på grund av att vi flyttade och det var även dags att byta ut lite.

Ha en skön dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards