Öppen Ridå

Alla inlägg den 31 augusti 2013

Av Malin wiper - 31 augusti 2013 17:30

  

Här är jag på väg ner till samhället för att bevista Vaggerydsdagen och ser denna Londontaxi som jag fotat förut en gång när den stod parkerad på en gård. Den är verkligen ett härligt inslag i trafikbilden. Min man hade gått ner tidigare för att fota lite på sin arbetsplats "Magnisa stuga". Det var utställningar i stugan också som jag inte hade möjlighet att se när jag var dit för det var så mycket folk så man kom knappt fram. Min man har tagit bilder på utställningen som jag får senare att skriva om.


  

Det var fullt med folk som satt och fikade utanför huset och det kom fler hela tiden 


  

Svedeseträdet ni ser på verandan lottades ut under dagen. Det är värt flera tusen och den räknas som en rockhängare. På Svenssons i Lammhult så kostar den 3.160 kr.


  

Inomhus värmdes det upp ostkakor som hade en strykande åtgång. Till dom serverades sylt och grädde.


     

Framför utefiket så stod denna fina hund och väckte uppmärksamhet. Det såg så gulligt ut... 

  

  

Vädret var tryckande och ca 16 grader men vi fick inget störtregn utan bara lite småskurar.  

 

   

Kunde heller inte låta bli att fota denna väska som hade lite "Flower power" mönster.


     

Utanför City skor spelade dessa musiker som även spelade förra året. Dom är jätteskickliga musiker och man njuter av deras musikalitet.

  

Jag filmade dom när dom spelade en låt som jag gillar. Dom var ännu bättre i verkligheten än jag kunde få fram. 

 

    

Klicka här för att se vart jag hittat bilden på denna Cajón. Gruppen använder sig av en sån. Tyvärr missade jag att fråga vad gruppen heter. Cajón är ett peruanskt slagverksinstrument i form av en låda. Man spelar med händerna på framsidan av cajónen, oftast medans man sitter ovanpå lådan. Klicka här för att se vad en sån kan kosta. Klicka här för att läsa mer om detta instrument som jag tycker är så kul att det fått sån genomslagskraft.  

 

 

Fortsättning följer....................................

  

Av Malin wiper - 31 augusti 2013 08:00

    

Picjok

  



                



Som ni ser så fyller Mr T år i dag (inte jämna år) så vi skall ha en njutningsfull dag ihop. Jag hade tänkt överraska honom med lunch ute på Vaggerydsdagen men i går hade jag feber så har den inte gått ner i dag så kommer jag inte ut. Du är guld värd...     Grattis på födelsedagen!  

 

  

Jag har köpt varsin sån här läcker bakelse på Ritz för att överraska min man med. Fast vi skall inte äta sånt egentligen men jag kunde inte låta bli...   

 

    

Sen skall han skrapa lotter  som han fått. 

 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards