Öppen Ridå

Alla inlägg den 29 augusti 2013

Av Malin wiper - 29 augusti 2013 14:30

  

I onsdags när jag var ute på galej så hann jag inte laga mat så när min man kom hem så gick vi till vår eminenta restaurang "Spis" som vi varit på en gång förut och en annan gång tog vi take away.  

 

Klicka här för att komma in på Restaurang Spis hemsida.


  

Till maten tog vi en flaska med läskande kallt vatten.  

 

Salladen var fantastiskt god och dom hade bruna bönor som var inlagda i ättika som min man sa var en fräsch smak på som piffade upp bönorna.    

 

Vi tog Nybakt kräft & räkpaté med en supergod vitvinssås och ris till. Jag har inte ätit paté så många gånger men denna var den godaste jag ätit och så sa min man också.   


  

Tog en bild genom rutan ut mot den fina uteplatsen. 


  

Efter maten tog vi en kopp gott kaffe med en hembakt kaka som var jättegod och lagomt stor.

 

 

 

Av Malin wiper - 29 augusti 2013 08:00

  

I går när jag var på väg ut till samhället så ringde Barbro. Hon hade varit på resa till sin hemstad Nynäshamn i helgen och träffat sina vänner där. Hon följde med mig ut och vi tog en fika på Ritz Konditori där det var fullt med folk som satt och njöt i solen.


       


Bredvid Ritz så ligger Salong Hon & Han Frisör Interiör och dom har en fin bänk utanför som är dekorerad där man kan slå sig ner  om man så vill. Det låg en kungakrona på en filt och jag kände för att spexa lite så Barbro fotade mig när jag krönte mig själv....  


  

Kronan är en av deras nyss hemkomna höstnyheter.  Jag antar att man bara kan ha den till prydnad eller sätta en blomkruka inne i kronan och låta den slingra sig lite.  


  

En Mini Cooper Cab susar förbi  men då blev det ingen bra bild för det är så vildvuxet i parkdelen.



  

Här blev det en bättre bild. Klicka här för att läsa om Mini Cooper Cab. Jag tycker själv att det är en jätteläcker bil som jag själv inte skulle ha nåt emot att ha.


  

Hon som ägde bilen hade en jättekul väska med en liknande bil på som motiv. Hon kom fram till vårt bord för hon kände Inger som hade slagit sig ner hos oss på Cafét. Det var toppenväder så det var full rulle på torget. Även i parkdelen satt det  en del folk. 

 

     

Klicka här för att se vart jag hittade bilden på denna väska


       


                           

 

   

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards