Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2013

Acleja, Ritz och en enögd katt....

Av Malin wiper - 24 augusti 2013 10:00

  

  

Här följer lite bilder jag tagit på sista tiden nere i samhället. Det är på upphällningen vad gäller blommor runt torget men fortfarande finns det några guldkorn kvar.


  

En dag gick jag likt en skygg  "Garbo" in till samhället för att ta mig en fika i mitt egna tysta sällskap. Ibland känner jag för att vara helt ensam och bara vara. Jag är både utåtriktad och inbunden, hur det nu går ihop...  


        

Lite av Ritz godsaker att dregla över.  


  

En katt smög sig graciöst vid sidan av en häck, och tycktes inte ta nån notis om mig. Jag började fota och såg sen att katten mist ett öga och funderade på vad jag skulle göra men katten verkade må bra och såg inte ut att lida och när jag tittade närmare så var hålet där ögat satt förut fint läkt men jag blev ändå rörd av synen, och stod kvar en lång stund och kollade in katten som sen strök sig mot mitt ben.   


  

Acleja Blomsterhandel är en fröjd för ögat så  jag kan gå där och botanisera och drömma mig bort en lång stund. Christian som driver butiken hade kommit tillbaka från en härlig semestern. Jag frågade om höstens trender och han sa att det kommer mycket i koppartoner, mässing och lite mörkare gröna färger. Han hade varit på mässa och sett saker som kommer under dom närmaste åren  bl.a krukor med blommönster, även fjärilar kommer att smyga sig in. Fast det kommer ändå att finnas vita och svarta krukor som alltid är en bas. 

 

     

Här en av dom nya kruksorterna som kommit hem, dom skiftar i koppar. 

  

Dom har fått hem fjäderlätta små vaser från Mica. Snyggt med endast en blomma.    

 

   

Detta kunde jag inte låta bli att fota när jag gick förbi ett hus. Ännu läckrare i verkligheten.      

 

 

Lite vackert kylslaget med Vangelis.

 
 
Kenneth

Kenneth

24 augusti 2013 15:54

fina bilder

http://rothvoss.blogspot.se

Malin wiper

24 augusti 2013 20:30

Mr T här: Tycker också hon tar goa bilder, Frugan hälsar...

 
Annelie

Annelie

24 augusti 2013 21:12

Heeejjjj gumman.. :-D

Ja du, detta med att gå ut på kondis själv händer mig också då och då,, då blir jag sittandes ganska så länge och kikar på folk och har man tur så kanske man slänger ett ord med någon annan gäst. :-)

Djur är fantastiska att klara sig handikappade.. men det är som du skriver,, det gör ont i en.

Ha det bäst och sköt nu om dig.. // Många kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

25 augusti 2013 09:37

Mr T här: Malin hälsar och jag pysslar om henne. Ha en go söndag...

 
TantGlad

TantGlad

25 augusti 2013 06:33

Hej vännen!
Jag är som dig då jag läser att du tycker om att vara ensam ibland fast du gillar fattade jag vara bland mycket människor åkso. Jag tycker om egentid och det fast jag inga barn har. Jag tycker om att strosa runt bland affärer och bara vara och känna mig fint klädd. Att ta en fika och bara vara och koppla av. Det är skönt ibland.

Villka fina bilder på både blommor och saker. Och DU....Villken kollosalt vacker fuchia. Jag kan förstå den är mäktigare när man får se den på riktigt...ja woooooow.
Ha nu en jättefin söndag och tack för den sköna filmen med den behagliga mjuka musiken.
Varm go kram till dig!

http://TantGlad.bloggo.nu

Malin wiper

25 augusti 2013 09:30

Mr T här: Malin tackar och hälsar, må gott denna sköna söndag...:D

 
Helga

Helga

26 augusti 2013 01:44

Du skriver alltid så trevliga inlägg - de känns nästan som om man varit med...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

27 augusti 2013 07:22

Tack snälla du. Vad glad jag blir.

Ha en skön tisdag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards