Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2013

Kylskåp, Lewis Carroll, och ett fantastiskt moln..............

Av Malin wiper - 22 augusti 2013 07:00

       

För några dagar sen så såg vi ett jättestort moln som min man var tvungen att gå ut och fota.  Det såg ut som ett berg eller fjäll. 

 


  

Under min bloggvila har vi fått en ny kyl och frys av vårt bostadsbolag VSBo eftersom gummeringen på det gamla hade börjat släppa och rätt som det var så stod dörrarna öppna till både kyl och frys. Det går så fort att få åtgärdat saker när man säger till så dom kom bara några dagar efter och bar upp det nya. 


  

Dom skulle komma tillbaka senare och bära ut det gamla som vi först tömde, frostade av och rengjorde.                     


     

Så här fint ser det nya ut. Det rymde mer än det gamla och är av märket Huskvarna. 

 

        

Fint och fräscht inuti.


      

Lewis Carrol som myntade detta uttryck föddes 27 januari 1832 i Daresbury, Cheshire, dog 14 januari 1898 i Guildford, Surrey. Han var en brittisk författare, matematiker, logiker och amatörfotograf. Han är mest känd för boken Alice i Underlandet och hågkommen för sin litterära stil som baserades på nonsens. Hans böcker och poem är karakteriserande av ordlekar, fantastiska infall och logiska kullerbyttor. Denna magnettavla hade jag satt på sidan om den gamala kyl och frysen och det är en present. Klicka här för att komma in på en sida där hans böcker finns och en del betygsatta. 

 

     

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild 

 

Det kommer att komma flera förskrivna och tidsinställda inlägg några dagar framöver, som redan var klara. Jag  kände tydligt när jag började blogga igen att jag behöver vara ledig från bloggen en längre tid och även på facebook, det kan bli upp till en månad. Det sa helt enkelt...      

 


 


 

 
 
Ingen bild

Pea

22 augusti 2013 10:58

Så skönt när det ordnar sig så snabbt med kyl och frys. Fint är det också! Vi har också kyl och frys från Huskvarna. Mycket bra (ta i trä!). Vila och ta väl hand om dej, vännen!
Kram!

Malin wiper

23 augusti 2013 13:32

Mr T här: Frugan hälsar och tackar...ha det gott du också...

 
Kenneth

Kenneth

22 augusti 2013 14:52

Skönt o få nytt o fräscht :)

http://rothvoss.blogspot.se

Malin wiper

23 augusti 2013 13:31

Mr T här: Det var skönare än vi väntat oss. Man hade ju vant sig lite med "gammskåpet"...

 
Maya

Maya

24 augusti 2013 23:21

Vilket fint kyl-& frysskåp. Lite tur i oturen, Ni får nytt och fint sådant ;) Vi har också nya kyl- & frysskåp, fullstora. Supernöjda.

Gillar citatet. Tycker väldigt mycket om citat. Och lite onödig kuriosa jag har en vän som bor i just Guildsford, Surrey i England.

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

25 augusti 2013 09:32

Mr T här: Vad kul med den engelska vännen, har du varit där någon gång?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards