Öppen Ridå

Alla inlägg den 9 augusti 2013

Av Malin wiper - 9 augusti 2013 16:30

  

I förmiddags så tog jag mig en ensam promenad i omgivningarna för att få lite mer energi och kraft. Det fina vädret har kommit tillbaka än om det fortfarande är tryckande och det skulle behövas lite mer regn. 


  

Kände för en fika när jag gick förbi torget. Innan gick jag in på ICA:s spelbutik och skrev ner en lottorad som gäller en vecka. Hoppas kan man alltid. 


  

Torghandeln var i full gång och jag såg att dom fortfarande sålde jordgubbar. Man märker att det varit en solig och fin sommar för folk har verkligen varit ute och på torget har det varit full rörelse och på Ritz har det suttit fullt med folk varje dag och njutit.


  

Jag blir lyrisk varje gång jag går förbi detta hus och allrahelst när det hänger tvätt som rör sig i vinden.


  

Gick sen in och kollade lite på Acleja Blomsterhandel. Jag gick även in på City skor för att fota höstens herrskor men det inlägget är inte klart än.  


  

    

  

   

På anslagstavlan utanför ICA så hängde bl.a denna filmaffish som visar att snart börjar dom visa film på Folkets Hus igen. Filmen visas 25 augusti 18.00 och biljettpriset är 80 kr. Numera kör dom både digitalt ljud och bild. Klicka här för att komma in på Folkets hus hemsida. Klicka här för att läsa om filmen.


  

 

 

 

  

 

Eller stormig............    

   

Av Malin wiper - 9 augusti 2013 08:00

  

Jag var och hämtade min man på hans arbete häromdan, solen sken och även han...  Tänk att få arbeta på en sån fin arbetsplats som denna Magnisa stuga, inte undra på att han trivs som fisken i vattnet.


  

Så här ser Ritz Konditori och torget ut numera men så har det inte alltid gjort som ni kommer att se längre ner i inlägget.  



    

Baksidan av huset 

 

    

Förr i tiden såg det ut så här med två hotell (Stora och Rosander),  en möbelaffär, bokhandel, kiosk mm. Detta är baksidan och man vet inte om det fanns nåt torg framför som det nu finns framför Ritz. Har fått låna bilder från Waggeryds Museiförening. 

 

 

Ytterligare en bild jag fått låna av Waggeryds Museiförening. Det ser så vackert ut så man blöder nästan när man tänker på att denna vackra huslänga  revs. Det var väl antagligen för dyrt att renovera och dom ville göra ett modernt centrum. Tyvärr så är det nya huset inte vackert så det är tur att vi har sånt bra fik, frisering och andra aktiviteter i huset som uppväger.

 

  

Blomstrande balkonger. Det är VSBo som äger huset, vi bor också i ett av deras hus.


 

Utanför Acleja blomsterhandel


  

Kunde inte låta bli att fota denna lilla roliga "sparkcykel" eller vad den kallas för som stod utanför vårt "Video Hollywood" när jag skulle lämna tillbaka lånefilmer. Den såg så gullig ut



 


Betuttad= kär i   

 

 

Det känns lite märkligt för många av dom orden jag tagit upp används fortfarande, i alla fall av mig...  Fast jag har inte tagit upp dom allra äldsta uttrycken än. 

  

 

 

                      

 

 

Jag var inte utanför dörren i går för vi har fullt upp med att rensa och städa. Det är bäst att passa på när det är regnigt och grått ute. I dag skall vi gå ner i källaren och rensa i några kartoner. Jag har rensat bort mycket av mitt redan så det är min man som har mest grejer kvar i källaren. 

   

 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards